Αποφασισμένοι να βάλουν πιο βαθιά το… χέρι στην τσέπη για ταξίδια και διακοπές τον επόμενο χρόνο εμφανίζονται οι Αμερικανοί, με τις ταξιδιωτικές δαπάνες να προβλέπεται ότι θα “εκτοξευτούν” σε 5.413 δολάρια, κατά μέσο όρο, και σε ορισμένες περιπτώσεις θα ανέλθουν στο εντυπωσιακό ποσό των 6.459 δολαρίων, καταγράφοντας υψηλό τριετίας, όπως προκύπτει στην τελευταία έρευνα της Future Partners.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τον Αύγουστο του 2024, το 35,1% των Αμερικανών συμφώνησαν ότι τώρα είναι μια καλή στιγμή για να ξοδέψει κανείς για ταξίδια, μια μικρή αύξηση (1,3 μονάδες), σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και πολύ πάνω από τον Αύγουστο του 2023 (25,5%, 9,6 ποσοστιαίες μονάδες).
Ομοίως, σχεδόν έξι στους δέκα (58,8%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια θα αποτελέσουν υψηλή προτεραιότητα στους προϋπολογισμούς τους το επόμενο τρίμηνο, καταγράφοντας μια μικρή αύξηση, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (56,8%, 2 μονάδες) και ένα ακόμη αξιοσημείωτο “άλμα”, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι (50,8%, 8 μονάδες).
Αλλά, ίσως, η μεγαλύτερη ένδειξη ότι οι Αμερικανοί σκέφτονται σοβαρά να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια στο άμεσο μέλλον είναι τα στοιχεία για τις μέγιστες, αναμενόμενες δαπάνες για ταξίδια αναψυχής μέσα στους επόμενους 12 μήνες, οι οποίες ξεπερνούν τα επίπεδα του Μαρτίου του 2024 (4.888 δολάρια) και διαμορφώνονται στα 5.413, κατά μέσο όρο, κάνοντας ρεκόρ τριετίας.
Αυτός ο υψηλός προϋπολογισμός καθοδηγείται από τους ταξιδιώτες Baby Boomers (6.459 δολάρια), παρά την πιο υποτονική στάση απέναντι στα οικονομικά. Ενώ, η μέγιστη, αναμενόμενη δαπάνη για ταξίδια αναψυχής, τους επόμενους 12 μήνες, εκτιμάται σε πάνω από 4.000 δολάρια, σε όλες τις γενιές των ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ.
Συγκλονιστική, ταξιδιωτική περίοδος η φετινή
Οι Αμερικανοί ταξίδεψαν με εξαιρετικά υψηλά ποσοστά το καλοκαίρι του 2024: το 47,8% πραγματοποίησε, κατά μέσο όρο, 1 ταξίδι αναψυχής με διανυκτέρευση τον Ιούνιο, το 50,9% πραγματοποίησε 1,1 ταξίδι αναψυχής με διανυκτέρευση τον Ιούλιο και το 47,7% πραγματοποίησε 0,9 ταξίδι αναψυχής με διανυκτέρευση τον Αύγουστο -τα υψηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο ενθουσιασμός των Αμερικανών για τα ταξίδια παραμένει κοντά σε επίπεδα ρεκόρ, στο 8,2 στην κλίμακα 0-10 -όπως ήταν και πριν από ένα χρόνο. Ένας άλλος δείκτης ότι η ταξιδιωτική πρόθεση είναι σε καλή κατάσταση, είναι ότι οι μετρήσεις του 2024 σχετικά με το ποσοστό των Αμερικανών που πραγματοποίησαν αναζήτηση για ταξίδια διαδικτυακά, την τελευταία εβδομάδα, έχουν σταθερά καλύτερες επιδόσεις από το 2022 και το 2023.
Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, το 29,9% των Αμερικανών ταξιδιωτών ανέφεραν ότι έχουν προγραμματίσει ταξίδια για τον Σεπτέμβριο, ενώ σε ποσοστό 33,2% είπαν ότι έχουν προγραμματίσει ταξίδια για τον Οκτώβριο. Ο αριθμός των αναμενόμενων ταξιδιών αναψυχής, τους επόμενους 12 μήνες, συνεχίζει να παραμένει σταθερός, με τους Αμερικανούς ταξιδιώτες να αναφέρονται σε 3,6 ταξίδια αναψυχής, κατά μέσο όρο, το επόμενο έτος, και το 89,6% να δηλώνει ότι θα ταξιδέψει για αναψυχή τουλάχιστον μία φορά.
Εν τω μεταξύ, ο όγκος των ταξιδιών αντικατοπτρίζει τη σταθερότητα που παρατηρείται γύρω από τις οικονομικές προοπτικές και το κλίμα για τις ταξιδιωτικές δαπάνες. Ενώ οι προϋπολογισμοί είναι αυξημένοι, δεν υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση των προσδοκιών για περισσότερα ταξίδια στο άμεσο μέλλον, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι Αμερικανοί ταξιδιώτες μπορεί να ξοδέψουν περισσότερα για τον ίδιο αριθμό ταξιδιών και όχι απαραίτητα να αυξάνουν τον συνολικό αριθμό των ταξιδιών τους.
Σημείο αναφοράς η ασφάλεια
Η έρευνα εμβάθυνε, επίσης, στους παράγοντες που καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί ταξιδιώτες αποφασίζουν πού θα ταξιδέψουν. Ειδικότερα, οι ανησυχίες για θέματα ασφάλειας (εγκληματικότητα, βία) είναι με διαφορά το πιο σημαντικό κριτήριο για την επιλογή προορισμού, ξεπερνώντας κατά πολύ τα έξοδα, τον κίνδυνο για την υγεία, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, τα κοινωνικά ζητήματα και την πολιτική, και αφορούν όλες τις γενιές. Όσον αφορά τα κοινωνικά ζητήματα ή/και την πολιτική κατάσταση ενός προορισμού, οι Millennials είναι πιο πιθανό να τα λάβουν υπόψη τους (41,5% και 33,3%, αντίστοιχα).
Όσον αφορά τα παράθυρα προγραμματισμού των ταξιδιών έχουν επιμηκυνθεί το 2024, σε σχέση με το 2023, όταν ήταν σε χαμηλό επίπεδο 3 ετών. Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό μιας εβδομάδας διακοπών 11,5 εβδομάδες πριν την ημερομηνία αναχώρησης, δηλαδή, μια εβδομάδα περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Σχεδόν το ένα τρίτο δήλωσε ότι προσαρμόζει πάντα (8,5%) ή συχνά (23,7%) τις ημερομηνίες ή τους προορισμούς των ταξιδιών του για να επωφεληθεί από καλύτερες προσφορές ή χαμηλότερο κόστος.
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε διεθνή ταξίδια
Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες στρέφουν όλο και περισσότερο την προσοχή τους για τα επερχόμενα ταξίδια τους στο εξωτερικό. Επί του παρόντος, το 37,7% των Αμερικανών ταξιδιωτών δήλωσαν ότι είναι πιθανό ή πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών τους επόμενους 12 μήνες, σηματοδοτώντας υψηλό εποχών από τότε που ξεκίνησε η καταγραφή δεδομένων από την Future Partners, τον Φεβρουάριο του 2022.
Οι Αμερικανοί που επιλέγουν διεθνή ταξίδια, είναι σε μεγάλο βαθμό οι ταξιδιώτες της γενιάς Z, με περισσότερους από τέσσερις στους δέκα (43,0%) να δηλώνουν ότι είναι πιθανό να πραγματοποιήσουν ένα διεθνές ταξίδι τον επόμενο χρόνο, ακολουθούμενοι στενά από τους Millennials (39,8%). Λίγο πάνω από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών της Gen X (36,1%) και των Baby Boomer (36,5%) ανέφεραν το ίδιο.
Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες με υψηλότερο εισόδημα (δηλ. εισόδημα νοικοκυριού 200.000 δολάρια και άνω) είναι σημαντικά πιο πιθανό να αναμένουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το επόμενο έτος (69,7%), αλλά ένας στους πέντε ταξιδιώτες με χαμηλότερο εισόδημα (δηλ. εισόδημα νοικοκυριού μικρότερο από 50.000 δολάρια) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ταξιδέψει στο εξωτερικό την ίδια περίοδο (20,2%). Επίσης, οι γονείς παιδιών σχολικής ηλικίας είναι σημαντικά πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών (45,5% έναντι 34,4% των μη γονέων), γεγονός που μπορεί να συνδέεται στενά με τις διαφορές των γενεών που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Εξετάζοντας τους προορισμούς που οι Αμερικανοί ταξιδιώτες θέλουν περισσότερο να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ιταλία συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των επιλογών τους με ποσοστό 16,7%, ακολουθούμενη από το 13,1% που θέλουν να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, το 12,5% τον Καναδά και το 12,3% το Μεξικό. Η Ιαπωνία είναι ο μόνος ασιατικός προορισμός που βρίσκεται στην πρώτη 10άδα των πιο επιθυμητών, διεθνών προορισμών, για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες, συγκεντρώνοντας ποσοστό 10,2%.