Photo by Ron Lach on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Πολυτελή ταξίδια, με έμφαση στην ευεξία, τη γαστρονομία και τις εξατομικευμένες υπηρεσίες επιλέγουν οι ταξιδιώτες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος συνεχίζουν να βρίσκονται τα ταξίδια αναψυχής, με τους ταξιδιώτες να επιθυμούν να ανακαλύψουν νέους προορισμούς και κρυμμένα “διαμάντια” και να συμβάλλουν στη στήριξη των τοπικών κοινοτήτων τις οποίες επισκέπτονται, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έκθεση της American Express.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης με τίτλο “2023 Global Travel Trends Report”, το 85% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν δύο ή περισσότερα ταξίδια αναψυχής φέτος, ενώ το 74% ενδιαφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους παρά για το κόστος.

Στην ερώτηση ποιες ταξιδιωτικές δραστηριότητες θα αναλάμβαναν για να στηρίξουν την τοπική οικονομία ενός προορισμού, το 75% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα γευμάτιζαν σε τοπικά εστιατόρια, το 63% ότι θα έκαναν τα ψώνια τους σε τοπικές επιχειρήσεις, το 60% ότι θα επισκέπτονταν τοπικά εστιατόρια και καταστήματα και το 59% ότι θα επισκέπτονταν πολιτιστικούς χώρους, όπως μουσεία.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν στην επιλογή προορισμού

Η ποπ κουλτούρα έχει αναδειχθεί σε ουσιαστικό παράγοντα για να αποφασίσει κανείς πού θα ταξιδέψει και τι θα κάνει σε αυτά τα μέρη, με τους ταξιδιώτες να εμπνέονται από προορισμούς που προβάλλονται από τα social media, μέχρι τηλεοπτικές εκπομπές.

Περίπου το 64% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι εμπνεύστηκαν να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό αφού τον είδαν σε τηλεοπτική εκπομπή, ταινία ή πηγή ειδήσεων, ενώ σε ποσοστό 40% δήλωσαν ότι εμπνεύστηκαν από μια διασημότητα ή  influencer.

Ενώ σε ποσοστό 75% δήλωσαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους ώθησαν να επισκεφθούν ένα συγκεκριμένο μέρος, το 48% δήλωσαν ότι η κινητήριος δύναμη για να επισκεφθούν έναν προορισμό ήταν για να μπορέσουν να τον παρουσιάσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Κατά κύριο λόγο, οι Millennials και η Gen Z επηρεάζονται περισσότερο από την ποπ κουλτούρα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 70% των ερωτηθέντων που ανήκουν και στις δύο αυτές κατηγορίες να δηλώνουν ότι εμπνεύστηκαν να επισκεφθούν έναν προορισμό αφού τον είδαν σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή, ταινία ή ειδησεογραφική πηγή, σε σύγκριση με το 64% των ερωτηθέντων συνολικά.

Περίπου το 46% των Gen Z και των Millennials δήλωσαν ότι εμπνεύστηκαν να ταξιδέψουν σε έναν προορισμό αφού τον είδαν στο Instagram, σε σύγκριση με το 31% των ερωτηθέντων συνολικά.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται επίσης να επηρεάζουν τις επιλογές των ταξιδιωτών για φαγητό, με το 51% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η απόφασή τους για το πού και τι θα φάνε ενώ ταξιδεύουν επηρεάστηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ταξίδια με γνώμονα τη γαστρονομία

Το φαγητό αποτελεί σημαντικό μέρος των ταξιδιών, με τους ανθρώπους να σχεδιάζουν τις διακοπές τους γύρω από γευστικές εμπειρίες (επίσκεψη σε κορυφαία εστιατόρια, εγγραφή σε μαθήματα μαγειρικής, κ.λπ.).

Περίπου το 81% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η ανακάλυψη των τοπικών εδεσμάτων και κουζινών είναι αυτό που προσδοκούν περισσότερο στα ταξίδια τους, ενώ το 72% δήλωσαν ότι επιθυμούν να ταξιδέψουν σε έναν διεθνή προορισμό για να δοκιμάσουν κουζίνες από άλλους πολιτισμούς. Ένα μικρό τμήμα των ταξιδιωτών (37%) ανέφεραν ότι είχαν προγραμματίσει ολόκληρο το ταξίδι τους για να επισκεφθούν ένα συγκεκριμένο εστιατόριο.

Περίπου το 86% των Millennial και των Gen Zs ταξιδιωτών ενδιαφερόταν να βγουν από τη ζώνη άνεσής τους και να πειραματιστούν με το φαγητό ενώ ταξιδεύουν, σε σύγκριση με το 84% του συνόλου των ερωτηθέντων. Τα φεστιβάλ φαγητού είναι ένας σημαντικός λόγος για τους Millennials και τους Gen Zs να ταξιδέψουν (45%), σε σύγκριση με το 35% όλων των ερωτηθέντων.

Στο επίκεντρο η ευεξία

Τα ταξίδια με επίκεντρο την ευεξία γίνονται σταδιακά τάση, καθώς οι ταξιδιώτες επιλέγουν θέρετρα και προορισμούς που θα τους βοηθήσουν να χαλαρώσουν από την καθημερινότητά τους.

Στην πλειοψηφία τους (88%) οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για διακοπές ευεξίας φέτος σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Περίπου ποσοστό 75% δήλωσαν ότι θα μειώσουν τον χρόνο που αφιερώνουν στην οθόνη τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού για να βελτιώσουν την ψυχική τους υγεία και/ή σχεδιάζουν να περιηγηθούν στη φύση για να επικεντρωθούν στην πνευματική διαύγεια (68%). Περίπου το 43% δήλωσαν ότι επέλεξαν ξενοδοχεία με βάση τις παροχές των κέντρων σπα και ευεξίας.

Ποσοστό 72% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επικεντρώνονται περισσότερο στην ατομική τους φροντίδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Περίπου το 71% των Millennials και των Gen Zs δήλωσαν ότι ανυπομονούσαν να ταξιδέψουν σε ιδιωτικές παραλίες για να επικεντρωθούν στη χαλάρωση, σε σύγκριση με το 62% όλων των ερωτηθέντων. Περίπου το 61% των Millennials και των Gen Zs δίνουν προτεραιότητα σε σχέδια που εστιάζουν στην προσωπική ευεξία, σε σύγκριση με το 48% του συνόλου των ερωτηθέντων.

Έμφαση στα εξατομικευμένα πολυτελή ταξίδια

Οι Millennials και οι Gen Zs είναι πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες σε σχέση με άλλες κατηγορίες. Περίπου το 84% των Millennials και των Gen Zs δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές των ονείρων τους από το να ξοδέψουν για την αγορά ενός είδους πολυτελείας, ενώ το 79% των Millennials και των Gen Zs θεωρούν τα ταξίδια αναψυχής σημαντική προτεραιότητα στον προϋπολογισμό τους.

Περίπου το 65% των ερωτηθέντων των Millennials και των Gen Z δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για εξατομικευμένα πολυτελή ταξίδια, που περιλαμβάνουν διαφορετικούς προορισμούς, σε σύγκριση με το 59% των ερωτηθέντων συνολικά.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *