Photo by Yan Krukov on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: “Μικτά” ταξίδια επιλέγουν Millennials και Gen Z | Οι τελευταίες τάσεις στα ταξίδια που συνδυάζουν εργασία και αναψυχή

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ιδιαίτερη “άνθιση” στην πρώιμη μετά-πανδημική εποχή γνωρίζουν τα “μικτά” ταξίδια, που συνδυάζουν την εργασία με την αναψυχή, καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είναι σε θέση να επιμηκύνουν τα ταξίδια αυτά με ημέρες αναψυχής. 

Τα “συνδυαστικά” ταξίδια δεν είναι μόδα, ούτε “φούσκα”, αλλά μια νέα κανονικότητα για τους Millennials και τους Gen Z, που πολύ συχνά συνδυάζουν “το τερπνόν μετά του ωφελίμου”.

Αυτά προκύπτουν στη νέα έκθεση της Crowne Plaza Hotels & Resorts, μέλος της IHG Hotels & Resorts, με τίτλο “Το μέλλον των συνδυαστικών ταξιδιών”, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα περισσοτέρων των χιλίων ταξιδιωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ευελιξία και απομακρυσμένη εργασία το “κλειδί”

Περισσότεροι ταξιδιώτες στις επιθυμούν μεγαλύτερη ευελιξία στις εργάσιμες ημέρες και στα ταξίδια εργασίας τους, με το 66% των αυτών να συμφωνεί ότι η εξ αποστάσεως εργασία τους έχει δώσει περισσότερες ευκαιρίες για ταξίδια και το 72% να λέει ότι η εξ αποστάσεως εργασία από διαφορετική τοποθεσία από την πόλη τους είναι ένα ευχάριστο προνόμιο.

“Ηγέτης” στην τάση αυτή είναι οι δύο νεότερες γενιές εργαζομένων, οι Millennials και η Gen Z. Το 65% των Millennials και το 59% των Gen Z είναι πιο διατεθειμένοι να εργαστούν σε μια εταιρία που προσφέρει συχνά ταξιδιωτικές ευκαιρίες ή ευέλικτες συνδυαστικές ευκαιρίες ταξιδιού.

Photo by Austin Distel on Unsplash

Σε ποσοστό 80% δείχνουν επίσης ενδιαφέρον να προσθέσουν μερικές επιπλέον ημέρες στα μελλοντικά επαγγελματικά τους ταξίδια για να επιδοθούν σε δραστηριότητες αναψυχής. Ενώ, το 36% συμφωνεί ότι η προσθήκη δύο έως τριών ημερών αναψυχής σε ένα ταξίδι εργασίας θα τους ωθούσε να ταξιδεύουν περισσότερο αυτό το καλοκαίρι.

Οι προτεραιότητες εργασίας αλλάζουν, το ίδιο και τα επαγγελματικά ταξίδια

Ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι διατηρούν μια καλή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς το θεωρούν πιο σημαντικό από έναν καλό μισθό (72%, έναντι 69%), μια αλλαγή που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Καθώς το ένα τέταρτο του ανθρώπινου δυναμικού στη Βόρεια Αμερική μετατρέπεται σε “απομακρυσμένο” έως το τέλος του έτους, ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρίες σκέφτονται για τα επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να αλλάξει επίσης.

Λίγο πάνω από το 30% των ταξιδιωτών πιστεύει ότι η ανάμειξη της αναψυχής με τα επαγγελματικά ταξίδια θα ενίσχυε την παραγωγικότητά τους, ενώ ένα μεγαλύτερο 83% πιστεύει ότι θα εκτιμήσει τις διακοπές σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι πριν από την πανδημία.

Εστιάζοντας στην απομακρυσμένη εργασία, οι ταξιδιώτες θα μπορούσαν να ζήσουν οπουδήποτε και να συναντώνται με τους συνεργάτες τους, συνδυάζοντας πτυχές, τόσο των επαγγελματικών ζητημάτων, όσο και της αναψυχής.

Περισσότεροι εργαζόμενοι επιλέγουν συνδυαστικά ταξίδια

Περισσότεροι ταξιδιώτες που επισκέπτονται κάποιον προορισμό για επαγγελματικούς λόγους μπορεί να επιλέξουν να μετατρέψουν ένα μέρος των ταξιδιών αυτών σε ταξίδι αναψυχής και αυτό μπορεί να έχει κάποια απροσδόκητα οφέλη, όχι μόνο για τον ταξιδιώτη.

Ένα εκπληκτικό 80% των ταξιδιωτών έχει αναφέρει ότι έχει επιλύσει ένα σημαντικό πρόβλημα εργασίας, ενώ χαλαρώνει στις διακοπές.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους εργαζομένους τους να αφιερώσουν μερικές επιπλέον ημέρες από το επαγγελματικό τους ταξίδι για να απολαύσουν δραστηριότητες αναψυχής. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες Gen Z και Millennials μετανιώνουν που δεν έκαναν περισσότερα ταξίδια κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ το 56%  αισθάνθηκε ότι οι εταιρίες τους άσκησαν πίεση να μην κάνουν διακοπές ή ταξίδια μικρής διάρκειας.

Ευκαιρία εξέλιξης τα ταξίδια

Η επικέντρωση στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής λειτουργεί χέρι-χέρι με τη διατήρηση των χόμπι και την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων.

Οι απομακρυσμένοι εργαζόμενοι είναι περισσότερο από ποτέ σε θέση να μάθουν νέα πράγματα ή να ξεκινήσουν νέα χόμπι ή τρόπους να κερδίζουν χρήματα, με το 58% να αφιερώνει χρόνο στη διάρκεια της ημέρας στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων μέσω βίντεο και το 34% να αναφέρει ήδη μια δευτερεύουσα, επαγγελματική δραστηριότητα.

Αυτή η νέα τάση είναι ενδεικτική μιας μεγαλύτερης: της νοοτροπίας “εργασία σε εξέλιξη”, στην οποία οι άνθρωποι εκτιμούν τη μάθηση και την εξέλιξη σε όλους τους τομείς της ζωής. Τα “συνδυαστικά” ταξίδια, λοιπόν, μπορούν να είναι ένας τρόπος για αυτούς τους ταξιδιώτες να απολαύσουν εμπειρίες και τρόπους μάθησης ή εξάσκησης των νέων δεξιοτήτων τους ή συμπληρωματικών επαγγελματικών δραστηριοτήτων, αλλά και την εξέλιξή τους ως άνθρωποι.

Οικογενειακά και “συνδυαστικά” ταξίδια, δύο σε ένα

Η οικογένεια μπορεί επίσης να έχει μεγάλο αντίκτυπο στα “μικτά” ταξίδια. Το 36% των ταξιδιωτών λέει ότι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν είναι για να επανασυνδεθούν με τους φίλους και την οικογένειά τους. Τα “μικτά” ταξίδια ενδέχεται να οδηγούν σε αυτήν την τάση περισσότερο, καθώς οι προτεραιότητες αλλάζουν.

Η τάση μετατοπίζεται τώρα από μια νοοτροπία που βάζει τη δουλειά πάνω από οτιδήποτε άλλο σε μια νοοτροπία στην οποία πρέπει να επιτευχθεί μια ισορροπία. Με το ταξίδι ως “εργαλείο” επανασύνδεσης και αυτοφροντίδας, περισσότεροι εταιρικοί ταξιδιώτες μπορεί να θέλουν να φέρουν μαζί τις οικογένειές τους στα ταξίδια τους, ειδικά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.

Τα “συνδυαστικά” ταξίδια, όπως όλα δείχνουν, θα μας απασχολήσουν πολύ και στο μέλλον, καθώς οι εργαζόμενοι μετατοπίζονται από μια νοοτροπία που επικεντρώνεται στην εργασία σε μια νοοτροπία που εστιάζει στην εργασία, την οικογένεια, την προσωπική ανάπτυξη και την ευεξία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *