Επανεκκίνηση για τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Marketing Θεσσαλονίκης με σημαντικό έργο για την πόλη και νέο portal

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Τον απολογισμό των δύο τελευταίων χρόνων λειτουργίας του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Marketing Θεσσαλονίκης έκανε η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού, κα. Βούλα Πατουλίδου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσίασης των δράσεών του, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 3 Απριλίου, με την παρουσία 60 δημοσιογράφων του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου και εκπροσώπων φορέων της πόλης.

Δίνοντας έμφαση στον στόχο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, που είναι η ανάδειξη της πόλης ως δημοφιλής τουριστικός προορισμός, με ισχυρή εικόνα και αναγνωρίσιμο Brand name, η νέα πρόεδρος δήλωσε πως «μετά από δύο χρόνια δουλειάς χωρίς λόγια, ο Οργανισμός αρχίζει να βρίσκει τον δρόμο του και να παράγει έργο. Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου τουρισμού προσπαθούμε να πετύχουμε τους στόχους μας με μια σειρά συγκεκριμένων δράσεων για την προώθηση του brand name “Thessaloniki, Many stories, one heart”.

Μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα στην πορεία του, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο οποίος, ιδρύθηκε το 2005 σαν αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, δίνει τη δυναμική του παρουσία, με διακαή πόθο τη σύμπραξη όλων των τουριστικών φορέων του νομού για μια κοινή στρατηγική. Τα προβλήματα των αγκυλώσεων του Δημοσίου τα παλεύει και θα τα λύσει, σε πείσμα όλων αυτών που ήθελαν να καταργηθεί ο Οργανισμός γιατί δεν κάνει τίποτε», τόνισε η κα. Πατουλίδου.

Αρχικά, ανέλυσε το νέο destination portal του Οργανισμού www.thessaloniki.travel, το οποίο δημιουργήθηκε από την εταιρεία SOFTWEB ADAPTIVE I.T. SOLUTIONS,  με στόχο να αποτελέσει εργαλείο για τους επαγγελματίες του τουρισμού σχετικά με την πληροφόρηση των επισκεπτών για καθετί που αφορά τη Θεσσαλονίκη (μνημεία, μουσεία, εκδηλώσεις, γαστρονομία, συνέδρια, μεταφορές, κοντινές αποδράσεις κ.ά). Το portal, παρέχει πληροφορίες στα ελληνικά, τα αγγλικά και τα ρωσικά και σύντομα θα βγει στον αέρα και στα γερμανικά. Πέρα από το ενημερωτικό κομμάτι διαθέτει και μια ενδιαφέρουσα στήλη έρευνας αγοράς με τίτλο «η γνώμη σου μετράει» ως βαρόμετρο της γνώμης των επισκεπτών.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, από τους λίγους μήνες που η Διαδικτυακή πύλη είναι στον αέρα, καθώς ενεργοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016, μέσα στον τελευταίο μήνα είχε 7.000 μοναδικούς επισκέπτες και 30.000 προβολές της σελίδας, διπλασιάζοντας τα νούμερα από το προηγούμενο δίμηνο. Μετά τους Έλληνες, πρώτοι σε αριθμό επισκέπτες είναι οι Αμερικάνοι και ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Κύπριοι, οι Γερμανοί και οι κάτοικοι της ΠΓΔΜ.

Έχει προβλεφθεί η δυνατότητα mobile εφαρμογών, η δημιουργία ενός δυναμικού ημερολογίου εκδηλώσεων, καθώς και ενός δικτύου Πρεσβευτών της Θεσσαλονίκης (προσωπικοτήτων της πόλης, ομογενών, επαγγελματιών και άλλων).

Αναφερόμενη στα Social Media, η κ. Πατουλίδου είπε πως «ο Οργανισμός εμφανίζεται παντού και αριθμεί 15.000 likes την ημέρα στο Facebook, 6.000 followers στο Twitter και 5.000 στο Instagram, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται κι άλλες ψηφιακές εφαρμογές, όπως virtual reality sightseeing, mobile acts, ambassador networks, κ.ά.. Παραδέχτηκε πως οι αριθμοί είναι ακόμα μικροί αλλά όπως χαρακτηριστικά είπε: «Πριν μερικούς μήνες δεν υπήρχε τίποτα».

Στο κομμάτι των εντύπων, έχει ολοκληρωθεί, σε συνεργασία με τον Ε.Ο.Τ. ο οδηγός της πόλης, σε ελληνικά, αγγλικά και ρωσικά και υπάρχει και σε ηλεκτρονική μορφή. Οι χάρτες θα ετοιμαστούν από την Περιφέρεια μέχρι το καλοκαίρι.

Παρενθετικά, η Αντιπεριφερειάρχης τόνισε χαρακτηριστικά πως, στην προβολή του ονόματος Θεσσαλονίκη, δίνεται έμφαση στο γεγονός πως εκτός του ότι είναι ένας από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς είναι και ένας από τους πιο ασφαλής. Αυτό, σαν αντιστάθμισμα της περσινής αρνητικής δημοσιότητας λόγω του προσφυγικού.

Ακολούθως, η πρόεδρος απαρίθμησε όλες τις δράσεις που οργάνωσε και συμμετείχε ο Οργανισμός και παρουσίασε τον νέο κύκλο δράσεων για το 2017.

Οι δράσεις και οι εκδηλώσεις όπου μετείχε ενεργά ο Οργανισμός και θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον, ήταν:

  • Αθλητικές, όπως ο διεθνής μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», κάθε Απρίλη, ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος κάθε Οκτώβρη, με μια μεγάλη γιορτή χιλιάδων ανθρώπων στην παραλία,  το Αntetokoubros Street Event, πέρυσι, με δημοσιότητα στο διαδικτυακό κανάλι του NBA, το Gedi Koule Conquest, το Final 4 κυπέλλου Ελλάδας στο βόλεϊ ανδρών, κ.ά..
  • Πολιτιστικές όπως το Street Mode Festival, το Reworks Festival, το Thess Pupet κ.λπ..
  • Καμπάνιες θεματικού τουρισμού (ιατρικός, προσκυνηματικός, γαστρονομικός, κρουαζιέρας, συνεδριακός, προσβάσιμος).

Ξεχωριστή μνεία έκανε η κ. Πατουλίδου σε δυο νέες μορφές τουρισμού. Τον προσβάσιμο τουρισμό που προσεγγίζεται με ιδιαίτερη ευαισθησία, καθώς αφορά άτομα με κινητικά προβλήματα και για τον οποίο ο Οργανισμός έχει συμπαραστάτη τον κ. Δημήτρη Αντωνίου και την ομάδα του «C’ est la vie», καθώς και για τον προσκυνηματικό τουρισμό με διαδρομές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στα κοιμητήρια Zeppelin, γιατί όπως είπε χαρακτηριστικά, «το εγγόνι ψάχνει να βρει τον παππού του», κάτι γνωστό κι αγαπητό στους Ευρωπαίους. Όσο για την κρουαζιέρα, η κυρία Πατουλίδου αναγνώρισε πως φέτος, λόγω συγκυριών, η Θεσ/νίκη δεν μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό προορισμό. «Είναι ωστόσο αναγκαίο, να τελειώνει η ερμαφρόδιτη κατάσταση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να χαραχτεί το συντομότερο η πολιτική αξιοποίησής του», απάντησε σε σχετική ερώτηση.

Και για τη φημισμένη γαστρονομία της πόλης, προωθήθηκε δυναμικά το κουλούρι Θεσσαλονίκης ως σήμα κατατεθέν, όπως είπε χαμογελώντας η Πρόεδρος, «γιατί τι παραπάνω έχει το κρουασάν της Γαλλίας;».

  • Ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Marketing Θεσσαλονίκης συμμετείχε σε Διεθνή Συνέδρια και Εκθέσεις (Λονδίνο, Βερολίνο,  Μάλτα, Τορόντο, Μελβούρνη, Πέρθ, philoxenia), όπου ήρθε σε επαφή και συνεργασία με μεγάλους tour operators (Thomas Cook, Jet Tour, κ.ά.).
  • Οργάνωσε press trips και τηλεοπτικά αφιερώματα (με Ολλανδούς, Αυστριακούς, Ρώσους).
  • Συμμετείχε στη δημιουργία του νεανικού blog www.youththessaloniki.com, για προσέλκυση περισσότερων νέων και φοιτητών.

«Ο Οργανισμός φιλοδοξεί να συνδράμει στην κατάρτιση και ενημέρωση όλων των επαγγελματικών κλάδων της πόλης. Εξάλλου, η σύμπραξη όλων των φορέων θα βοηθήσει αποτελεσματικά στον εξωραϊσμό της πόλης και στη διαχείριση κρίσεων», επεσήμανε η κα. Πατουλίδου.

Η σημερινή διοίκηση παρέλαβε τον Οργανισμό στα όρια της διάλυσης και κατάφερε να τον στηρίξει στα πόδια του, υποστηρίζοντας ενεργά φορείς του τουρισμού και της πόλης. Συγκρίνοντας τον αντίστοιχο Οργανισμό Τουριστικής Προβολής του Βερολίνου, η κα. Πατουλίδου είπε πως απασχολεί 210 άτομα, ενώ εδώ όλη η δουλειά περνά από τα χέρια τεσσάρων, μόλις, ατόμων. «Ο ετήσιος προϋπολογισμός του Οργανισμού είναι περίπου 300.000 και συγκεντρώνονται πολύ δύσκολα, καθώς λίγα μέλη πληρώνουν τις συνδρομές τους. Ο Σύνδεσμος Δήμων μας δίνει κάτι, κατά καιρούς, ενώ η ΕΞΘ δεν καταβάλλει εισφορές. Ωστόσο, θα τους πείσουμε με το έργο μας να άρουν τις επιφυλάξεις τους, να έρθουν μαζί μας και να πληρώσουν τις συνδρομές τους», είπε με αισιόδοξη διάθεση η Αντιπεριφερειάρχης.

Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Πατουλίδου ανέφερε τα συγκριτικά μειονεκτήματα της πόλης μεταξύ των οποίων οι ελλιπείς μεταφορές (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές, σιδηροδρομικές), που πλήττουν την εικόνα και κατέληξε: «Τίποτα δεν μπορεί να γίνει εάν οι πολίτες μας δεν γνωρίζουν και οι δημοσιογράφοι δεν στηρίζουν τις όποιες προσπάθειές μας».

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *