EN. NOGUER: Η πρώτη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ συνέντευξή του στην Ελλάδα, στο «ΧΡΗΜΑ &...

EN. NOGUER: Η πρώτη ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ συνέντευξή του στην Ελλάδα, στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ»

"ΨΗΛΑ" ΣΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΟΥ THOMAS COOK Η ΕΛΛΑΔΑ. ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ WIN WIN ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ. ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΝΕΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΣΑΣ

455
1
enric
O κ. Enric Noguer, Διευθυντής Ξενοδοχείων του Thomas Cook

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, επέλεξε ο διευθυντής Hotel & Resorts, του ταξιδιωτικού κολοσσού Thomas Cook, Enric Noguer, για να παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη στην Ελλάδα.

Με συνεχώς αυξανόμενη τη σημασία της χώρας ως τουριστικού προορισμού για τον Thomas Cook, ο κ. Noguer, πολύπειρο στέλεχος της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, εξηγεί τη στρατηγική του ομίλου, υπογραμμίζει τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες στα νέα καινοτόμα ξενοδοχεία και τονίζει την σημασία της άριστης συνεργασίας με τους ξενοδόχους, αλλά και τις προοπτικές που διανοίγονται.

Το ανώτατο στέλεχος του Thomas Cook στην ερώτησή μας για το 2019, απαντά με νόημα ότι «Έχουμε δει μεγάλη αύξηση στον αριθμό των πελατών που επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους τα τελευταία χρόνια. Δεν περιμένουμε ότι αυτή η αύξηση θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, με δεδομένο κυρίως την αυξανόμενη δημοτικότητα χωρών όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Τουρκία».

Ο κ. Noguer σημειώνει ότι το 2018 δεν ήταν καλό για τον Όμιλο, ωστόσο τονίζει ότι βγήκαν χρήσιμα συμπεράσματα και το 2019, αναμένεται να εξελιχθεί θετικά.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης, στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

Τα νέα ξενοδοχεία (Casa Cook και Cook’s Club) αποτελούν best sellers στην αγορά. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τα δύο αυτά brands και τι επεκτάσεις αναμένεται να γίνουν;

Casa_CookΌταν πρωτοξεκινήσαμε το brand Casa Cook, δύο χρόνια πριν, είχαμε την πεποίθηση ότι θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε ένα νέο κοινό, τόσο για εμάς, όσο και για τον τουρισμό ταξιδιωτικών πακέτων. Βλέπουμε πλέον ότι το 80% των πελατών που έχουν διαμείνει στα Casa Cook είναι καινούριοι πελάτες μας. Τα δύο υπάρχοντα ξενοδοχεία μας Casa Cook, στην Κω και στη Ρόδο, συγκαταλέγονται από τους πελάτες μας στα πιο αγαπημένα τους ξενοδοχεία ανά τον κόσμο και γνωρίζουμε ότι, αυτό που προσφέρουμε με τα Casa Cook, είναι κάτι μοναδικό.

Ξεκινήσαμε το Cook’s Club το 2018 στη Χερσόνησο της Κρήτης, για να εξυπηρετήσουμε ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό ανθρώπων, που επιθυμούσαν να μεταφέρουν την αστική τους ζωή στην παραλία -υπέροχο φαγητό, αξιόλογα κοκτέιλ, ωραία μουσική και μοντέρνα διακόσμηση-, αφήνοντας πίσω τα κλασσικά παραθαλάσσια ξενοδοχεία. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τον επόμενο χρόνο ανοίγουμε ακόμα δέκα, σε διάφορα μέρη, στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Πρόκειται για ένα συνδυασμό νέων κατασκευών και ανακαινισμένων ακινήτων, που σημαίνει ότι μπορούμε να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους νέους πελάτες στα ξενοδοχεία μας και να προσφέρουμε στους ξενοδόχους – συνεργάτες μας κάτι ξεχωριστό για το ακίνητό τους, που θα βοηθήσει και θα αναπτύξει την επιχείρησή τους.

Τα 11 νέα ξενοδοχεία που εμπεριέχουν την καινοτόμο ιδέα Cook’s Club, φαίνεται να είναι πολύ σημαντικά για εσάς. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;

Τα Cook’s Club αποτελούν ένα από τα πλέον σημαντικά εμπορικά ονόματα ξενοδοχείων. Αφενός μας επιτρέπει να προσελκύσουμε νέους πελάτες, τόσο στον Thomas Cook, όσο και στον τουρισμό ταξιδιωτικών πακέτων, και αφετέρου προσφέρει στους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας, μια φρέσκια εναλλακτική επιλογή στις παραδοσιακές παραθαλάσσιες διακοπές, την οποία γνωρίζουμε ότι αναζητούν.

Για τους συνεργάτες μας που θέλουν να δώσουν στα υπάρχοντα ξενοδοχεία τους μια νέα αναπτυξιακή προοπτική και βλέπουν ότι δεν διαφοροποιούνται από τα γειτονικά ανταγωνιστικά ξενοδοχεία, το Cook’s Club δίνει την ευκαιρία να συνεργαστούν μαζί μας και να δημιουργήσουν κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον, για ένα νέο κοινό.

Καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε το μέγεθος και την ποιότητα των ξενοδοχείων μας, είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία αυτά να υποστηρίζουν την ευρύτερη επιχειρηματική μας δραστηριότητα για να προσελκύουν νέους πελάτες και να παρέχουν τις καλύτερες διακοπές σε όλους, προσαρμοζόμενα συνεχώς στις ανάγκες των πελατών.

Η Ελλάδα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για εσάς. Τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε σχετικά με επενδύσεις και επέκταση προγραμμάτων σε νέους προορισμούς;

Ως η μεγαλύτερη εταιρία διακοπών στην Ελλάδα, η χώρα αποτελεί για εμάς σημαντικό μέρος της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Οι πελάτες ψάχνουν συνεχώς να ανακαλύψουν νέα μέρη και γι’ αυτό τον λόγο εμείς προσθέτουμε νέους προορισμούς, όπως η Σάμος, η Πρέβεζα, η Καλαμάτα και η Καβάλα.

Casa_CookΣυνεχίζουμε να επεκτείνουμε τα ξενοδοχεία μας στην Ελλάδα, με ανοίγματα φέτος το καλοκαίρι στην Κρήτη, την Κω και τη Ρόδο, φτάνοντας συνολικά στα 48. Επίσης, επενδύουμε 7 εκατομμύρια ευρώ για ανακαίνιση στο μεγαλύτερο ξενοδοχείο μας στην Ελλάδα, το Sunwing Kallithea, στη Ρόδο. Η Ελλάδα αποτελεί τη μόνη χώρα στην οποία διαθέτουμε και τις 8 επωνυμίες ξενοδοχείων μας, με 16 SENTIDO Ξενοδοχεία και 5 SunConnect Resorts.

Όσον αφορά την Ελλάδα τώρα, επιλέξατε τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα για τη νέα σας επιχειρηματική δραστηριότητα στο destination services. Ανάμεσα σε τόσα δημοφιλή νησιά, γιατί επιλέξατε αυτά τα δύο;

Casa_CookΔεδομένης της κλίμακας στην Ελλάδα και της ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσουμε την παρουσία μας στη χώρα με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετήσουμε πιο άμεσα τους πελάτες μας, σε βασικούς προορισμούς. Ξεκινήσαμε με δύο από τα πιο δημοφιλή νησιά, τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα, και εξετάζουμε τη μελλοντική μας επέκταση.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την τουριστική περίοδο 2019 σχετικά με την Ελλάδα και άλλες μεγάλες αγορές;

Έχουμε δει μεγάλη αύξηση στον αριθμό των πελατών που επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους τα τελευταία χρόνια. Δεν περιμένουμε ότι αυτή η αύξηση θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, με δεδομένο κυρίως την αυξανόμενη δημοτικότητα χωρών, όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και η Τουρκία, οι οποίες επιλέγονται από όλο και περισσότερες οικογένειες.

Υπήρχε μεγάλη ανησυχία για τα οικονομικά σας αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά, ο Όμιλος παρουσίασε οικονομική ανάπτυξη πέρυσι. Ανησυχείτε;

Τον Νοέμβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλός μας ήταν σαφής ότι το 2018 ήταν μια απογοητευτική χρονιά για τον Thomas Cook. Μετά από ένα καλό ξεκίνημα, το κύμα καύσωνα κατά τη διάρκεια της βασικής καλοκαιρινής περιόδου, μας επηρέασε στο να πετύχουμε τις αποδόσεις που είχαμε σχεδιάσει. Παρά το οικονομικό αποτέλεσμα, καταφέραμε σημαντικά βήματα όσον αφορά τη στρατηγική αλλαγής της επιχείρησής μας -εκκινήσαμε το fund για τις επενδύσεις και ανοίξαμε 11 νέα ξενοδοχεία το περασμένο καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένης και της καινοτόμας ιδέας Cook’s Club. Αυτό μας φέρνει σε καλή θέση για το 2019, καθώς κατοχυρώνουμε τη θέση μας ως μια από τις 5 κορυφαίες Sun & Resort Companies στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 20 νέα ανοίγματα ξενοδοχείων να έχουν προγραμματιστεί.

Είναι σημαντικό να λάβουμε τα σωστά μαθήματα από το 2018 και να ξεκινήσουμε το νέο έτος, με επίκεντρο το που μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στους πελάτες, σχετικά με αυτά που μπορούμε να τους προσφέρουμε. Μειώνουμε τους κινδύνους ώστε να είμαστε πιο ευέλικτοι και συνεχίζουμε να στοχεύουμε στα ξενοδοχεία με τη δική μας επωνυμία, ενώ παράλληλα αξιοποιούμε στο έπακρο τις συνεργασίες μας με Webjet και Expedia, για να προσφέρουμε μεγάλη ποικιλία ταξιδιωτικών επιλογών στους πελάτες μας.

Επομένως ποιο ήταν το βασικό μάθημα που πήρατε από το παρελθόν; Τι θα αλλάξετε αυτή τη φορά για να αποφύγετε μια πιθανή αποτυχία;

Στρατηγικά, είχαμε μια καλή χρονιά και για το επόμενο έτος θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με την Expedia, η οποία είναι παρούσα σε όλες τις βασικές αγορές μας και συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων διακοπών. Επίσης, θα κάνουμε καλύτερη διαχείριση, ώστε να είμαστε πιο ευέλικτοι να ικανοποιήσουμε κάθε απαίτηση και θα συνεχίσουμε να πουλάμε τα δικά μας ξενοδοχεία. Στόχος μας είναι να δούμε τους πελάτες μας να επιστρέφουν συχνότερα και να είναι πιο ικανοποιημένοι από τα ξενοδοχεία μας.

Είπατε ότι θα επικεντρωθείτε στο να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα και να δώσετε στους πελάτες περισσότερους λόγους να επιλέξουν τον Thomas Cook για τις διακοπές τους. Πως θα το πετύχετε αυτό;

Casa_CookΕίναι σαφές ότι οι πελάτες θέλουν να εξατομικεύσουν τις διακοπές τους. Έχει περάσει η εποχή των «ίδιων για όλους» πακέτων διακοπών, και κατά τους τελευταίους 12 μήνες έχουμε επιτύχει να φέρουμε καινοτόμες ιδέες, ώστε οι πελάτες να προσαρμόσουν τις διακοπές στις επιθυμίες τους. Οι πελάτες μπορούν πλέον να επιλέξουν τα δωμάτιά τους σε πολλά ξενοδοχεία καθώς και να διαλέξουν ακόμα και την ξαπλώστρα που θέλουν. Διαθέτουμε επίσης εύκολο check-in για τους επιβάτες επιλεγμένων πτήσεων, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να αφήσουν τις αποσκευές τους στη reception και στη συνέχεια να τις παραλάβουν από τον διάδρομο αποσκευών του αεροδρομίου.

Η περαιτέρω βελτίωση και επέκταση των ξενοδοχείων μας είναι επίσης σημαντική για την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Τα ξενοδοχεία Cook’s Club και Casa Cook φέρνουν 75% περισσότερους πελάτες στον Thomas Cook. Μαζί με τα υπόλοιπα ξενοδοχεία που ανήκουν στην επωνυμία μας, επιτυγχάνουν ικανοποίηση πελατών μεγαλύτερη από τον μέσο όρο, κάτι που επίσης συμβάλλει στο να επιστρέψουν οι πελάτες.

Τέλος, παίρνουμε γενναίες αποφάσεις που αντικατοπτρίζουν την κοινή γνώμη των πελατών μας, για παράδειγμα δεσμευόμαστε να απομακρύνουμε 70 εκατομμύρια πλαστικού από τα ξενοδοχεία μας μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Δείχνουμε στον κόσμο ότι η Thomas Cook είναι μια εταιρία που συνεχίζει να καινοτομεί και να αναζητά τρόπους, ώστε να προσφέρει στους πελάτες της τις ιδανικές διακοπές.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ