Σημαντικά περισσότερα χρήματα για διεθνή ταξίδια σχεδιάζουν να δαπανήσουν οι ταξιδιώτες το επόμενο έτος, με τις αναμενόμενες δαπάνες να υπολογίζονται σε 3.422 δολάρια το άτομο, κατά μέσο όρο, αυξημένες κατά 28%, σε σχέση με πέρυσι.
Αυτό προκύπτει από έρευνα καταναλωτών που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Outpayce, θυγατρικής της Amadeus, σχετικά με τις προθέσεις για δαπάνες 4.500 καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Σιγκαπούρη.
Tα διεθνή ταξίδια αποτελούν την υψηλότερη προτεραιότητα όσον αφορά τις δαπάνες διακριτικής ευχέρειας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η ζήτηση των καταναλωτών για ταξίδια θα παραμείνει ισχυρή τους επόμενους 12 μήνες παρά την οικονομική αβεβαιότητα, αν και η έρευνα διεξήχθη τον Απρίλιο, τρεις μήνες πριν από τις τελευταίες αυξήσεις των επιτοκίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ και τις ΗΠΑ.
Πρώτη προτεραιότητα τα διεθνή ταξίδια
Οι καταναλωτές και στις πέντε αγορές αξιολογούν τα διεθνή ταξίδια ως την υψηλότερη από τις έξι προτεραιότητες διακριτικής δαπάνης -μπροστά από τα εγχώρια ταξίδια, το φαγητό έξω, τις διαδικτυακές συνδρομές, τη μόδα και τα ” σημαντικά” είδη για το σπίτι ή το αυτοκίνητο.
Το 47% των ερωτηθέντων κατέταξε τα διεθνή ταξίδια σε “υψηλή προτεραιότητα”, πέντε ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από ό,τι σε παρόμοια έρευνα πέρυσι, αν και όλοι οι τομείς των διακριτικών δαπανών κατέλαβαν υψηλότερη θέση, “γεγονός που υποδηλώνει μια γενική αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών”, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Οι ερωτηθέντες και στις πέντε χώρες ανέμεναν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες και όλοι, εκτός από εκείνους στη Γαλλία, ανέμεναν να πραγματοποιήσουν περισσότερα ταξίδια από ό,τι το 2019.
Αυξημένος ταξιδιωτικός προϋπολογισμός
Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι ταξιδιώτες πρόκειται να ξοδέψουν σημαντικά περισσότερα χρήματα για διεθνή ταξίδια το επόμενο έτος, με αναμενόμενες δαπάνες ύψους 3.422 δολαρίων κατά μέσο όρο, αυξημένες κατά 753 δολάρια ή 28%, σε σχέση με πέρυσι.
Οι ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο έθεσαν τα διεθνή ταξίδια σε προτεραιότητα πολύ πιο μπροστά από άλλους τομείς, με το 43% να τα χαρακτηρίζει ως “υψηλή προτεραιότητα”, ποσοστό διπλάσιο από την επόμενη επιλογή, τις συνδρομητικές υπηρεσίες (19%).
Κατά μέσο όρο, οι Βρετανοί καταναλωτές εμφανίστηκαν έτοιμοι να δαπανήσουν μόνο “ελαφρώς περισσότερα” για ταξίδια το επόμενο έτος, με το 62% να σχεδιάζει να διατηρήσει ή να αυξήσει τις δαπάνες του. Ωστόσο, οι άνω των 55 ετών αναμένεται να ξοδέψουν τα διπλάσια (3.611 δολάρια ανά άτομο), σε σχέση με τους νέους 18-34 ετών (1.867 δολάρια).
Οι ερευνητές σημείωσαν ένα παρόμοιο, αλλά σημαντικά μικρότερο έλλειμμα στις άλλες αγορές, με τις ΗΠΑ να εμφανίζονται ως η πιο εύρωστη αγορά, ακολουθούμενη από τη Σιγκαπούρη.
Περίπου το 40% των ερωτηθέντων ήταν διατεθειμένο να χρηματοδοτήσει τα ταξίδια, κάνοντας χρήση των αποταμιεύσεων, το 33% περικόπτοντας δαπάνες σε άλλους τομείς και το 29% δουλεύοντας περισσότερες ώρες.
Ωστόσο, η έρευνα διαπίστωσε ότι η ζήτηση για βραχυπρόθεσμες πιστώσεις για την πληρωμή ταξιδιών, και, ειδικότερα, για υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL), έχει μετριαστεί από πέρυσι.
Το ποσοστό εκείνων που είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες BNPL για να χρηματοδοτήσουν τα ταξίδια τους μειώθηκε από 75% πέρυσι σε 33% στην τελευταία έρευνα και σε 19% μεταξύ των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρά το γεγονός ότι οι Βρετανοί είχαν “τις πιο δυσοίωνες προοπτικές” όσον αφορά τα οικονομικά τους.
Στην πλειονότητά τους οι ερωτηθέντες και στις πέντε αγορές συμφώνησαν ότι θα έδιναν “μεγάλη προσοχή” στις χρεώσεις συναλλάγματος (68%) και θα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν έναν ταξιδιωτικό πάροχο που προσφέρει πληρωμή στο δικό τους νόμισμα (66%) όταν κάνουν κράτηση για ταξίδι.
Σε δηλώσεις του ο Jean-Christophe Lacour, ανώτερος αντιπρόεδρος και παγκόσμιος επικεφαλής διαχείρισης και παράδοσης προϊόντων της Outpayce, είπε: “Η έρευνα αυτή δείχνει ότι η ζήτηση των καταναλωτών για ταξίδια παραμένει ισχυρή. Οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν τις αποταμιεύσεις τους και να κάνουν θυσίες σε άλλους τομείς για να αφιερώσουν περισσότερα κεφάλαια στα διεθνή ταξίδια”.