money tourism photo
money tourism copyright photo

ΕΡΕΥΝΑ ITB: Ανάκαμψη έως το 2023, νέα ρεκόρ στον Τουρισμό μετά…

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανάκαμψη έως το 2023 και νέα ρεκόρ στον Τουρισμό μετά, προβλέπει μεγάλη έρευνα από το ινστιτούτο έρευνας και αγοράς Statista κατ’ εντολή της ITB Berlin, η οποία φέτος θα πραγματοποιηθεί ψηφιακά, εν μέσω ταξιδιωτικών περιορισμών που επηρεάζουν τα σχέδια καλοκαιρινών διακοπών των Γερμανών.

Σύμφωνα με την έρευνα για λογαριασμό της ITB, το 2020 ξεχώρισε με πολλούς τρόπους κυρίως λόγω της πανδημίας Covid-19, καθώς η εξάπλωση του κορονοϊού άλλαξε την καθημερινή ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων και για πολλές εταιρείες προκάλεσε σοβαρή οικονομική κρίση.

Ωστόσο, υπάρχει ελπίδα, καθώς σύμφωνα με την έρευνα η παγκόσμια ταξιδιωτική και τουριστική αγορά αναμένεται να ανακάμψει πλήρως από την πανδημία κοροναϊού έως το 2023 και να επιτύχει ρεκόρ κύκλου εργασιών μετά.

Σύμφωνα με την Statista, τα παγκόσμια έσοδα από ταξίδια και τουρισμό για το 2021 προβλέπεται να αυξηθούν κατά περισσότερο από 50% σε σύγκριση με το 2020. Αναμένονται νέα έσοδα από το 2023 και μετά έως το 2025, οι ειδικοί προβλέπουν ακόμη και αύξηση εσόδων κατά περίπου 23% σε σχέση με το ιστορικό ρεκόρ όλων των εποχών που επιτεύχθηκε το 2019.

Η Statista εκτυμά απώλεια κύκλου εργασιών κατά 55% στον τουριστικό κλάδο για το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του UNWTO, οι ετήσιες διεθνείς αφίξεις μεταξύ 1950 και 2019 αυξήθηκαν από 25 εκατομμύρια σε σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια, συνολικά 5,744%. Αντίθετα, τον Οκτώβριο του 2020, οι αφίξεις διεθνών τουριστών από έτος σε έτος μειώθηκαν κατά 72%.

Αυτό επηρέασε επίσης τη γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία, η οποία, σύμφωνα με τον Norbert Fiebig, πρόεδρο της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης (DRV), κατέγραψε μείωση 28 δισεκατομμυρίων ευρώ (80%) στον κύκλο εργασιών το 2020. Σύμφωνα με έρευνα του Νοεμβρίου 2020 από το DIHK το 94% των εταιρειών στον γερμανικό ταξιδιωτικό τομέα ανέμεναν μείωση του κύκλου εργασιών το 2020. Κανένας άλλος κλάδος δεν έχει καταγράψει τόσο μεγάλες απώλειες, και ως αποτέλεσμα η τουριστική βιομηχανία έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημία.

Bild

Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας και των κυβερνητικών πολιτικών έχουν επηρεάσει σοβαρά την ταξιδιωτική βιομηχανία: οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επηρεάζουν τα σχέδια των καλοκαιρινών διακοπών των Γερμανών

Κοιτάζοντας πίσω τα ταξίδια το 2020, η τουριστική βιομηχανία επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τους περιορισμούς που έθεσαν οι εθνικές κυβερνήσεις λόγω της πανδημίας. Διάφορα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στους μήνες, κατά τους οποίους εκδόθηκαν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, υπήρξε καθίζηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του UNTWO, οι κρατήσεις ξενοδοχείων στη Γερμανία μειώθηκαν σημαντικά κατά την άνοιξη και το φθινόπωρο, ενώ τον Απρίλιο τα γερμανικά ξενοδοχεία σημείωσαν ετήσια πτώση των επισκεπτών κατά 91%.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 έγινε φανερό ότι τα καλοκαιρινά ταξίδια στη Γερμανία θα ήταν διαφορετικά από τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πολιτικού βαρομέτρου ZDF από μια έρευνα του Μαΐου 2020 για Γερμανούς πολίτες, η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε τα ταξιδιωτικά σχέδια άνω του 50% των ερωτηθέντων. Αυτό αντικατοπτρίστηκε επίσης στις προτιμήσεις προορισμού.

ksd ITB
adv ITB ITB ITB ITB ITB

Σύμφωνα με μια αντιπροσωπευτική έρευνα της Allianz Partners, πριν από το παγκόσμιο ξέσπασμα του κορονοϊού, το 22% των Γερμανών πολιτών επέλεξε προορισμούς σε μεγάλες αποστάσεις, σε σύγκριση με το 6% μετά την έναρξη της πανδημίας. Αντίθετα, το ποσοστό των ερωτηθέντων που προτιμούν το staycaution υπερδιπλασιάστηκε, από 30% σε 61%. Κατά συνέπεια, τα αιτήματα αναζήτησης Google για «διακοπές / Γερμανία» τριπλασιάστηκαν στα τέλη Μαΐου, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ο εγχώριος τουρισμός δεν έχει επηρεαστεί τόσο σοβαρά από την πανδημία όσο ο διεθνής τουρισμός: ο εγχώριος τουρισμός αναμένεται να ανακάμψει ήδη από το 2022

Οι εκτιμήσεις της Statista με βάση τα στοιχεία WTTC, WorldData και του OECD δείχνουν ότι οι εγχώριες τουριστικές αγορές στη Γερμανία και σε άλλες δημοφιλείς χώρες δεν έχουν επηρεαστεί τόσο σοβαρά από την πανδημία κορονοϊού, όσο ο διεθνής τουρισμός. Το 2019 ο εγχώριος τουρισμός αντιπροσώπευε περίπου 259 δισεκατομμύρια ευρώ, το 85% των εσόδων του εσωτερικού τουρισμού στη Γερμανία, ενώ για το 2020 το μερίδιο προβλέπεται να είναι 91% (περίπου 173 δισεκατομμύρια ευρώ).

Κατά συνέπεια, ο κύκλος εργασιών στη διεθνή τουριστική αγορά της Γερμανίας προβλέπεται να μειωθεί κατά περισσότερο από 60%, από περίπου 45 δισεκατομμύρια σε περίπου 16 δισεκατομμύρια ευρώ. Ταυτόχρονα, ο εγχώριος τουρισμός αναμένεται να ανακάμψει ήδη από το 2022, με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα επίπεδα του 2019.

Οι τεχνολογικές καινοτομίες, οι εξατομικευμένες ταξιδιωτικές υπηρεσίες και ο τρέχων χαμηλός όγκος ταξιδιών θα μπορούσαν να προκαλέσουν επανεμφάνιση της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Τόσο οι ειδικοί του κλάδου όσο και οι μεγάλες ταξιδιωτικές εταιρείες αναμένουν ότι η αγορά θα ανακάμψει γρήγορα.

Έτσι, ο ταξιδιωτικός πράκτορας TUI δήλωσε πρόσφατα ότι τα ταξίδια το καλοκαίρι του 2021 θα είναι «κανονικά». Λόγω των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθηκών (π.χ. πώς εξελίσσεται ο εμβολιασμός, περίοδοι κλειδώματος), οι προβλέψεις των εμπειρογνωμόνων πρέπει να αντιμετωπίζονται με προσοχή και να επανεξετάζονται τακτικά σύμφωνα με τις τρέχουσες εξελίξεις.

Ωστόσο, αναμένεται ότι οι άνθρωποι θα έχουν την επιθυμία να καλύψουν τους τελευταίους μήνες των χαμένων ταξιδιωτικών εμπειριών το συντομότερο δυνατό. Επιπλέον, οι τάσεις που είναι πιθανό να απογειωθούν στον τουριστικό κλάδο στο εγγύς μέλλον γίνονται εμφανείς. Οι ειδικοί της Statista προέβλεπαν ότι οι τεχνολογικές καινοτομίες ειδικότερα θα έχουν θετικό αντίκτυπο στη βιομηχανία, π.χ. εξατομικευμένες υπηρεσίες που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη και καινοτόμες μορφές παρουσίασης τουριστικών υπηρεσιών με VR.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *