ΕΡΕΥΝΑ: Πόσο εμπιστεύονται οι ταξιδιώτες την τεχνητή νοημοσύνη

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί πλέον πραγματικότητα, παρά προοπτική, εντούτοις η πλειοψηφία των ταξιδιωτών δεν εμπιστεύεται πλήρως την τεχνολογία όταν πρόκειται για τον προγραμματισμό και την κράτηση ταξιδιών.

Μια πρόσφατη μελέτη που ολοκληρώθηκε από την National Research Group διαπίστωσε ότι ενώ το 49% όσων έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους βρήκαν το εργαλείο πολύ χρήσιμο (σκεφτείτε την online υπηρεσία chatbot της Booking.com, η οποία λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία), η πλειονότητα των ταξιδιωτών εκφράζει ανησυχίες.

Πολλές ανησυχίες πηγάζουν από θέματα ασφάλειας και έλλειψης εμπιστοσύνης. Το 81% των ταξιδιωτών θα ήθελαν να ελέγξουν ξανά όλες τις πληροφορίες που τους δίνονται στην περίπτωση που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν ένα ταξίδι- το ίδιο ποσοστό δεν είναι πρόθυμο να μοιραστεί πληροφορίες για τα παιδιά του με μια τεχνητή νοημοσύνη.

Επιπλέον, το 77% των ταξιδιωτών δεν είναι πρόθυμοι να επιτρέψουν σε μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης να έχει πρόσβαση σε σημαντικά ταξιδιωτικά έγγραφα, όπως πληροφορίες διαβατηρίου ή βίζας. Ένα άλλο 51% ανησυχεί κυρίως για τους κινδύνους που διατρέχουν τα προσωπικά δεδομένα σε σχέση με τις υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης παραμένει καθώς αναπτύσσεται η AI

Ενώ υπάρχει μια σαφής έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη, αυτή εφαρμόζεται ήδη στην ταξιδιωτική βιομηχανία, σε σημείο που οι ταξιδιώτες μπορεί να μην συνειδητοποιούν καν ότι χρησιμοποιούν ήδη μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν το ταξίδι τους.

Τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, όπως τα Kayak, Expedia και Trip.com, έχουν ήδη εφαρμόσει το ChatGPT για τις διαδικτυακές υπηρεσίες συνομιλίας τους. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να επικοινωνεί με τους ταξιδιώτες και να τους βοηθά να σχεδιάζουν δρομολόγια, να προβλέπουν τις τιμές και πολλά άλλα.

Ορισμένα ταξιδιωτικά γραφεία έχουν επίσης υιοθετήσει την τάση αυτή. Ο Stephen Scott, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Travel Hub 365 και της εφαρμογής Odyssey Travel, χρησιμοποιεί προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει στη δημιουργία δρομολογίων για τους ταξιδιώτες πριν αυτοί είναι έτοιμοι να κάνουν κράτηση.

“Δημιουργήσαμε ένα A. I. Trip Generator που βοηθάει τους πελάτες να έχουν ένα αρχικό σημείο αναφοράς για το τι θέλουν να κάνουν, και στη συνέχεια επικοινωνούν με την ομάδα μας για να τα συνδυάσει όλα μαζί με την τιμολόγηση, τις κρατήσεις και την προσαρμογή”, δήλωσε ο κ. Scott. “Αυτό το εργαλείο χρησιμοποιεί το ChatGPT4 και το OpenAI και έχει ήδη δημιουργήσει πάνω από 1500 δρομολόγια για πελάτες. Έχει δώσει επίσης στην ομάδα μας πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις τάσεις και τις ερωτήσεις που έχουν οι ταξιδιώτες μετά την πανδημία”, πρόσθεσε.

Έτσι, ενώ οι ταξιδιώτες στερούνται εμπιστοσύνης, η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να εφαρμόζεται σε ολόκληρο τον κλάδο. Το ζήτημα παραμένει το πόσο μακριά πρέπει να φτάσει η εφαρμογή, αλλά πολλοί στον κλάδο, ειδικά οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι, πιστεύουν ότι δεν μπορεί να επεκταθεί για να αντικαταστήσει την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και το συναίσθημα που προέρχεται από τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις.

Τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια

Στην πραγματικότητα, τόσο οι ειδικοί της τεχνολογίας όσο και οι σύμβουλοι ταξιδιών συμφωνούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο είναι ένα εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών που αλλάζει τα δεδομένα και ότι μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα οφέλη όταν χρησιμοποιείται ως εργαλείο και όχι ως αντικατάσταση των ανθρώπινων ρόλων.

“Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ταξιδιωτική βιομηχανία είναι πιο διαδεδομένη από ό,τι πιθανώς γνωρίζουν οι περισσότεροι σύμβουλοι και καταναλωτές”, δήλωσε η Jennifer Walker, ιδιοκτήτρια της Jennifer Walker Travel. “Όλοι μας πιθανότατα έχουμε επικοινωνήσει σε μια διαδικτυακή συνομιλία για να λάβουμε βοήθεια, όπως η τροποποίηση μιας υπάρχουσας κράτησης, η υποβολή βασικών ερωτήσεων σχετικά με μια μηχανή κρατήσεων ή η δημιουργία μιας αναζήτησης για πτήσεις και καταλύματα με βάση τις παραμέτρους που έχουμε εισάγει στον ιστότοπο ενός ταξιδιωτικού παρόχου. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ και δεν πρόκειται να καταργηθεί”, είπε.

Ορισμένοι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι χρησιμοποιούν ήδη το εργαλείο για να βοηθήσουν σε πολλές από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που συνεπάγεται η λειτουργία των δικών τους ταξιδιωτικών γραφείων, δίνοντας στους συμβούλους περισσότερο χρόνο για να παρέχουν την άριστη εξυπηρέτηση πελατών για την οποία είναι γνωστοί.

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τους ταξιδιωτικούς συμβούλους με διάφορους τρόπους, πολλοί είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι για την τεχνολογία. Άλλοι δεν πιστεύουν ότι θα τους αντικαταστήσει, αλλά αντίθετα ανησυχούν ότι όσοι δεν αρχίσουν να την εφαρμόζουν η αγορά θα τους εκτοπίσει σταδιακά.

Στην πραγματικότητα, τα ανησυχητικά ζητήματα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, σε συνδυασμό με την πιθανή χρήση της για εγκληματικές ενέργειες, θα μπορούσαν επίσης να στρέψουν τους ταξιδιώτες προς τους ταξιδιωτικούς συμβούλους.

Ό,τι και να γίνει, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι θα εξακολουθήσουν να έχουν ζήτηση και είναι πιθανό να είναι αυτοί που θα χρησιμοποιήσουν τη νέα τεχνολογία με τρόπους που θα τους βοηθήσουν να εξοικονομήσουν χρόνο και να διαχειριστούν την επιχείρησή τους ώστε να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους, αντί να την δυσχεράνουν.

Η τεχνητή νοημοσύνη, όπως και πολλές τεχνολογίες πριν από αυτήν, θα συνεχίσει να αλλάζει στον κόσμο με τρόπους που ούτε η ίδια δεν μπορεί να προβλέψει, αλλά ενώ οι ταξιδιώτες είναι επιφυλακτικοί στο να δεχτούν τη βοήθειά της για την κράτηση και τον προγραμματισμό των επόμενων ταξιδιών τους, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την εξοικονόμηση χρόνου που τους προσφέρει και να επικεντρωθούν περισσότερο σε αυτό που είναι το ζητούμενο των γραφείων τους: την παροχή άριστης εξυπηρέτησης πελατών και την ανθρώπινη επαφή.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “ΕΡΕΥΝΑ: Πόσο εμπιστεύονται οι ταξιδιώτες την τεχνητή νοημοσύνη

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *