Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στη δεκάδα των χωρών που επιλέγουν οι σόλο ταξιδιώτες, εβρισκόμενη στην έβδομη θέση, όπως αποκαλύπτει η έκθεση της Hostelworld, 2024 Solo Travel Report, η οποία προσφέρει μια ολοκληρωμένη ματιά στα κίνητρα, τους προορισμούς και τις εμπειρίες των σόλο ταξιδιωτών παγκοσμίως.
Βασισμένη σε ανώνυμα δεδομένα που συλλέχθηκαν από εκατομμύρια ταξίδια παγκοσμίως, η έκθεση της εταιρίας που εξειδικεύεται στις προτάσεις διαμονής για νέους και στα κοινωνικά ταξίδια, προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τα δημογραφικά στοιχεία, τις προτιμήσεις και τις αναδυόμενες συμπεριφορές των σόλο ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έκθεσης, τα σόλο ταξίδια συνεχίζουν να καθοδηγούνται από τις νεότερες γενιές, με το 68% των σόλο ταξιδιωτών να είναι κάτω των 31 ετών. Ενώ το 37,7% ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 18-24 ετών και το 29,4% στην ηλικιακή ομάδα των 25-30 ετών.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η γνωριμία με ενδιαφέροντες ανθρώπους (55%) αποτελεί πιο σημαντική πτυχή του σόλο ταξιδιού από την ανακάλυψη μοναδικών εμπειριών (38,2%).
Όσον αφορά το κριτήριο στην επιλογή προορισμού σε ποσοστό 50,6% οι μοναχικοί ταξιδιώτες δίνουν πρτεραιότητα στη χαμηλή τιμή, ενώ σε ποσοστό 30,9% επιλέγουν προορισμό με βάση το φαγητό.
Πιο αναλυτικά, βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή προορισμού:
– Προσιτότητα ή χαμηλό κόστος ζωής (50,6%)
– Καιρικές συνθήκες (49,6%)
– Διάσημα αξιοθέατα ή φυσικά/ιστορικά θαύματα (40,7%)
– Εποχιακές εκπτώσεις ή προσφορές (φτηνές πτήσεις, διαμονή, κ.λπ.) (39,7%)
– Διαθέσιμες δραστηριότητες (σέρφινγκ, καταδύσεις, άγρια φύση, κ.λπ.) (38,2%)
– Υπερτουρισμός (31,8%)
– Τοπική κουζίνα (30,9%)
– Προσωπικές προτιμήσεις για ορισμένες εποχές (28,1%)
– Εποχιακές εκδηλώσεις/φεστιβάλ (27,5%)
– Αθλητικά γεγονότα (6,8%)
Κορυφαίοι προορισμοί
Η Ταϊλάνδη εξακολουθεί να είναι η κορυφαία επιλογή για τους σόλο ταξιδιώτες, με τα ποικίλα αξιοθέατα, τον ζωντανό πολιτισμό και το εύρος των προσιτών καταλυμάτων της να προσελκύουν τους εξερευνητές με χαμηλό προϋπολογισμό, ενώ, η Ιαπωνία προηγείται ως ο κορυφαίος προορισμός στην bucket list (23,3%).
Άλλοι, προορισμοί που φιλοδοξούν επίσης να επισκεφθούν οι μοναχικοί ταξιδιώτες είναι η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Ιταλία, κ.ά..
Σχολιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας, ο διευθύνων σύμβουλος της Hostelworld, Gary Morrison, σχολίασε: “Τα μοναχικά ταξίδια δεν είναι πλέον μια τάση, αλλά επιλογή τρόπου ζωής, που αντανακλά την αυξανόμενη επιθυμία για προσωπική εξερεύνηση και επικοινωνία. Η άνοδος της ευέλικτης εργασίας συνεχίζει να τροφοδοτεί αυτή τη μετατόπιση των ταξιδιωτών, επιτρέποντάς τους να συνδυάσουν την εργασία με την περιπέτεια”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, παρά την επικράτηση των ψηφιακών συνδέσεων, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι σόλο ταξιδιώτες επιλέγουν όλο και περισσότερο τα ταξίδια ως μέσο για να συναντήσουν άτομα με παρόμοιες ιδέες, για να μοιραστούν διαφορετικές εμπειρίες στην πραγματική ζωή, τόσο σε γνωστούς προορισμούς, όσο και σε αναδυόμενους.
Εν τω μεταξύ, ο 45% των σόλο ταξιδιωτών χρησιμοποιούν οικονομικές εφαρμογές για να παραμείνουν εντός προϋπολογισμού.
Σε αυτές περιλαμβάνονται:
– Εφαρμογές πληρωμών όπως η Revolut και η N26 (28,8%)
– Ειδικές εφαρμογές προϋπολογισμού όπως οι Splitwise και Spendee (13,9%)
– Εφαρμογές συναλλάγματος όπως το Wise και το OFX (13,6)
Η έρευνα
Η έκθεση 2024 State of Solo Travel Report, βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από περισσότερα από 4 εκατομμύρια ταξίδια, που πραγματοποιήθηκαν μέσω της πλατφόρμας κρατήσεων της Hostelworld και σε έρευνα 5.231 ταξιδιωτών, συμπεριλαμβανομένων 3.428 σόλο ταξιδιωτών, που διεξήχθη τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2024.