Lufthansa

Είναι επίσημο: H Lufthansa υπέβαλε αίτηση για αγορά του 40% της ITA

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για αγορά μέρους του πακέτου μετοχών της ιταλικής αεροπορικής εταιρίας ITA Airways υπέβαλε η Lufthansa στο ιταλικό υπουργείο Οικονομικών, στοχεύοντας στην αναβίωση της ζημιογόνου διαδόχου της ιταλικής Alitalia και στην επέκταση του αποτυπώματός της στην Ευρώπη.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφορά αφορούσε το 40% του μετοχικού κεφαλαίου του ιταλικού αερομεταφορέα, με τη Lufthansa να εκτιμά τη συνολική αξία της ITA γύρω στα 200-300 εκατομμύρια ευρώ (540 εκατομμύρια δολάρια).

Το υπουργείο Οικονομίας της Ιταλίας δήλωσε χθες ότι η Lufthansa ήταν ο μοναδικός πλειοδότης και πως τώρα θα εξετάσει την προσφορά και θα αποφασίσει εάν θα την εγκρίνει.

Σύμφωνα με τους όρους της διαδικασίας υποβολής προσφορών, η Lufthansa πρέπει να διασφαλίσει ότι θα αναπτύξει τους κύριους κόμβους της Ιταλίας και να εγγυηθεί ότι η ITA θα έχει πρόσβαση σε στρατηγικές αγορές, καθώς και ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

Η νέα δεξιά κυβέρνηση στη Ρώμη εξέδωσε τον Δεκέμβριο διάταγμα για την αρχική πώληση μειοψηφικού μεριδίου μέσω αυξήσεων κεφαλαίου, προκειμένου να επιταχυνθεί η πλήρης εκποίηση της ITA.

Εκτός από τις εγχώριες γερμανικές δραστηριότητές της, η Lufthansa διαχειρίζεται ήδη τα εμπορικά σήματα Swiss, Austrian Airlines και Brussels Airlines.

“Το σχέδιο είναι να συμφωνήσουμε για την αρχική απόκτηση ενός μειοψηφικού πακέτου μετοχών, καθώς και για τις επιλογές αγοράς των υπόλοιπων μετοχών σε μεταγενέστερη ημερομηνία”, ανέφερε η Lufthansa σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι ελπίζει να υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και να προχωρήσει σε αποκλειστικές συνομιλίες.

Δύο πηγές ανέφεραν προηγουμένως ότι οι μέτοχοι της ITA θα συνέλθουν για να δώσουν το “πράσινο φως” για την αύξηση κεφαλαίου μόλις το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών υπογράψει το μνημόνιο με τη Lufthansa, μια διαδικασία που η Ιταλία επιδιώκει να ολοκληρώσει σύντομα.

Η ITA το 2021 εμφάνισε λειτουργικές ζημίες ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ και οι αναλυτές πίστευαν ότι η συγχώνευση με έναν ισχυρότερο ανταγωνιστή ήταν η μόνη επιλογή που είχε απομείνει για την αεροπορική εταιρία, η οποία θεωρείται ότι δεν μπορεί να επιβιώσει στον εθνικό και διεθνή ανταγωνισμό ως αυτόνομη εταιρία.

Η Lufthansa αναδείχθηκε σε επικρατέστερο υποψήφιο, αφού η Ιταλία διεξήγαγε πέρυσι συνομιλίες με το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Certares, την Air France KLM και την Delta για μια συμφωνία, χωρίς κάποιο αποτέλεσμα.

Η Air France επιβεβαίωσε νωρίτερα την Τετάρτη ότι δεν θα υποβάλει προσφορά για την ITA.

Η Alitalia σημείο αναφοράς για την Ιταλία

Η Alitalia θεωρούνταν εμβληματική οντότητα στην Ιταλία και οι διαδοχικές κυβερνήσεις δαπάνησαν περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ για να τη διατηρήσουν σε λειτουργία τα τελευταία 14 χρόνια της ζωής της, παρά τις μεγάλες ζημίες και την κακή διαχείριση.

Η Ρώμη έχει ήδη υποσχεθεί περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την ITA και, βάσει συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούσε να παράσχει άλλα 250 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

Οι αναλυτές λένε ότι μπορεί να χρειαστεί πολύς χρόνος για να μπορέσει η Lufthansa να αλλάξει την εικόνα της ITA.

“Η εξαγορά της ITA είναι μία από τις πιο δύσκολες προτάσεις στην ευρωπαϊκή αεροπορία: η αεροπορική εταιρία είναι επίμονα ζημιογόνος”, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Alex Irving.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σκηνικό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο, ειδικά στους προορισμούς κοντινών αποστάσεων, καθώς η Ryanair και η Wizz Air έχουν προσθέσει όση χωρητικότητα μπορούν ρεαλιστικά να προσθέσουν στην Ιταλία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *