Photo by Andrea Piacquadio o Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Μεταπανδημικός Τουρισμός: Ανέπαφες συναλλαγές και κοινωνική απόσταση φέρνουν αλλαγές στα ξενοδοχεία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το 73% των ταξιδιωτών προτιμούν ένα ξενοδοχείο άρτια τεχνολογικά εξοπλισμένο, που τους επιτρέπει να διαχειρίζονται ολόκληρη την εμπειρία διαμονής τους μέσω του κινητού τους -όπως το check-in και το check-out, την πληρωμή και την παραγγελία φαγητού, μεταξύ άλλων-, ελαχιστοποιώντας την επαφή με το προσωπικό, αλλά και με τους υπόλοιπους επισκέπτες. Αυτό αποκαλύπτει μια νέα έκθεση των Skift και Oracle Hospitality, σύμφωνα με την οποία οι ανέπαφες συναλλαγές και η κοινωνική απόσταση ήρθαν για να μείνουν, φέρνοντας αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων.

Η πανδημία έβαλε την τεχνολογία ακόμη περισσότερο στη ζωή μας και η ταξιδιωτική βιομηχανία δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεσηΑυτό υποδηλώνει πολύ σημαντικές αλλαγές και επενδύσεις εκ μέρους των ξενοδόχων, ιδίως στο πλαίσιο της επανενεργοποίησης του τουρισμού μετά την πανδημία. Μάλιστα, σύμφωνα με την έκθεση, το 95% των ανθρώπων σχεδιάζει να ταξιδέψει μέσα στους επόμενους έξι μήνες και το 29% θα ταξιδέψει σε μεγάλο αριθμό, ως ένας τρόπος να “αναπληρώσει” τα δύο χρόνια εγκλεισμού και περιορισμών.

internet digitalΩστόσο, η έκθεση υποδεικνύει ότι η κοινωνική απομάκρυνση που προκύπτει από τον Covid-19 θα παραμείνει μια τάση για τους ταξιδιώτες. Στην πραγματικότητα, το 92% αυτών δηλώνει ότι δεν τους λείπει να περιτριγυρίζονται από ανθρώπους στο ξενοδοχείο τους, μια τάση που αντανακλάται στο μεγαλύτερο ενδιαφέρον τους για τεχνολογίες που ευνοούν την πλήρη αυτοεξυπηρέτηση (38%). Ομοίως, το 49% προτιμά επίσης τις ανέπαφες πληρωμές.

Τεχνητή νοημοσύνη επιλέγουν οι ταξιδιώτες

Το 74% των ερωτηθέντων θα ήθελε τα ξενοδοχεία να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να λαμβάνουν προσφορές ή προτάσεις προσαρμοσμένες σε αυτούς. Επιπλέον, το 68% από αυτούς θα ήταν πρόθυμοι να προεπιλέξουν ξενοδοχεία στο metaverse.

Άλλες τεχνολογίες που προτιμούν οι τουρίστες περιλαμβάνουν chatbots για την εξυπηρέτηση πελατών (77%), πρόσβαση σε ψυχαγωγία κατά παραγγελία (45%), φωνητικά ενεργοποιούμενα χειριστήρια για όλες τις ανέσεις του δωματίου (43%) και χειριστήρια που ρυθμίζουν αυτόματα τη θερμοκρασία, τον φωτισμό, ακόμη και την ψηφιακή τέχνη (25%).

Ένα από τα κύρια προβλήματα στον τομέα του τουρισμού μετά την πανδημία είναι η έλλειψη εργατικού δυναμικού, γι’ αυτό και αυτός είναι ένας από τους τομείς στους οποίους οι ξενοδόχοι επενδύουν περισσότερο: το 65% δηλώνει ότι αυτός θα είναι ο στόχος της τεχνολογικής στρατηγικής τους. Το 96% θα το κάνει μέσω της τεχνολογίας ανέπαφων συναλλαγών και το 54% θα δώσει προτεραιότητα στην τεχνολογία που θα βελτιώσει ή θα εξαλείψει εντελώς τα γραφεία υποδοχής μέχρι το 2025.

Επιπλέον, η έκθεση εντόπισε μια άλλη σημαντική τάση που παρατηρείται στον τουρισμό: το 81% των ξενοδόχων πιστεύει ότι μέχρι το 2025 θα υπάρξει αλλαγή στο μοντέλο υπηρεσιών του τουριστικού τομέα και το 40% πιστεύει ότι ένα “αδέσμευτο” μοντέλο είναι το μέλλον για τη διαχείριση των εσόδων των ξενοδοχείων. Υπό αυτή την έννοια, το 36% προβλέπει ότι το μέλλον των ξενοδοχείων θα βασίζεται σε ένα μοντέλο όπως αυτό που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρίες, στο οποίο οι τιμές των δωματίων είναι διαχωρισμένες ανάλογα με το επίπεδο ποιότητας (όπως “economy” ή “executive” στα αεροπλάνα).

Αυτό είναι κάτι που συμμερίζονται οι ταξιδιώτες. Το 87% θα ήταν πρόθυμο να κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο που θα του επιτρέπει να πληρώνει μόνο για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί, το 54% θα πλήρωνε περισσότερα για να επιλέξει τη θέα, το 38% για να επιλέξει το δωμάτιό του, το 37% για να κάνει check in νωρίτερα ή check out αργότερα και το 33% για να χρησιμοποιήσει υπηρεσίες spa, ευεξίας ή γυμναστήριο, μεταξύ άλλων.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η πανδημία καθιέρωσε τον ρόλο της τεχνολογίας στην εμπειρία των ταξιδιωτών και πως ο κλάδος δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψει στην προγενέστερη μορφή του.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *