© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΈΡΕΥΝΑ: Οι Βρετανοί ακάθεκτοι ξοδεύουν για ταξίδια και διακοπές

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περιορισμένες ήταν οι συνολικές, καταναλωτικές δαπάνες με κάρτες στο Ην. Βασίλειο τον Οκτώβριο, αν και για τον τομέα των ταξιδιών ο περασμένος μήνας ήταν ένας ακόμη ισχυρός μήνας, καθιστώντας τον ταξιδιωτικό τομέα έναν από αυτούς με τις καλύτερες επιδόσεις, γεγονός που σημαίνει ότι οι Βρετανοί εξακολουθούν να ξοδεύουν για ταξίδια και διακοπές. Αυτά αποκαλύπτουν τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Barclays.

Σύμφωνα με αυτά, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είδαν τον περασμένο μήνα την υψηλότερη άνοδο στις δαπάνες με καταναλωτικές κάρτες από τον Μάιο, ξεπερνώντας τις γενικές τάσεις. Οι καταναλωτικές δαπάνες σε ταξιδιωτικούς πράκτορες αυξήθηκαν στο Ην. Βασίλειο κατά 9,6% σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο, έναντι 9,9% τον Μάιο. Αυτό συνοδεύτηκε από αύξηση των συναλλαγών κατά 12,3%.

Ο ταξιδιωτικός τομέας συνολικά -με αύξηση 10,5%- είχε έναν ακόμη ισχυρό μήνα, καθιστώντας τον μία από τις κατηγορίες με τις καλύτερες επιδόσεις το 2023, όπως γνωστοποίησε η Barclays.

Οι δαπάνες με αεροπορικές εταιρίες αυξήθηκαν κατά 12,9%, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά σχεδόν 24%, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Εν τω μεταξύ, τα ξενοδοχεία, τα θέρετρα και τα καταλύματα σημείωσαν αύξηση 7,4% στις δαπάνες, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 3,5%.

Οι συνολικές καταναλωτικές δαπάνες με κάρτες αυξήθηκαν μόλις 2,6% τον Οκτώβριο, η μικρότερη αύξηση από τον Σεπτέμβριο του 2022, καθώς η ανησυχία για την αύξηση των λογαριασμών ενέργειας και των εξόδων κίνησης ενόψει της εορταστικής περιόδου δυσχέρανε τις διακριτικές δαπάνες.

Οι δαπάνες για μη απαραίτητα είδη αυξήθηκαν μόλις 2% τον περασμένο μήνα -η μικρότερη αύξηση από τον Σεπτέμβριο του 2022- καθώς οι διακριτικές δαπάνες περιορίστηκαν.

“Σε μια πιο φωτεινή νότα, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι έδωσε ώθηση στις παμπ και τα μπαρ για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, ενώ ο ταξιδιωτικός τομέας σημείωσε καλές επιδόσεις, καθώς οι παραθεριστές έκλεισαν αποδράσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό”, ανέφερε η Barclays.

Προβληματισμένοι οι Βρετανοί για τα έξοδα του χειμώνα

Ωστόσο, περισσότεροι από το ένα τρίτο (36%) των Βρετανών αναμένουν ότι τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι πιο ακριβά από ό,τι το 2022, ενώ το ένα πέμπτο (21%) ανησυχεί για το αν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στα έξοδα που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Ως αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους ζωής, τα δύο πέμπτα (37%) αναμένουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για τα δώρα των Χριστουγέννων εφέτος, ενώ μόλις το 13% αναμένει να ξοδέψει περισσότερα, σύμφωνα με την έρευνα της τράπεζας.

Η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, δήλωσε: “Οι Βρετανοί περιόρισαν τον Οκτώβριο τις δαπάνες σε μη απαραίτητες κατηγορίες, όπως τα ρούχα και τα εστιατόρια, καθώς οι προθέσεις τους επικεντρώθηκαν στην εξοικονόμηση χρημάτων για τα Χριστούγεννα και στον προϋπολογισμό για τα έξοδα θέρμανσης του χειμώνα. Ο ασυνήθιστα ζεστός καιρός εμπόδισε επίσης τις δαπάνες για εκδηλώσεις σε εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών ψηφιακής ροής και των φαγητών σε πακέτο. Ωστόσο, οι παμπ, τα μπαρ και τα κλαμπ σημείωσαν και πάλι ισχυρή ανάπτυξη, η οποία ενισχύθηκε από τις επιδόσεις της Αγγλίας στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ράγκμπι, ενώ ο ταξιδιωτικός τομέας επωφελήθηκε από την αύξηση των κρατήσεων για διακοπές”.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής οικονομολόγος της βρετανικής τράπεζας, Jack Meaning, πρόσθεσε: “Φαίνεται ότι η δυναμική συνεχίζει να υποχωρεί από τους στριμωγμένους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα τελευταία στοιχεία συναλλαγών δείχνουν ότι απομακρύνονται από τις διακριτικές δαπάνες και ανησυχούν όλο και περισσότερο για τη μελλοντική τους ικανότητα να πραγματοποιούν δαπάνες, συμπληρώνοντας την εικόνα που διαμορφώνουν άλλα στοιχεία. Τα στοιχεία εμπιστοσύνης των καταναλωτών από τρίτους έδειξαν σημαντική πτώση τον Οκτώβριο, μετά τη σημαντική συρρίκνωση των λιανικών πωλήσεων τον Σεπτέμβριο. Αν και ορισμένες από αυτές τις επιπτώσεις μπορεί να ενισχύονται από τις ασυνήθιστες για την εποχή καιρικές συνθήκες, είναι δύσκολο να απορρίψουμε τα στοιχεία που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *