Photo by Mikhail Nilov on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Διακοπές στο εξωτερικό “ψηφίζουν” οι Βρετανοί και το 2024

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ζήτηση για διακοπές στο εξωτερικό στη βρετανική αγορά διατηρείται σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι για τις εγχώριες διακοπές, όπως αποκαλύπτουν τα νέα στοιχεία για τις δαπάνες με καταναλωτικές κάρτες.

Επισημαίνοντας την προτίμηση για τη δημιουργία αναμνήσεων έναντι της αγοράς υλικών αγαθών, οι διακοπές στο εξωτερικό παραμένουν προτεραιότητα, σύμφωνα με την Barclays.

Με βάση τα στοιχεία της τράπεζας, ο Φεβρουάριος ήταν ένας θετικός μήνας για τα ταξιδιωτικά γραφεία, καθώς κατέγραψαν μεγαλύτερη αύξηση (10,1%) από ό,τι τον Ιανουάριο (8%), με άνοδο των συναλλαγών κατά 15,3%.

Αυτό συνέβη καθώς σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των Βρετανών δηλώνουν ότι θα πάνε διακοπές το 2024.

Από την άλλη, οι δαπάνες σε αεροπορικές εταιρίες αυξήθηκαν κατά 9,6% τον περασμένο μήνα, με αύξηση των συναλλαγών κατά 20,3%.

Ωστόσο, ο τομέας των ξενοδοχείων, θέρετρων και καταλυμάτων σημείωσε τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (0,3%) από τον περασμένο Απρίλιο, ενώ οι συναλλαγές σε μηνιαία βάση μειώθηκαν κατά 0,8%, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι παραθεριστές επιλέγουν αποδράσεις στο εξωτερικό αντί για διακοπές στο εσωτερικό, σύμφωνα με την τράπεζα.

Οι συνολικές δαπάνες με κάρτες για ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων μεταφορών, αυξήθηκαν κατά 9,3%, με βάση τη μηνιαία παρακολούθηση των καταναλωτικών δαπανών της Barclays.

Η έκθεση αποκάλυψε ότι οι συνολικές καταναλωτικές δαπάνες με κάρτες αυξήθηκαν μόλις 1,9% σε ετήσια βάση τον περασμένο μήνα, σημαντικά χαμηλότερα από το τελευταίο ποσοστό πληθωρισμού του δείκτη τιμών καταναλωτή 4,2% και τη μικρότερη αύξηση από τον Σεπτέμβριο του 2022.

“Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ικανότητά τους να ξοδεύουν για μη απαραίτητα είδη έφτασε στο υψηλότερο σημείο από τον Νοέμβριο του 2021 τον περασμένο μήνα, στο 59%. Εν τω μεταξύ, οι ανησυχίες σχετικά με τον πληθωρισμό και την αύξηση των λογαριασμών των νοικοκυριών επίσης αμβλύνθηκαν στο 84% -τα πιο θετικά στοιχεία για περισσότερο από δύο χρόνια- γεγονός που δείχνει ότι η χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων έχει θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά των νοικοκυριών”, ανέφερε η Barclays.

Η επικεφαλής λιανικής της τράπεζας, Karen Johnson, δήλωσε: “Ο βροχερός καιρός του Φεβρουαρίου οδήγησε τους Βρετανούς να επιλέξουν να περάσουν περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση των δαπανών στα εμπορικά καταστήματα και τον τομέα της φιλοξενίας. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά σηματοδότησε ώθηση στις “εμπειρίες”, καθώς οι καταναλωτές επέλεξαν να απολαύσουν ευχάριστες βραδιές στο σπίτι με ένα τηλεοπτικό σόου και φαγητό σε πακέτο”.

Στα σούπερ μάρκετ, πρόσθεσε, η πλειοψηφία των αγοραστών έχει παρατηρήσει τον αντίκτυπο των προβλημάτων εφοδιασμού στα αποθέματα, με τις ελλείψεις τσαγιού να προκαλούν τη μεγαλύτερη ανησυχία.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με την κα. Johnson, η “τιμολόγηση με τη σταγόνα” βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τους φόβους των αγοραστών, ιδίως όταν χρησιμοποιούν υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων και αγοράζουν αεροπορικά εισιτήρια.

“Με τους Βρετανούς να έχουν συγκρατήσει τις διακριτικές δαπάνες κατά τους χειμερινούς μήνες και καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μειώνονται, οι έμποροι λιανικής πώλησης θα ελπίζουν ότι με την έλευση των θερμότερων καιρικών συνθηκών οι δαπάνες θα αυξηθούν -ιδίως στην περίπτωση που η καταναλωτική εμπιστοσύνη βελτιωθεί το καλοκαίρι”, υπογράμμισε η κα. Johnson.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής οικονομολόγος της τράπεζας στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, πρόσθεσε: “Συνεχίζουμε να βλέπουμε ενθαρρυντικά σημάδια επιβράδυνσης της αύξησης των τιμών μέχρι στιγμής το 2024, ιδίως στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι ο πληθωρισμός των τιμών των καταστημάτων και των ειδών παντοπωλείου επιβραδύνθηκε σημαντικά τον Φεβρουάριο, καθώς οι λιανοπωλητές προσέφεραν στους αγοραστές εκπτώσεις και προσφορές”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *