©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Έρευνα: Καθυστερημένη μία στις τρεις πτήσεις στην Ευρώπη | Πάνω από 3,6 εκατ. επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το φετινό καλοκαίρι ήταν το πρώτο από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού που ο κόσμος επέστρεψε σε μια κάποια φαινομενική κανονικότητα, χωρίς ταξιδιωτικούς περιορισμούς και μέτρα. Ωστόσο, η υψηλή τουριστική περίοδος αμαυρώθηκε από τις ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, που προκλήθηκαν εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και των απεργιών των πιλότων και του προσωπικού εδάφους, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία.

Τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, περισσότερες από μία στις τρεις πτήσεις που αναχωρούσε από την Ευρώπη καθυστέρησε ή ακυρώθηκε, σύμφωνα με μελέτη της οργάνωσης καταναλωτών AirHelp. Ως αποτέλεσμα, 3,6 εκατομμύρια επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση.

Σύμφωνα με την Airhelp, επηρεάστηκαν συνολικά 68 εκατομμύρια ταξιδιώτες, εκ των οποίων 8,3 εκατομμύρια αναχώρησαν από τη Γερμανία. Πτήσεις 3,7 εκατομμυρίων επιβατών σε όλη την Ευρώπη ακυρώθηκαν. Τα περισσότερα προβλήματα αφορούσαν πτήσεις από την Τσεχία, το Βέλγιο και την Ουγγαρία, με περισσότερες από τις μισές πτήσεις από αυτές τις χώρες να αφικνούνται στον προορισμό τους με καθυστερήσεις.

Σε σύγκριση με πριν από την πανδημική κρίση, οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις έχουν αυξηθεί, καθώς το 2019 παρατηρήθηκαν τέτοια προβλήματα στο 30% των πτήσεων, ποσοστό το οποίο εφέτος διαμορφώνεται σε 36%.

Σε περίπτωση καθυστέρησης μεγαλύτερης των τριών ωρών ή ακύρωσης πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση, υπό την προϋπόθεση ότι η καθυστέρηση-ακύρωση προκλήθηκε με υπαιτιότητα της αεροπορικής εταιρίας.

Σύμφωνα με την Airhelp, 5,8 εκατομμύρια επιβάτες επηρεάστηκαν από σοβαρές επιπλοκές αυτό το καλοκαίρι. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως καταιγίδες ή επείγοντα ιατρικά περιστατικά, οι αεροπορικές εταιρίες απαλλάσσονται από την υποχρέωση αποζημίωσης, αλλά όχι στην περίπτωση απεργιών. Έτσι, 3,6 από τα 5,8 εκατομμύρια επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση.

“Δεν περιμένουμε ότι τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα τους επόμενους μήνες, ούτε αναμένουμε ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα είναι πρόθυμες να καταβάλουν τις αποζημιώσεις”, δήλωσε ο Julián Navas, νομικός εμπειρογνώμονας στην Airhelp. “Στον ιστότοπό μας, οι επηρεαζόμενοι επιβάτες μπορούν να ελέγξουν τα δικαιώματά τους δωρεάν, προτού προσεγγίσουν απευθείας τις αεροπορικές εταιρίες ή με τη βοήθειά μας”, πρόσθεσε. Διευκρίνισε δε, ότι οι θιγόμενοι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν την απαίτησή τους για αποζημίωση αναδρομικά για έως και τρία χρόνια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *