Photo by Marcus Aurelius on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Έλλειψη προσβασιμότητας και “καπέλο” στην ταξιδιωτική ασφάλιση αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δε είναι μόνο η προσβασιμότητα, που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα, αλλά και η επιπλέον επιβάρυνση της τάξης των 242 λιρών για ταξιδιωτική ασφάλιση. 

Έρευνα της Valuable 500, μιας παγκόσμιας κολεκτίβας διευθυντικών στελεχών που έχουν δεσμευτεί για την κοινωνική ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία, διαπίστωσε ότι η οικονομική επιβάρυνση για ταξιδιωτική ασφάλιση που  αντιμετωπίζουν οι πελάτες με κινητικά προβλήματα για να πάνε διακοπές είναι άλλο ένα παράδειγμα του πώς τα άτομα με ειδικές ανάγκες παραμελούνται και δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από την ταξιδιωτική βιομηχανία.

Τα άτομα με κινητικά προβλήματα πρέπει να συνυπολογίζουν ένα επιπλέον κόστος κατά τον προγραμματισμό των διακοπών τους και να υφίστανται διακρίσεις όσον αφορά τις χρεώσεις των ταξιδιωτικών, ασφαλιστικών συμβολαίων τους για να διασφαλίσουν ότι καλύπτονται οι ανάγκες τους, σύμφωνα με την έρευνα.

Τα ευρήματα της έρευνας έρχονται σε μια εποχή που η κρίση του κόστους διαβίωσης ασκεί αδικαιολόγητη πίεση στα άτομα με αναπηρία, τα οποία ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά πρόσθετα έξοδα στην καθημερινότητά τους.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων με κινητικά προβλήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκάλυψε επίσης μια σειρά από εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι τουρίστες αυτοί όταν ταξιδεύουν. Αυτά περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η ψηφιακή προσβασιμότητα, η έλλειψη εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία, η έλλειψη σχεδιασμού ταξιδιών χωρίς αποκλεισμούς και η έλλειψη γνώσεων σχετικά με τα κινητικά προβλήματα και τον τρόπο κάλυψης των αναγκών των ταξιδιωτών που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα.

Δύο στα πέντε άτομα με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζουν αγχωτικές και μη ασφαλείς καταστάσεις όταν ταξιδεύουν λόγω έλλειψης προσβασιμότητας. Το ένα πέμπτο των ατόμων αυτών αισθάνονται ανασφαλείς και φοβισμένοι όταν ταξιδεύουν και ένας στους δέκα δεν είχε πρόσβαση σε τουαλέτα.

Ως συνέπεια αυτού, αισθήματα αμηχανίας, απομόνωσης και περιφρόνησης αισθάνθηκαν επίσης το ένα τέταρτο των 1.000 τουριστών που συμμετείχαν στην έρευνα και σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) αισθάνθηκε ότι τους αγνοούσαν.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας η Caroline Casey, ιδρύτρια της Valuable 500, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται οι Expedia, Airbnb, Heathrow και British Airways, είπε ότι η έρευνα αυτή έρχεται να προστεθεί σε έναν εκρηκτικό κατάλογο διακρίσεων, που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα άτομα με αναπηρία.

Σύμφωνα με την ίδια, η παγκόσμια αγοραστική δύναμη των ατόμων με αναπηρία εκτιμάται σε 13 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, οπότε η ταξιδιωτική βιομηχανία θα πρέπει να θέσει την προσβασιμότητα ως προτεραιότητα και όχι ως μεταγενέστερη σκέψη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *