ΕΡΕΥΝΑ: Προβλέψεις για γρήγορη ανάκαμψη των κρατήσεων και του Τουρισμού, από το...

ΕΡΕΥΝΑ: Προβλέψεις για γρήγορη ανάκαμψη των κρατήσεων και του Τουρισμού, από το MMGY Travel Insights

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο βρίσκονται ήδη εδώ και μια 5ετία σε άνοδο και το 2020 μπορεί να γίνει εύκολα η "χρονιά του αυτοκινήτου"

money tourism photo
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου | money tourism copyright photo

Πιο γρήγορα από ότι προβλέπεται ενδέχεται να ανακάμψει ο τουρισμός σύμφωνα με τον CEO της MMGY Travel Insights, Clayton Reid. Προς το παρόν οι τουρίστες βρίσκονται στη φάση του φόβου λόγω της έξαρσης της πανδημίας, αλλά μέσω της κατανόησης και της δράσης θα οδηγηθούν στο  τελευταίο σκαλοπάτι της αντιμετώπισης της κρίσης, η οποία είναι η λογική συμπεριφορά.

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρίας, μόνο το 31% των ταξιδιωτών θα ακυρώσει της κρατήσεις, ενώ οι αλλαγές κρατήσεων προβλέπεται να αυξάνονται με το πέρασμα των ημερών. Τουλάχιστον το 16% των συμμετεχόντων θα είναι σταθεροί ταξιδιώτες, μια ομάδα δηλαδή που φαίνεται να μην επηρεάζεται τόσο εύκολα από τις κρίσεις.

Δε χρειάζεται επομένως να προσελκύσετε τους ταξιδιώτες, αλλά να τους αφήσετε να επιστρέψουν από μόνοι τους σε εσάς, επισημαίνει η έρευνα. Λόγω των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής εξαιτίας της παρόρμησης, ενδέχεται μάλιστα να μην έχουν μεγάλες βλέψεις σχετικά με τις μειώσεις τιμών.

Οι τάσεις μέχρι και το τελευταίο τετράμηνο του 2020 αναμένεται να είναι οι εκ του σύνεγγυς συναντήσεις, οι επισκέψεις σε νέα μέρη, οι κρουαζιέρες, η κοινωνικοποίηση σε εστιατόρια και η βελτίωση της προσωπικής υγιεινής.

Άλλη μια αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά αναμένεται να είναι η επιστροφή των τουριστών στους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα online travel agencies, με τα δεύτερα να έχουν ένα προβάδισμα λόγω των οικονομικότερων προτάσεων και της διαφάνειας των τιμών.

primagel
adv

Οι καταναλωτές εξελίσσουν αργά τη συμπεριφορά τους και, ακόμα και εν μέσω κρίσης, παρά τις νέες τάσεις που εμφανίζονται, οι αλλαγές δε μένουν για πολύ καιρό. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθείτε τις στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες στο πέρασμα του χρόνου, μόλις η κρίση περάσει.

Οι περισσότερες αντιδράσεις στη σημερινή αγορά θα έχουν ελάχιστο αντίκτυπο και δε θα καθιερωθούν ως κάτι μόνιμο. Η καλύτερη στρατηγική είναι να μην υπεραναλύετε την κατάσταση και να δημιουργήσετε στρατηγικές με ορίζοντα το τρίτο τρίμηνο του 2020 και τις αρχές του 2021.

Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι η ζήτηση θα αυξηθεί ραγδαία στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς.

Ο τομέας που θα σημειώσει πρώτος ανάκαμψη θα είναι αυτός της αναψυχής, ξεκινώντας από τις τοπικές κοινότητες και καταλήγοντας στα ταξίδια μακρινών αποστάσεων. Με το πέρας της κρίσης, οι ταξιδιώτες θα προτιμήσουν τα πιο σύντομα και κοντινά ταξίδια, με στόχο να μην κάνουν πολλά έξοδα.

Οι προμηθευτές και οι προορισμοί που βασίζονται στους παγκόσμιους τουρίστες θα χρειαστεί να ενδυναμώσουν τις ενέργειες μάρκετινγκ και προβολής, ώστε να προστατέψουν το μερίδιό τους στην αγορά, αλλά ίσως χρειαστεί καιρός για να σημειώσουν ανάκαμψη στα έσοδά τους.

Τα ομαδικά και τα επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να βρίσκονται πίσω από αυτά της αναψυχής κατά 25%.

Τα ταξίδια με αυτοκίνητο βρίσκονται ήδη εδώ και μια 5ετία σε άνοδο και το 2020 μπορεί να γίνει εύκολα η «χρονιά του αυτοκινήτου». Η καταναλωτική πρόθεση δείχνει, ότι οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν για τοπικές εμπειρίες αναψυχής. Ωστόσο, δεν αποκλείεται να προτιμηθούν ταξίδια με αμάξι από αυτούς που θα κάνουν επαγγελματικής φύσεως ταξίδια και από όσους δεν ακολουθούν την πεπατημένη.

Όσον αφορά στις αεροπορικές, δεδομένης της κυβερνητικής στήριξης που τους παρέχεται, αυτές αναμένεται να επαναφέρουν γρήγορα τις διαθέσιμες θέσεις τους και να εφαρμόσουν πολιτικές χαμηλών τιμών, εάν φυσικά καταφέρουν να αποφύγουν τη χρεοκοπία. Οι μεγάλες αεροπορικές, όπως για παράδειγμα η Lufthansa, θα επαναφέρουν τα δρομολόγια, τους εργαζομένους και τις προωθητικές εκστρατείες, καθώς η ζήτηση για πτήσεις θα επανέρχεται σταδιακά.

Οι κρουαζιέρες έχουν 2 πολύ δυνατά σημεία που θα τους επιτρέψουν να επιβιώσουν στο νέο περιβάλλον. Το πρώτο είναι ότι διαθέτουν μεγάλα αποθέματα σε κεφάλαιο και το δεύτερο είναι ότι έχουν συνάψει σημαντικές συνεργασίες, με διεθνείς ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Ο τουρισμός και οι συνεδριακοί προορισμοί  προβλέπεται να επιδείξουν μεγαλύτερη ευελιξία από τον τομέα των ταξιδιών. Καθώς θα ξεκινά η ανάκαμψη, οι τοπικές κοινότητες θα ενισχύουν τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία και τα αξιοθέατα, πριν επανέλθει η ζήτηση εκτός αγοράς. Οι τοπικές συναντήσεις και οι εκδηλώσεις θα βοηθήσουν τον κλάδο πριν σημειωθούν οι πρώτες αλλαγές κρατήσεων.

Σχετικά με τα ξενοδοχεία η πληρότητα θα ανακάμψει με «τοπικούς» πελάτες, θα ακολουθήσουν οι τουρίστες διακοπών αναψυχής, οι τομείς της πολυτέλειας και των αξιοθέατων και τέλος οι εταιρικοί και ομαδικοί παραθεριστές. Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η διατήρηση των μέσων ημερήσιων τιμών σε ένα ανταγωνιστικό επίπεδο σε ένα περιβάλλον, που οι τιμές των δωματίων κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Αυξημένη ζήτηση προβλέπεται να υπάρξει στις κατασκηνώσεις και τα εξωτερικά αξιοθέατα (όπως οι πόλεις στα βουνά).

ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ