Ως αναποτελεσματικές κρίνονται οι απόπειρες προσέλκυσης πελατών εκ μέρους των ταξιδιωτικών πρακτορείων, μέσω των δωρεάν ακυρώσεων κρατήσεων σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από το γερμανικό μέσο countervor9, στην οποία συμμετείχαν 300 επαγγελματίες στον κλάδο των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας το 88% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι πελάτες τους δεν έχουν διάθεση να κάνουν κράτηση λόγω της ανησυχίας που προκαλεί ο Κορωνοϊός, ενώ το 80% θεωρεί ότι οι προωθητικές καμπάνιες με χαμηλές τιμές, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα.
Αρκετοί ταξιδιωτικοί πράκτορες παρέχουν τη δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης και αλλαγής της κράτησης μέχρι και 14 ημέρες πριν την αναχώρηση. Για τα ομαδικά ταξίδια το διάστημα αυξάνεται σε 60 ημέρες πριν την κράτηση. Εν τούτοις, μόνο το 10% των συμμετεχόντων θεωρεί πως το μέτρο αυτό φέρνει αποτελέσματα.

Οι ειδικοί του κλάδου θεωρούν ότι ο περιορισμός των δωρεάν ακυρώσεων που ισχύει για τις νέες κρατήσεις, θα αναστατώσει τους πελάτες, που έχουν ήδη πραγματοποιήσει τις κρατήσεις τους. Επίσης, αρκετοί θεωρούν ότι η εφαρμογή της πολιτικής αυτής μέχρι τις 30 Απριλίου αποτελεί ένα “τέχνασμα”, καθώς δεν προβλέπουν να έχει αντιμετωπιστεί ο ιός μέχρι τότε.
Το 15% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσαν την παροχή καλύτερων τιμών, τόσο από τους tour operators, όσο και από τις ναυτιλιακές. Ωστόσο, οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε ταξιδιωτικά πρακτορεία πιστεύουν, ότι οι τουρίστες δεν επιθυμούν να πραγματοποιήσουν κρατήσεις, λόγω του κινδύνου να βρεθούν σε καραντίνα.