Photo by Vinicius Wiesehofer on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Ελλάδα “ψηφίζουν” Αμερικανοί και Καναδοί Gen Z ταξιδιώτες | Οι κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στο Top 10 των προορισμών που επιλέγουν για τις διακοπές τους οι Αμερικανοί και Καναδοί ταξιδιώτες της γενιάς Ζ εφέτος, όπως αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα, με τίτλο The State of Student & Youth Travel, που διεξήγαγε το StudentUniverse.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Ελλάδα τοποθετείται στην πρώτη πεντάδα των ταξιδιωτών της γενιάς Ζ από τις ΗΠΑ και τον Καναδά και συγκεκριμένα βρίσκεται στην τρίτη θέση των επιλογών για διακοπές εφέτος για τους Αμερικανούς και στην τέταρτη για τους Καναδούς ταξιδιώτες νεαρή ηλικίας.

Η έρευνα, η οποία εξετάζει τις τελευταίες ταξιδιωτικές προτιμήσεις των ατόμων ηλικίας 18-25 ετών, αποκαλύπτει ορισμένες ενδιαφέρουσες τάσεις μεταξύ των ταξιδιωτών της γενιάς Z, συμπεριλαμβανομένης της προτίμησης για “στεγνές διακοπές” και της ανησυχίας για το περιβάλλον, που οδηγεί ορισμένους να επιλέγουν ενεργά να απέχουν από τα αεροπορικά ταξίδια.

Ακολουθούν οι τάσεις στα ταξίδια που διαπιστώνει η έρευνα.

Βλέποντας τα ταξίδια ως επένδυση επαγγελματικής ανέλιξης

Μια από τις πιο πολυσυζητημένες τάσεις στα ταξίδια που προέκυψε ως αποτέλεσμα των πολιτικών ευελιξίας της εργασίας που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν αυτή του bleisure. Αν και ενώ όσοι εργάζονται μπορεί να αναζητούν ευκαιρίες για να συνδυάσουν ταξίδια εργασίας και αναψυχής, οι νεότερες γενιές που δεν έχουν εισέλθει ακόμη στο εργατικό δυναμικό ή έχουν προσληφθεί πρόσφατα έχουν αντιθέτως αρχίσει να βλέπουν τα ταξίδια όχι μόνο ως ευκαιρία για διακοπές, αλλά και για να θέσουν τις βάσεις για την καριέρα τους εκμεταλλευόμενοι επαγγελματικές ευκαιρίες.

Από τους ερωτηθέντες το 78% εκδήλωσε ενδιαφέρον για επαγγελματικά ταξίδια και το 87% πιστεύει ότι τα ταξίδια θα βελτίωναν την εργασιακή τους ικανότητα. Επιπλέον, το 86% σημείωσε ότι θα εργάζονταν ή θα προσφέρονταν εθελοντικά σε κάτι που σχετίζεται με τη μελλοντική επαγγελματική τους πορεία.

Οι ερωτηθέντες παρείχαν αναφορές σημειώνοντας ότι τα ταξίδια βοηθούν στη βελτίωση ικανοτήτων όπως η διαπροσωπική επικοινωνία και παρέχουν μια διευρυμένη κατανόηση του τρόπου επικοινωνίας με ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών. Αυτές είναι αξίες που η Gen Z πιστεύει ότι τους καθιστούν πιο κατάλληλους για πρόσληψη.

Συμμετοχή στη λίστα “No Fly”

Μια αξιοσημείωτη εξέλιξη στη φετινή έρευνα είναι η αποκάλυψη ότι οι ανησυχίες της γενιάς Z για το περιβάλλον συνεχίζουν να αυξάνονται, με τη φετινή έρευνα να δείχνει ότι μια μικρή μειοψηφία φοιτητών και νέων ταξιδιωτών (13%) δηλώνει ότι δεν θα ταξιδέψει με αεροπλάνο λόγω των εκπομπών ρύπων και ένα επιπλέον 21% γνωρίζει ήδη κάποιον που αρνείται να ταξιδέψει με αεροπλάνο. Ένα άλλο 23% δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει ένα προαιρετικό τέλος αντιστάθμισης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διαδικασία κράτησης και το 50% δήλωσε ότι θα δώσει προτεραιότητα στην κράτηση μέσω μιας πλατφόρμας με ισχυρά πράσινα διαπιστευτήρια.

Τα ταξίδια ως μέσο βελτίωσης της ψυχικής ευεξίας

Πρόσφατες αναλύσεις αποκάλυψαν μια ανησυχητική τάση μεταξύ των νεότερων γενεών, με αρκετές αναφορές που δείχνουν υψηλότερο ποσοστό κατάθλιψης και άγχους σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Ορισμένοι παράγοντες θεωρείται ότι παίζουν ρόλο σε αυτό, όπως η συνεχής πρόσβαση σε διαδικτυακό περιεχόμενο σε συνδυασμό με τις οικονομικές ανησυχίες, μεταξύ διαφόρων άλλων υπαρκτών απειλών.

Ως εκ τούτου, στη φετινή έρευνα το StudentUniverse προσπάθησε να κατανοήσει καλύτερα τα οφέλη που μπορούν να έχουν τα ταξίδια στην ευημερία του ατόμου. Το 93% συμφώνησε ότι οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην ψυχική τους υγεία, ενώ το 89% ανέφερε ότι επιστρέφοντας από διακοπές αισθάνεται λιγότερο αγχωμένο και πιο θετικό. Αυτός είναι πιθανόν ο λόγος για τον οποίο οι νεότερες γενιές δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις δαπάνες για διακοπές και εμπειρίες σε αντίθεση με τα υλικά αγαθά.

Σημείο αναφοράς οι “στεγνές διακοπές”

Όπως και με την τάση να ταξιδεύει κανείς για την ψυχική του ευεξία, ο σημερινός νέος ταξιδιώτης εστιάζει περισσότερο στη συνολική ευεξία. Καθώς η γενιά Z επιδιώκει να κάνει πιο υγιεινές επιλογές, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα έκανε διακοπές χωρίς αλκοόλ.

Εκτός από τη βελτίωση της υγείας, οι συμμετέχοντες στην έρευνα σημείωσαν ότι η αποχή από το ποτό έχει πολλά οφέλη, όπως η εξοικονόμηση κόστους και η αποφυγή δυνητικά επικίνδυνων καταστάσεων.

Ενασχόληση με τις νέες τεχνολογίες

Ως μια γενιά που μεγάλωσε με τη συνεχή παρουσία υπολογιστών και προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών, η γενιά Z έχει επιδείξει προθυμία να δοκιμάσει και να αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την αναμφισβήτητα πιο καυτή λέξη της τεχνολογίας: την τεχνητή νοημοσύνη.

Από το σύνολο των ερωτηθέντων, το 51% ανέφερε ότι εμπιστεύεται τα ταξιδιωτικά δρομολόγια που δημιουργούνται από μια τεχνητή νοημοσύνη, ενώ το 21% ανέφερε ότι έχει χρησιμοποιήσει chatbots για τη δημιουργία ενός δρομολογίου.

Ωστόσο, η Gen Z συνεχίζει να δίνει σημασία και στο ανθρώπινο στοιχείο, σημειώνοντας ότι σε περίπτωση προβλήματος το 92% θα προτιμούσε να μιλήσει με έναν άνθρωπο, ενώ το 87% δήλωσε ότι θα απογοητευόταν αν δεν μπορούσε να επικοινωνήσει με ένα πραγματικό πρόσωπο.

Αναζητώντας ταξιδιωτική έμπνευση στο TikTok

Το 88% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι είναι ενεργό μέλος του TikTok και το 60% ανέφερε ότι απευθύνεται στην πλατφόρμα ως την πρώτη του επιλογή σε αναζήτηση ταξιδιωτικής έμπνευσης. Επιπλέον, το 88% ακολουθεί τουλάχιστον έναν ταξιδιωτικό influencer, ενώ το 40% ανέφερε ότι έκλεισε διακοπές ως άμεσο αποτέλεσμα του περιεχομένου που είδε στο TikTok. Πρόκειται για σημαντικό αντίκτυπο αν αναλογιστεί κανείς ότι η αγορά ταξιδιών για φοιτητές και νέους αριθμεί 370 εκατομμύρια παγκοσμίως και αντιπροσωπεύει πάνω από 400 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγοραστική δύναμη.

Δημοφιλείς προορισμοί διακοπών το 2024

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τους πιο δημοφιλείς προορισμούς με βάση τα δεδομένα κρατήσεων από τις συναλλαγές του StudentUniverse για τους ταξιδιώτες της γενιάς Z, τόσο από τις ΗΠΑ, όσο και από τον Καναδά.

Οι πιο δημοφιλείς χώρες για την αμερικανική γενιά Z είναι:
1. Ιταλία
2. Ιαπωνία
3. Ελλάδα
4. Ηνωμένο Βασίλειο
5. Γαλλία
6. Ισπανία
7. Αυστραλία
8. Καναδάς
9. Νέα Ζηλανδία
10. Βραζιλία

Οι πιο δημοφιλείς χώρες για την καναδική γενιά Z είναι:
1. Ιταλία
2. Ιαπωνία
3. Ηνωμένο Βασίλειο
4. Ελλάδα
5. Γαλλία
6. Αυστραλία
7. Ισπανία
8. ΗΠΑ
9. Γερμανία
10. Νέα Ζηλανδία

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *