Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

Έρευνα: Η πανδημία καθυστερεί το κλείσιμο της “ψαλίδας” στις αμοιβές μεταξύ ανδρών και γυναικών σε Φιλοξενία και Τουρισμό

ΜΕΛΕΤΕΣ

Περιορισμένη πρόοδος σημειώθηκε στην εξομάλυνση του μισθολογικού χάσματος, που παρατηρείται μεταξύ των δύο φύλων στους τομείς της φιλοξενίας, των ταξιδιών και της αναψυχής, κυρίως λόγω των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της WiHTL, με τίτλο “WiHTL Διαφορά αμοιβών μεταξύ ανδρών και γυναικών στον τομέα της φιλοξενίας, των ταξιδιών και της αναψυχής μεταξύ 2020/2021”, που διεξήχθη σε συνεργασία με την PwC, αισθητή έλλειψη προόδου καταγράφεται στον τομέα της φιλοξενίας, όπου η μέση μέση διαφορά στις αμοιβές ουσιαστικά διευρύνθηκε για πρώτη φορά μέσα σε τρία χρόνια από 5,4% σε 7,7%. Έτσι, συνολικά, το μέσο μισθολογικό “χάσμα” στη φιλοξενία, τον τουρισμό και την αναψυχή αυξήθηκε από 7,4% σε 9%.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι μια μέση εταιρία, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της φιλοξενίας, των ταξιδιών και της αναψυχής είχε 58% άνδρες στο 25% των πιο ακριβοπληρωμένων εργαζομένων, σε σύγκριση με 54% γυναίκες στο χαμηλότερα αμειβόμενο 25% ανθρώπινο δυναμικό της.

Η κατανομή ανδρών και γυναικών σε ρόλους υψηλότερης, έναντι χαμηλότερης αμοιβής, δείχνει επίσης ότι οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να είναι “θύματα” επιχειρηματικών αποφάσεων, όπως οι απολύσεις.

Ενώ το μισθολογικό χάσμα παραμένει, η PwC αναμένει ότι η συμπερίληψη, η ποικιλομορφία και η δικαιοσύνη θα γίνουν βασικοί τομείς εστίασης για εργοδότες και εργαζόμενους, καθώς οι εταιρίες ανακάμπτουν από την πανδημία.

Για τον σκοπό αυτό, ορισμένες επιχειρήσεις που ανέφεραν στοιχεία στη μελέτη δήλωσαν ότι επικεντρώνονται στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, στις προσλήψεις χωρίς αποκλεισμούς, στην ενημέρωση των πολιτικών και των διαδικασιών και στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης.

“Αν και είναι ευρέως αποδεκτό ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στην οικονομία επηρέασε δυσανάλογα, τόσο τις γυναίκες, όσο και τον τομέα HTL (Φιλοξενία, Τουρισμός, Διασκέδαση), είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε εταιρίες σε όλο τον κλάδο ννα λαμβάνουν ουσιαστική δράση”, λέει η ιδρυτής και πρόεδρος της WiHTL, Tea Colaianni.

“Υπάρχει μια αξιοσημείωτη δέσμευση για προσέλκυση, διατήρηση και επένδυση σε διαφορετικά ταλέντα και καλλιέργεια μιας κουλτούρας όπου όλοι αισθάνονται ότι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να προοδεύσουν. Έχουμε δει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη μιας κοινής γλώσσας για ηγεσία χωρίς αποκλεισμούς και μια αξιοσημείωτη προσπάθεια για την υποστήριξη της προώθησης ταλαντούχων γυναικών ηγετών σε όλα τα επίπεδα”, πρόσθεσε.

Μια παρόμοια πρόσφατη έκθεση από το Castell Project διαπίστωσε ότι στις ξενοδοχειακές εταιρίες, ο αριθμός των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους έχει ελαφρώς αυξηθεί, με μία γυναίκα να κατέχει κορυφαία θέση για κάθε 10,3 άνδρες, σε σύγκριση με μία γυναίκα στην ηγεσία για κάθε 11,2 άνδρες το 2019.

Ωστόσο, περίπου το ένα τρίτο των γυναικών έχουν σκεφτεί να εγκαταλείψουν την εργασία τους το περασμένο έτος, εν μέρει λόγω των επιπτώσεων του Covid-19, σύμφωνα με μελέτη της McKinsey & Company.

Η έρευνα του Phocuswright διαπίστωσε, επίσης, ότι η πανδημική κρίση επηρέασε δυσανάλογα τις γυναίκες στο εργατικό δυναμικό και πως ο χρόνος που θα χρειαστεί για να “γεφυρωθεί” το χάσμα μεταξύ των φύλων έχει αυξηθεί κατά μια γενιά, από 99,5 χρόνια σε 135,6 χρόνια.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *