Photo by Kampus Production on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Πειθήνιοι καταναλωτές οι Γερμανοί | Επιλέγουν διακοπές βασιζόμενοι σε γνώμες τρίτων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ευπειθείς καταναλωτές φαίνεται πως είναι οι Γερμανοί, οι οποίοι σύμφωνα με μελέτη της Kayak, επηρεάζονται απίστευτα από τις απόψεις των άλλων ακόμη όταν πρόκειται για τον προγραμματισμό των διακοπών.

Η μελέτη της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης ταξιδιών στον κόσμο, με τίτλο “Ο κόσμος των απόψεων 2023” εξέτασε τη σχέση μεταξύ των προσωπικών πεποιθήσεων και της επιρροής των απόψεων των άλλων για τις διακοπές και την καθημερινή ζωή και διαπίστωσε ότι περισσότερο από τα δύο τρίτα των ενηλίκων στη Γερμανία (67%) επηρεάζονται στις αποφάσεις τους για τις διακοπές από τις συστάσεις φίλων, συγγενών και άλλων. Ενώ, σε ποσοστό 15% έχουν απορρίψει εντελώς ένα προγραμματισμένο ταξίδι εξαιτίας των απόψεων τρίτων. Και αυτό παρά το γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους (70%) έχουν ήδη διαπιστώσει ότι η γνώμη τους διαφέρει από τη γνώμη τρίτων για τις διακοπές.

Στο… έλεος των ξένων απόψεων

Ωστόσο, πολλοί φαίνεται να καθοδηγούνται από άλλους ακόμη και στην καθημερινότητα. Από την επιλογή ρούχων μέχρι την απόφαση υπέρ ή κατά ενός εστιατορίου, η πλειοψηφία (58%) επιβεβαιώνει ότι συμβουλεύεται άλλους ακόμη και για απλές σκέψεις, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (56%) δηλώνουν ότι η γνώμη των άλλων παίζει σημαντικό ρόλο ακόμη και σε σημαντικές αποφάσεις στη ζωή τους, όπως η επιλογή της επαγγελματικής πορείας ή του lifestyle.

Ανησυχητικό είναι ότι σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (29%) αισθάνεται πλέον ότι σχεδόν συνθλίβεται από τη γνώμη των άλλων. Είναι αλήθεια ότι οι φίλοι και η οικογένεια καθώς και οι γείτονες και οι συνάδελφοι έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στην πλειοψηφία των ερωτηθέντων. Αλλά ο ατελείωτος κατακλυσμός πληροφοριών στο διαδίκτυο παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση γνώμης.

Σε ποσοστό 80% οι ενήλικες Γερμανοί είναι πεπεισμένοι ότι η διαφορά μεταξύ της πραγματικότητας και όσων βλέπουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει όλο και μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια. Και έτσι η πλειονότητα (70%) δεν είναι πλέον σίγουροι για το ποια από τις πολλές απόψεις που κυκλοφορούν εκεί έξω μπορούν να εμπιστευτούν.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποτελούν το έναυσμα για τη νέα πλατφόρμα της Kayak με την επωνυμία “Experience it yourself “. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η Kayak συνεργάστηκε με την ηθοποιό Nilam Farooq για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να ακολουθούν συχνότερα το ένστικτό τους, να ξεφεύγουν από τον ατελείωτο κατακλυσμό των απόψεων και αντ’ αυτού να ανακαλύπτουν τον κόσμο από μόνοι τους.

“Προσπαθώ να εμπιστεύομαι όσο το δυνατόν συχνότερα το ένστικτό μου αντί να κοιτάζω πάντα μέσα από τα μάτια των άλλων. Ειδικά όταν πρόκειται για διακοπές, για μένα αυτό σημαίνει: αγνοώ τις γνώμες των άλλων, εκτός αν πρόκειται για θέματα ασφάλειας, ετοιμάζω τις βαλίτσες μου και βλέπω τον κόσμο με τα δικά μου μάτια. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διευρύνετε πραγματικά τους δικούς σας ορίζοντες”, λέει η Γερμανίδα ηθοποιός.

Με την άποψή της δείχνει να συμφωνεί και η Annie Wilson, εμπορική διευθύντρια της Kayak, λέγοντας: “Δεν πρέπει να αφήνουμε τους άλλους να μας πείθουν. Και δεν πρόκειται μόνο για τη γνώμη μας. Οι αξιολογήσεις της Kayak δείχνουν ότι οι νέες εμπειρίες, σε νέα μέρη, συμβάλλουν στην ατομική ανάπτυξη. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων είναι πεπεισμένη ότι τα ταξίδια μειώνουν τις προκαταλήψεις, έχουν θετική επίδραση στη διαπροσωπική ανοχή, κάνουν τους ανθρώπους πιο περιπετειώδεις και επηρεάζουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας του καθενός”.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.008 Γερμανών ενηλίκων, ηλικίας 18-75 ετών, τον Μάιο από την Norstat για λογαριασμό της Kayak.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *