Οι οικονομικές εκθέσεις για το σύνολο του 2024 των διαδικτυακών ταξιδιωτικών κολοσσών Airbnb, Booking Holdings, Expedia Group και Trip.com Group αποκαλύπτουν επενδύσεις σε πωλήσεις και μάρκετινγκ συνολικού ύψους 17,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, αυξημένες κατά ένα δισεκατομμύριο, σε σχέση με το 2023.
Οι επενδύσεις των τεσσάρων μεγαλύτερων, παγκόσμιων, ταξιδιωτικών οργανισμών για την απόκτηση πελατών και την ενίσχυση των εμπορικών τους σημάτων αποτελούν νέο ρεκόρ και καταδεικνύουν τον σκληρό ανταγωνισμό στην αγορά, καθώς οι εταιρίες αυτές συνεχίζουν να ανταγωνίζονται, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους προμηθευτές, για την πελατειακή “πίττα”.
Ο όμιλος Trip.com αύξησε τις επενδύσεις του σε πωλήσεις και μάρκετινγκ το 2024 κατά 29% σε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που η εταιρία απέδωσε σε περισσότερες προωθητικές δραστηριότητες, “που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της παγκόσμιας επιχειρηματικής της δραστηριότητας και της αναγνωρισιμότητας του brand της”.
Η αύξηση από τον OTA, με έδρα την Κίνα, είναι σημαντικά χαμηλότερη από την τεράστια αύξηση 117% το 2023 σε 1,3 δισ. δολάρια, αλλά αυτό αντανακλά εν μέρει το γεγονός ότι η εταιρία είχε μειώσει σημαντικά τις δαπάνες της κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι επενδύσεις μάρκετινγκ το 2024 ανήλθαν στο 22% των εσόδων, αυξημένες κατά μερικές ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το 2023.
Η Airbnb, εν τω μεταξύ, αύξησε τις δαπάνες της για πωλήσεις και μάρκετινγκ κατά 22% σε 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αλλά η εταιρία διατήρησε την επένδυσή της ως μερίδιο 19% επί των εσόδων.
Και στο… βάθος AI
Μελετώντας τις δαπάνες μάρκετινγκ των δύο μεγαλύτερων διαδικτυακών εμπορικών σημάτων, Booking Holdings και Expedia Group, ενώ οι επενδύσεις έχουν αυξηθεί και πάλι, ο τόνος από τους ηγέτες τους φαίνεται να αλλάζει.
Οι επενδύσεις μάρκετινγκ της Booking Holdings το 2024 ανήλθαν σε 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχούν στο 31% των εσόδων και είναι αυξημένες, έναντι 6,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023.
Με την πάροδο των ετών οι διευθύνοντες σύμβουλοι των OTA έχουν μιλήσει για την επιθυμία τους να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Google, αλλά ο Glenn Fogel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Booking Holdings, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για τα κέρδη της εταιρίας ότι, η Booking Holdings αναμένει ότι “τα πρακτορικά μοντέλα θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι bookers ανακαλύπτουν και χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες της”.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι η Booking.com και η αδελφή μάρκα Priceline είναι “πρώτοι συντελεστές” στο ταξίδι των πρακτόρων, καθώς η OpenAI τις αποκάλεσε συνεργάτες όταν κυκλοφόρησε το Operator τον περασμένο μήνα.
Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, ο οικονομικός διευθυντής της Booking Holdings, Ewout Steenbergen, επισήμανε επίσης πόσο “ενθουσιασμένη” είναι η εταιρία για την ανάπτυξη των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης.
“Αυτός είναι ένας μεγάλος τομέας επενδύσεων για εμάς. Έχουμε επενδύσει μεγάλο μέρος της τεχνολογίας μας σε αυτόν τον χώρο και της τεχνογνωσίας μας, συνεργαζόμενοι με ορισμένα από τα μεγάλα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως με το Meta, όπου έχουμε δημιουργήσει μια πολύ στενή σχέση”, δήλωσε ο κ. Steenbergen.
Η Ariane Gorin, η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Expedia, η οποία αύξησε τις δαπάνες πωλήσεων και μάρκετινγκ κατά 12% στα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, μίλησε επίσης για την τεχνητή νοημοσύνη κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των κερδών της εταιρίας, λέγοντας ότι θα κάνει τους ταξιδιώτες να πραγματοποιούν αναζητήσεις με διαφορετικούς τρόπους.
“Ως εκ τούτου, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι μάρκες μας εμφανίζονται σε αυτά τα νέα μέρη όπου οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την αναζήτηση γενικής τεχνητής νοημοσύνης. Ευτυχώς, διαθέτουμε μια πολύ εξελιγμένη ομάδα μάρκετινγκ που φροντίζει ώστε να εμφανιζόμαστε εκεί”, ανέφερε.
Κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει το τοπίο του πληρωμένου μάρκετινγκ, αλλά ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η έλευση των βοηθών ή πρακτόρων AI απαιτεί μια “ολιστική ανανέωση”. Άλλοι βλέπουν τη δυνατότητα μετάβασης από το κόστος ανά “κλικ” στο κόστος ανά πράκτορα αναζήτησης.