european_parliament

Ενώσεις Μεταφορών και Τουρισμού ζητούν από τα κράτη μέλη της ΕΕ να ευθυγραμμίσουν τους ταξιδιωτικούς κανόνες

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

-Τόσο οι επιβάτες όσο και οι επιχειρήσεις χρειάζονται ένα σταθερό και συνεκτικό ευρωπαϊκό πλαίσιο για να ξαναρχίσουν τα ταξίδια και να προετοιμαστούν με ασφάλεια για την άνοιξη

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Ευρώπη έχει δει μια αύξηση των κρουσμάτων COVID και την εξάπλωση της πρόσφατης και εξαιρετικά μεταδοτικής παραλλαγής, της Όμικρον.

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2021[1] ότι το ψηφιακό πιστοποιητικό της ΕΕ για τον COVID (DCC) θα ισχύει για εννέα μήνες χωρίς αναμνηστικό εμβόλιο, αρκετές χώρες της ΕΕ – συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Δανίας και της Μάλτας – αποφάσισαν να συντομεύσουν την ισχύ των δελτίων εμβολιασμού για εθνική χρήση σε επτά ή τρεις μήνες. Ορισμένες χώρες έχουν επίσης εισαγάγει πρόσθετες απαιτήσεις διενέργειας τεστ που ισχύουν για τους εμβολιασμένους / νοσήσαντες ταξιδιώτες της ΕΕ, αντίθετα με τις τρέχουσες συστάσεις του Συμβουλίου[2].

Οι ενώσεις μεταφορών και τουρισμού ανησυχούν πολύ για αυτό το αναδυόμενο νέο συνονθύλευμα κανόνων σε όλη την Ευρώπη. Ο κλάδος υποστηρίζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με την οποία μια εναρμονισμένη περίοδος ισχύος για το DCC “αποτελεί αναγκαιότητα για ασφαλή ελεύθερη κυκλοφορία και συντονισμό σε επίπεδο ΕΕ”. Αν και η Επιτροπή συνιστά στα κράτη μέλη της ΕΕ να εφαρμόζουν την ίδια περίοδο ισχύος DCC για τα ταξίδια εντός της ΕΕ και σε εθνικό επίπεδο, οι αναδυόμενες διαφορές είναι ανησυχητικές. Ομοίως, τα κράτη μέλη θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις συστάσεις του Συμβουλίου, όπως αυτές συμφωνούνται και επικαιροποιούνται κατά καιρούς, έτσι ώστε να είναι δυνατή η υπό ίσους όρους μετακίνηση μεταξύ κρατών μελών σε όλη την ΕΕ ανά πάσα στιγμή.

Η πανδημία COVID-19 έχει οδηγήσει στη μεγαλύτερη παγκόσμια ύφεση από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο[3]. Τα στοιχεία δείχνουν οικονομική υπο-απόδοση της ΕΕ από το 2019 έως σήμερα σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα, με τις προβλέψεις να επιβεβαιώνουν ότι η ανάκαμψη είναι απίθανη πριν από το 2023. Οι χώρες της Νότιας Ευρώπης έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα και χωρίς αμφιβολία, οι τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού έχουν πληγεί περισσότερο από άλλους.

Παρόλο που η πανδημία μαίνεται τα τελευταία δύο χρόνια, αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ συνεχίζουν να ενεργούν μονομερώς, υιοθετώντας διαφορετική περίοδο ισχύος DCC, καθώς και διαφορετικούς κανόνες σχετικά με τα παιδιά και τους νέους κάτω των 18 ετών. Αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις οικογένειες που θέλουν να ταξιδέψουν για τις χειμερινές διακοπές και αργότερα αυτή την άνοιξη.

Αυτή η ασυνέπεια στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε ολόκληρη την ΕΕ λειτουργεί άμεσα ως τροχοπέδη για μεμονωμένους επιβάτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να προγραμματίσουν μελλοντικά ταξίδια και κρατήσεις διακοπών. Ο κλάδος των μεταφορών και του τουρισμού εξακολουθεί να βλέπει ποσοστά κρατήσεων τουλάχιστον 30% κάτω από τα επίπεδα του 2021.

Επιπλέον, η πιο πρόσφατη οδηγία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) για τη μείωση της συνεχιζόμενης μετάδοσης έχει επικεντρωθεί στην ενίσχυση των μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων. συμπεριλαμβανομένης της αποφυγής μεγάλων δημόσιων ή ιδιωτικών συγκεντρώσεων, εκτεταμένης χρήσης μασκών προσώπου, μειωμένων επαφών μεταξύ ομάδων ατόμων σε κοινωνικά ή εργασιακά περιβάλλοντα, τηλεργασίας και μειωμένης ανάμειξης μεταξύ των νοικοκυριών – δεν περιλαμβάνει ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) υπογραμμίζει επίσης την αποτυχία των ταξιδιωτικών περιορισμών για τον περιορισμό της διεθνούς εξάπλωσης του Όμικρον και επισημαίνει την «αναποτελεσματικότητα τέτοιων μέτρων με την πάροδο του χρόνου» [4].

Η εμφάνιση μη συντονισμένων ταξιδιωτικών περιορισμών σε ολόκληρη την ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τον στόχο του DCC – να υποστηρίξει την ασφαλή και ελεύθερη κυκλοφορία σε ολόκληρη την ΕΕ. Προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να σταματήσουν να αποκλίνουν από αυτή τη συνεπή προσέγγιση και να εξασφαλίσουν μια σαφή και εναρμονισμένη διαδικασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι τομείς των ταξιδιών και του τουρισμού έχουν ήδη υποφέρει πολύ από τα αποτελέσματα της πανδημίας, με οικονομικές συνέπειες που αναμένεται να συνεχιστούν για τα επόμενα χρόνια. Τώρα περισσότερο από ποτέ χρειάζεται συντονισμός μεταξύ των εθνικών κυβερνήσεων για την παροχή σαφών, ασφαλών και συνεπών κανόνων, για τη στήριξη της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών, για τη «σωτηρία» της καλοκαιρινής περιόδου και για τη διασφάλιση της οικονομικής ανάκαμψης.

Οι φορείς

Η Airlines for Europe (A4E) ιδρύθηκε το 2016 και είναι η μεγαλύτερη ένωση αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, με έδρα τις Βρυξέλλες. Ο οργανισμός εκ μέρους των μελών του διατίθεται να βοηθήσει στη διαμόρφωση της πολιτικής αερομεταφορών της ΕΕ προς όφελος των καταναλωτών, διασφαλίζοντας μια συνεχή ασφαλή και ανταγωνιστική αγορά αερομεταφορών. Με περισσότερους από 720 εκατομμύρια επιβάτες που μεταφέρθηκαν το 2019, τα μέλη της A4E αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70 % των ταξιδιών της ηπείρου. Μέλη με δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ταχυμεταφορών μεταφέρουν περισσότερους από 5 εκατομμύρια τόνους αγαθών κάθε χρόνο σε περισσότερους από 360 προορισμούς.

Η ACI EUROPE εκπροσωπεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI), η μοναδική παγκόσμια επαγγελματική ένωση φορέων εκμετάλλευσης αεροδρομίων. Η ACI EUROPE αντιπροσωπεύει πάνω από 500 αεροδρόμια σε 55 χώρες. Τα μέλη μας εξυπηρετούν περισσότερο από το 90% της εμπορικής εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Οι αεροπορικές μεταφορές υποστηρίζουν 13,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, δημιουργώντας 886 δις. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομική δραστηριότητα (4,4% του ΑΕΠ).

Η Cruise Lines International Association CLIA είναι ο μεγαλύτερος κλαδικός φορέας της βιομηχανίας κρουαζιέρας στον κόσμο και ηγέτης της παγκόσμιας κοινότητας κρουαζιέρας. Εκ μέρους των μελών, των θυγατρικών και των συνεργατών του, ο οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για περισσότερους από 30 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως. Η κοινότητα CLIA περιλαμβάνει τις πιο γνωστές εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, μια άριστα εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων• και ένα εκτεταμένο δίκτυο παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων λιμενικών οργανισμών και προορισμών, ναυπηγοεπισκευαστικές εταιρείες, προμηθευτές και άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Η CLIA αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 90% της παγκόσμιας δυναμικότητας θαλάσσιων κρουαζιέρων, καθώς και σχεδόν 60.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες και πρακτορεία από όλο τον κόσμο.

Η ECTAA είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων. Αντιπροσωπεύει έναν τομέα περίπου 70.000 ταξιδιωτικών πρακτόρων και τουριστικών πρακτόρων στην Ευρώπη, οι οποίοι παρέχουν συμβουλές και πωλούν υπηρεσίες μεταφοράς, διαμονής, αναψυχής και άλλες τουριστικές υπηρεσίες, καθώς και συνδυασμένα προϊόντα σε πελάτες αναψυχής και επαγγελματίες.

Η European Regions Airline Association (ERA), ιδρύθηκε το 1980, είναι μια μη κερδοσκοπική κλαδική ένωση που εκπροσωπεί περίπου 58 αεροπορικές εταιρείες και 136 εταιρείες που ασχολούνται με τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές και είναι η μόνη ένωση που εκπροσωπεί ολόκληρο το φάσμα των εταιρειών που εμπλέκονται στην ευρωπαϊκή αεροπορία. Η ένωση προωθεί τα συμφέροντα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών ασκώντας πιέσεις σε ευρωπαϊκούς ρυθμιστικούς φορείς σε θέματα πολιτικής, προωθώντας την κοινωνική και οικονομική σημασία των αεροπορικών μεταφορών και τις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις τους.

Η ETOA είναι η κλαδική ένωση για καλύτερο τουρισμό στην Ευρώπη. Συνεργαζόμαστε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για να επιτρέψουμε ένα δίκαιο και βιώσιμο επιχειρηματικό περιβάλλον, έτσι ώστε η Ευρώπη να παραμείνει ανταγωνιστική και ελκυστική για τους επισκέπτες και τους κατοίκους. Με περισσότερα από 1.200 μέλη που εξυπηρετούν 63 αγορές προέλευσης, είμαστε μια ισχυρή φωνή σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα μέλη μας περιλαμβάνουν τουριστικούς και διαδικτυακούς πράκτορες, μεσάζοντες και χονδρεμπόρους, ευρωπαϊκούς τουριστικούς φορείς, ξενοδοχεία, αξιοθέατα, εταιρείες τεχνολογίας και άλλους παρόχους τουριστικών υπηρεσιών που κυμαίνονται σε μέγεθος από διεθνείς επωνυμίες έως τοπικές ανεξάρτητες επιχειρήσεις. Συνδεόμαστε με περισσότερους από 30.000 επαγγελματίες του κλάδου στα κανάλια μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η European Travel Retail Confederation (ETRC) είναι μια κλαδική ένωση για τα duty free και την ταξιδιωτική λιανική στην Ευρώπη, που εξυπηρετεί τη βιομηχανία και τα μέλη της για να βοηθήσουν στη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος που θα επιτρέψει στον κλάδο να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του και να τον προστατεύσει όταν προκύπτουν προκλήσεις. Το ETRC αποτελείται από εθνικές και περιφερειακές συνδεδεμένες εμπορικές ενώσεις που εκπροσωπούν περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές εταιρείες, το Tax Free World Association (TFWA) που εκπροσωπεί 500 εταιρείες επωνυμίας και άμεσα εταιρικά μέλη από μεμονωμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο αφορολογήτων ειδών και ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη και πέρα από αυτήν.

Η eu travel tech εκπροσωπεί τα συμφέροντα των εταιρειών ταξιδιωτικής τεχνολογίας. Η ταξιδιωτική τεχνολογία eu εκμεταλλεύεται την κεντρικής της θέση στον ταξιδιωτικό και τουριστικό τομέα για να προωθήσει μια καινοτόμο, ανταγωνιστική, διαφανή και βιώσιμη βιομηχανία με γνώμονα τον καταναλωτή,. Τα μέλη μας είναι Παγκόσμια Συστήματα Διανομής (GDSs), Διαδικτυακά Ταξιδιωτικά Γραφεία (OTA), Εταιρείες Διαχείρισης Επαγγελματικών Ταξιδιών (TMC) και ιστότοπους μετα-αναζήτησης και περιλαμβάνουν τις: Amadeus, Booking.com, eDreams ODIGEO, Expedia Group, Skyscanner και Travelport. Τα συνδεδεμένα μέλη περιλαμβάνουν American Express GBT, etraveli Group, Trainline και Tripadvisor. Στους στρατηγικούς της συνεργάτες περιλαμβάνονται οι CWT, Travelgenio και Travix.

________________________________________
[1] https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_6837
[2] Provision 17aa of Council Recommendation (EU) 2020/1475 on free movement
[3] European Economic Forecast. Autumn 2021 (11 November 2021)
[4] https://www.who.int/news/item/19-01-2022-statement-on-the-tenth-meeting-of-the-international-health-regulations-(2005)-emergency-committee-regarding-the-coronavirus-disease-(covid-19)-pandemic#:~:text=Lift%20or%20ease%20international%20traffic%20bans%20as%20they%20do%20not%20provide%20added%20value%20and%20continue%20to%20contribute%20to%20the%20economic%20and%20social%20stress%20experienced%20by%20States%20Parties

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *