Photo by Artem Beliaikin on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Καλοκαίρι ρεκόρ, αλλά και σοκ για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες | Στα “χαμηλά” η ταξιδιωτική δαπάνη | Υψηλή προτεραιότητα τα ταξίδια και “αγώνας” για καλύτερες τιμές

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παραμένει σε υψηλά επίπεδα ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια και η προθυμία να δοθεί προτεραιότητα σε αυτά, οδηγώντας σε άλλο ένα καλοκαίρι-ρεκόρ, όμως οι Αμερικανοί ταξιδιώτες σοκάρονται από τις τιμές, με αποτέλεσμα πολλοί να είναι πρόθυμοι να κάνουν αλλαγές στο ταξίδι τους, όπως προκύπτει από την ανεξάρτητη έρευνα της Destination Analysts.

Πράγματι, ο ενθουσιασμός των Αμερικανών για τα ταξίδια παραμένει σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ (8,3 σε κλίμακα από 0-10). Ωστόσο, οι ανησυχίες σχετικά με τα οικονομικά και το κόστος του ταξιδιού σημείωσαν άνοδο τον τελευταίο μήνα ως οι κορυφαίοι αποτρεπτικοί παράγοντες για ταξίδια.

Το ποσοστό των Αμερικανών ταξιδιωτών που δήλωσαν ότι προσωπικοί οικονομικοί λόγοι τους εμπόδισαν να ταξιδέψουν περισσότερο από όσο θα προτιμούσαν τους τελευταίους 6 μήνες αυξήθηκε από πάνω από 5 μονάδες τον τελευταίο μήνα σε 38%. Υπήρξαν επίσης -αν και μικρότερες- αυξήσεις στα ποσοστά των ταξιδιωτών που δήλωσαν ότι η τιμή της βενζίνης, των αεροπορικών εισιτηρίων ή του ταξιδιού συνολικά τους απέτρεψαν από το να ταξιδέψουν περισσότερο τους τελευταίους 6 μήνες.

Το ποσοστό των Αμερικανών ταξιδιωτών που συμφωνούν ότι οι υψηλές τιμές των ταξιδιών τους εμπόδισαν να ταξιδέψουν τον τελευταίο μήνα συνεχίζει επίσης να αυξάνεται, φτάνοντας πλέον στο 47%, το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα το 2023.
Απηχώντας αυτούς τους ταξιδιωτικούς αποτρεπτικούς παράγοντες που οφείλονται στο κόστος, το ποσοστό των Αμερικανών που δηλώνουν ότι τώρα είναι καλή ή πολύ καλή στιγμή για να ξοδέψουν για ταξίδια έχει πέσει στο χαμηλότερο σημείο του μέχρι στιγμής φέτος, υποχωρώντας κατά 3 μονάδες τον τελευταίο μήνα στο 28%.

Ομοίως, το ποσοστό των Αμερικανών ταξιδιωτών που αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες σε σύγκριση με την πιο πρόσφατη 12μηνη περίοδο έχει επίσης μειωθεί στο 29%, το χαμηλότερο σημείο που έχει βρεθεί από τον Οκτώβριο του 2021. Οι προσωπικοί προϋπολογισμοί ταξιδιών έχουν μειωθεί από τον μέσο όρο άνω των 4.000 δολαρίων που διατηρούνταν από τον Ιανουάριο σε 3.719 δολάρια, τον χαμηλότερο αναφερόμενο προϋπολογισμό ταξιδιών που παρατηρείται από τον Ιούλιο του 2022.

Παρόλα αυτά, οι Αμερικανοί παραμένουν αισιόδοξοι. Η εκτιμώμενη οικονομική ευημερία των νοικοκυριών παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και, μάλιστα, οι μισοί Αμερικανοί ταξιδιώτες δηλώνουν ότι αναμένουν να είναι σε καλύτερη ή πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση σε ένα χρόνο από τώρα, σημειώνοντας αύξηση 4 μονάδων από τον Απρίλιο.

Σε “sticker shock” οι Αμερικανοί ταξιδιώτες

Με τον όρο “sticker shock” ορίζεται ως η έκπληξη και ο αποτροπιασμός που μπορεί να βιώσει ένας ταξιδιώτης όταν πληροφορηθεί την απροσδόκητα υψηλή τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Περίπου τέσσερις στους δέκα (38%) Αμερικανούς ταξιδιώτες δήλωσαν ότι βίωσαν “sticker shock” σχεδιάζοντας το πιο πρόσφατο ταξίδι τους. Πάνω από το 60% αυτών που βίωσαν “sticker shock” κατά τον προγραμματισμό του τελευταίου τους ταξιδιού ανέφεραν ότι αυτό προήλθε από τις τιμές των ξενοδοχείων, ενώ οι μισοί ανέφεραν ως “”τα αεροπορικά εισιτήρια. Σχεδόν το 47% ανέφεραν ότι σοκαρίστηκαν από το κόστος των εστιατορίων και των γευμάτων και το 42% από το κόστος της ψυχαγωγίας, της αναψυχής ή των αξιοθέατων.

Από την άλλη πλευρά, οι τιμές της κρουαζιέρας ήταν το λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν σοκ, με μόλις το 15% αυτών των ταξιδιωτών να αναφέρει τις τιμές της κρουαζιέρας ως “υπαίτιο” για “sticker shock”.

Δυστυχώς, το “sticker shock” έχει άμεσο αντίκτυπο στις εκτιμήσεις των ταξιδιωτών για έναν προορισμό. Στην πραγματικότητα, πάνω από το 60% των Αμερικανών που βίωσαν πρόσφατα ένα ταξιδιωτικό σοκ, δήλωσαν ότι αυτό τους έκανε να επανεξετάσουν το ενδεχόμενο να ταξιδέψουν στον προορισμό που είχαν στο στόχαστρό τους, το 26% δήλωσαν ότι επέλεξαν στην πραγματικότητα να επισκεφθούν έναν λιγότερο ακριβό προορισμό και το 15% δήλωσαν ότι ακύρωσαν εντελώς τα ταξιδιωτικά τους σχέδια εξαιτίας του σοκ. Ενώ πάνω από το 50% αυτών των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι το “sticker shock” τους οδήγησε να βρουν λιγότερο δαπανηρούς τρόπους να ταξιδέψουν ή τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα, το 28% παραιτήθηκε από το υψηλό κόστος και αύξησε τον συνολικό προϋπολογισμό του ταξιδιού του.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, που αντιπροσωπεύουν δεδομένα από περισσότερους από 4.000 Αμερικανούς ταξιδιώτες, τα οποία συλλέχθηκαν τον Μάιο του 2023, ενώ τον Φεβρουάριο, μόνο το 28% των Αμερικανών ταξιδιωτών είχε ακούσει για τα AI chatbots, όπως το ChatGPT, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο εντυπωσιακό 74% τον Μάιο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *