Photo by Kindel Media on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Οι Βρετανοί Gen Ζers γυρίζουν… πλάτη στις διακοπές | Το 25% δεν έχει ταξιδιωτικά σχέδια

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την μετά-Covid ταξιδιωτική “φούσκα” να σκάει και το κόστος διαβίωσης να παραμένει υψηλό οι νεότεροι σε ηλικία Βρετανοί αλλάζουν ταξιδιωτικά πλάνα, σχεδιάζοντας την περικοπή των ταξιδιών για διακοπές αυτό το καλοκαίρι, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από την ελεγκτική, φορολογική και συμβουλευτική εταιρία RSM UK, σε δείγμα 2.000 καταναλωτών στο Ην. Βασίλειο, το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων της Gen Z δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές τους επόμενους τρεις μήνες, σε σχέση με το 18% πέρυσι.

Οι προθέσεις για ταξίδια είναι μειωμένες σε όλους τους τομείς, με το 35% του συνόλου των καταναλωτών να μην σχεδιάζει να κάνει διακοπές, σε σύγκριση με το 32% πέρυσι.

Τα ταξίδια στο εξωτερικό επηρεάζονται περισσότερο, καθώς μόνο το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων της Gen Z σχεδιάζει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό διάρκειας πέντε ή περισσότερων ημερών, γεγονός που αποτελεί σημαντική πτώση σε σχέση με το 40% πέρυσι.

Η τάση αυτή αφορά και τις σύντομες διακοπές στο εξωτερικό, οι οποίες μειώθηκαν από 33% πέρυσι σε 22% φέτος για την Gen Z, και από 20% σε 15% για το σύνολο των Βρετανών καταναλωτών.

Τα ταξιδιωτικά σχέδια δέχονται τις επιπτώσεις από τις “οξείες πιέσεις κόστους”, με σχεδόν το ένα τρίτο (29%) της Gen Z να δηλώνει ότι δεν περισσεύει τίποτα από το μηνιαίο εισόδημα μετά την πληρωμή των βασικών αναγκών, και σχεδόν το ένα τέταρτο (22%) να δηλώνει ότι απομένει μόλις το 20% στο τέλος του μήνα.

Ωστόσο, οι προθέσεις για ταξίδια στο εσωτερικό αυξήθηκαν από 12% σε 15% σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η βρετανική αγορά ταξιδιών με διαμονή θα μπορούσε να παρουσιάσει αύξηση της ζήτησης αυτό το καλοκαίρι.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο ανώτερος αναλυτής της RSM UK για τις καταναλωτικές αγορές, Robyn Duffy, δήλωσε: “Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η ταξιδιωτική “φούσκα” μετά την εποχή του Covid έχει σκάσει, με τους καταναλωτές της Gen Z, ιδίως, να χάνουν το έντονο, ταξιδιωτικό ενδιαφέρον”.

Όπως υπογράμμισε, παρά τη χαλάρωση των οικονομικών πιέσεων, αυτό δεν έχει ακόμη περάσει στους καταναλωτές ώστε να αισθάνονται καλύτερα, κάτι που βλέπουμε να αποτυπώνεται στις ταξιδιωτικές τους προθέσεις.

“Η Gen Z τείνει συχνά να βρίσκεται στα χαμηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια από ό,τι άλλες γενιές, και ως εκ τούτου είναι περισσότερο εκτεθειμένη στα εξοντωτικά ενοίκια και στα υψηλά επιτόκια”, πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής ξενοδοχείων, ταξιδιών και τουρισμού της εταιρίας, Chris Tate, συμπλήρωσε: “Για εκείνους που αισθάνονται τη στενότητα, τα ταξίδια μπορεί να είναι δαπανηρά και επομένως ένας εύκολος τομέας για περικοπές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις διακοπές στο εξωτερικό, με τις ακριβές πτήσεις, ακόμη και για σύντομες διακοπές στο εξωτερικό. Αυτό θα μπορούσε να είναι ενθαρρυντικό για την αγορά διακοπών με διαμονή στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία φαίνεται πιο σταθερή και λιγότερο επηρεασμένη από τη μείωση των ταξιδιωτικών προθέσεων -αλλά, όπως πάντα, αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν ο ήλιος θα λάμψει το καλοκαίρι στο Ηνωμένο Βασίλειο”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *