money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Αυξάνονται σημαντικά οι δαπάνες των Βρετανών για διακοπές

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Βρετανοί καταναλωτές ξόδεψαν σημαντικά περισσότερα χρήματα για διακοπές και βελτιώσεις στο σπίτι κατά τη διάρκεια της φετινής τραπεζικής αργίας, στις αρχές Μαΐου, σε σύγκριση με την ίδια αργία του 2023, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Οι άνθρωποι συνέχισαν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες και όχι σε αγαθά, με τις διακοπές στο Ηνωμένο Βασίλειο και το φαγητό έξω να αυξάνονται σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Mastercard Spendingpulse.

Αξιοσημείωτες αυξήσεις σε ετήσια βάση στις δαπάνες για αποδράσεις με διαμονή παρατηρήθηκαν στο Ντόρσετ, κατά 29%, στην Κορνουάλη, κατά 24% και στο Ντέβον, κατά 13%.

Οι δαπάνες για εστιατόρια σημείωσαν συνολική αύξηση 5,6%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ιδίως σε περιοχές με αυξημένη δυνατότητα αποδράσεων με διαμονή, με τις δαπάνες για εστιατόρια στο Ντόρσετ να αυξάνονται κατά 33% και στο Ντέβον κατά 11%, “γεγονός που υποδηλώνει ότι οι παραθεριστές και οι κάτοικοι της περιοχής αξιοποιούν στο έπακρο τον πρόσθετο χρόνο εκτός εργασίας για να γευματίσουν έξω”, δήλωσε η εταιρία αναλύσεων.

Οι δαπάνες στο Λονδίνο αυξήθηκαν κατά 11% ,σε σύγκριση με το 2023, κάτι που σύμφωνα με την Mastercard Spendingpulse είναι πιθανό να οφείλεται στους επισκέπτες από το εξωτερικό, σημειώνοντας ότι περίπου το 17% των τουριστικών δαπανών στο Ηνωμένο Βασίλειο αφορά εμπειρίες.

Αύξηση σημειώθηκε επίσης στις δαπάνες για οικιακές βελτιώσεις, με άνοδο 10% στις δαπάνες για την αγορά επίπλων για το σπίτι και ειδών διακόσμησης.

Η Natalia Lechmanova, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ευρώπη στο Mastercard Economics Institute, δήλωσε: “Καθώς εισερχόμαστε σε μήνες που ελπίζουμε ότι θα είναι θερμότεροι, οι άνθρωποι αξιοποίησαν στο έπακρο τον επιπλέον χρόνο που είχαν το Σαββατοκύριακο των τραπεζικών αργιών για να περάσουν χρόνο εξερευνώντας διάφορα μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου, τρώγοντας έξω σε εστιατόρια και ανανεώνοντας τα σπίτια τους για το καλοκαίρι. Μια τάση που παρατηρούμε σχεδόν σε όλες τις περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου είναι η αύξηση των δαπανών για εμπειρίες έναντι των αγαθών, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη και την αγοραστική δύναμη σε άνοδο και ένα καλοκαίρι με μεγάλα γεγονότα μπροστά μας, συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής περιοδείας της Taylor Swift”.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, καθώς οι καταναλωτές επωφελούνται πλέον από μια μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, κάποιες διακριτικές δαπάνες διοχετεύονται πλέον και σε αντικείμενα. “Αυτό μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο που πιθανότατα θα παρατηρηθεί όχι μόνο στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη ευρύτερα”, πρόσθεσε η κα. Lechmanova.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *