©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Οι Βρετανοί συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα για ταξίδια παρά την κρίση του κόστους ζωής

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ταξίδια αντιστάθηκαν στην κάμψη των καταναλωτικών δαπανών τον Βρετανών περασμένο μήνα, με την αύξηση των δαπανών των ταξιδιωτικών πρακτορείων και των αεροπορικών εταιριών να προηγείται κατά πολύ όλων των άλλων τομέων.

Τα στοιχεία για τις δαπάνες με κάρτες του Μαρτίου, που δημοσίευσε σήμερα (Τρίτη) η Barclays, δείχνουν ότι οι καταναλωτές προβαίνουν σε περαιτέρω περικοπές για να αντιμετωπίσουν την κρίση του κόστους ζωής, με εξαίρεση τα ταξίδια, με συνολική αύξηση των δαπανών σε ετήσια βάση άνω του 24%.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες πέτυχαν το υψηλότερο επίπεδο αύξησης των δαπανών σε όλους τους τομείς που εξετάστηκαν, εκτός από έναν, κατά 30,1%, με αύξηση των συναλλαγών κατά 33,8%.

Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και οι δαπάνες για αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 28,5% με μεταβολή 23%. Σε αντίθεση με τη μείωση κατά 3,3% των δαπανών για ξενοδοχεία, θέρετρα και καταλύματα.

Μόνο οι δαπάνες για τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας ξεπέρασαν τις δαπάνες των ταξιδιωτικών πρακτόρων κατά 39,3%, καθώς ο κρύος καιρός που συνεχίστηκε τον Μάρτιο στο Ην. Βασίλειο ώθησε τα νοικοκυριά να διατηρήσουν τη θέρμανση ανοιχτή, σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 2.000 ατόμων.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι δαπάνες με καταναλωτικές κάρτες αυξήθηκαν μόλις κατά 4% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, λιγότερο από το μισό του τελευταίου ρυθμού πληθωρισμού του δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος ανήλθε σε 9,2%.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα αυτά, η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, επισήμανε ότι η αύξηση των δαπανών για είδη παντοπωλείου κάτω από τον πληθωρισμό δείχνει ότι “οι Βρετανοί εξακολουθούν να προσπαθούν με κάθε τρόπο να εξοικονομήσουν χρήματα από τα εβδομαδιαία ψώνια τους, καθώς οι λογαριασμοί ενέργειας συνεχίζουν να αυξάνονται. Οι περικοπές επηρεάζουν επίσης τα εστιατόρια, με αρκετούς καταναλωτές με περιορισμένα έσοδα να αποφεύγουν τα γεύματα έξω”.

Σύμφωνα με την κα. Harwood, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας και αναψυχής ελπίζουν ότι η πολυάσχολη περίοδος των τραπεζικών αργιών θα δώσει ανάσα στην καθημερινή εξοικονόμηση δαπανών των καταναλωτών.

“Ενώ οι προβλέψεις για το Σαββατοκύριακο της Στέψης είναι υποτονικές, τα αποτελέσματα από τη Γιορτή της Μητέρας είναι πιο ενθαρρυντικά, αποδεικνύοντας ότι οι Βρετανοί εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις μοναδικές στιγμές για να βγουν έξω και να γιορτάσουν”, πρόσθεσε η κα. Harwood .

Από την πλευρά της η επικεφαλής της ευρωπαϊκής οικονομικής έρευνας της τράπεζας, Silvia Ardagna, είπε: “Ο πληθωρισμός παραμένει επίμονα υψηλός, με τις τιμές των τροφίμων και των ποτών να αυξάνονται σημαντικά τον Φεβρουάριο και να οδηγούν στην απότομη επιτάχυνση των τιμών που διαμορφώνονται από τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία.

Υπό αυτό το πρίσμα, σύμφωνα με την κα. Ardagna,δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι καταναλωτές μετριάζουν τις δαπάνες σε αυτές τις κατηγορίες. Όμως, με τη μείωση των τιμών της ενέργειας, αναμένεται επίσης επιβράδυνση των τιμών των τροφίμων, η οποία θα πρέπει να προσφέρει κάποια στήριξη στην κατανάλωση των νοικοκυριών και να επιτρέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο να βιώσει  μια ήπια ύφεση το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Tagged

1 σχόλιο στο “ΕΡΕΥΝΑ: Οι Βρετανοί συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα για ταξίδια παρά την κρίση του κόστους ζωής

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *