Παρά τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις, οι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να ταξιδεύουν και να επιλέγουν την Ευρώπη ως κορυφαίο καλοκαιρινό προορισμό, ενώ, παράλληλα, δαπανούν περισσότερα χρήματα για τις καλοκαιρινές διακοπές τους εφέτος. Αυτά προέκυψαν σε έρευνα της Allianz για τις τουριστικές επιδόσεις της νότιας Ευρώπης.
Το 70% των Ευρωπαίων σκοπεύει να ταξιδέψει αυτό το καλοκαίρι, και οι διακοπές στην παραλία είναι η πρώτη τους επιλογή (30%), ακολουθούμενες από τις διακοπές με σκοπό τη γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου (16%).
Μάλιστα, το 41% των ταξιδιωτών αναμένεται να δαπανήσουν περισσότερα από 1.500 ευρώ για τις καλοκαιρινές τους διακοπές φέτος, ποσό που είναι περίπου 33% υψηλότερο από πέρυσι.
Αυξημένες οι αφίξεις στην Ευρώπη
Φέτος, αναμένεται αύξηση 20% στα ταξίδια στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα περίπου 515 εκατομμύρια αφίξεις, που ισοδυναμούν με το 89% του αριθμού του 2019. Επιπλέον, προβλέπεται να επιταχυνθούν κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι το 2024.
Παρά την πρόσφατη έξαρση του πληθωρισμού που σχετίζεται με τα ταξίδια, η Νότια Ευρώπη παραμένει πολύ ανταγωνιστική, σε σχέση με τους premium προορισμούς στις αναδυόμενες αγορές, όπως το Μπελίζ, οι Μαλδίβες, ο Μαυρίκιος, οι Σεϋχέλλες και η Σρι Λάνκα. Οι Βερμούδες παραμένουν ο πιο ακριβός προορισμός παραθαλάσσιων διακοπών παγκοσμίως, σχεδόν τρεις φορές πιο ακριβός από τη Νότια Ευρώπη.
Όταν συγκρίνουμε τα στοιχεία από το φετινό καλοκαίρι με το 2019, διαπιστώνουμε ότι τα έσοδα ανά επιβατικό χιλιόμετρο (RPK) για ταξίδια εντός της Ευρώπης έφτασαν στο 92% του επιπέδου του 2019 το πρώτο τρίμηνο του έτους. Επιπλέον, ο όγκος πωλήσεων αεροπορικών εισιτηρίων από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο έφτασε στο 91%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία το 2019.
Ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στην Κροατία με 11,3%, την Πορτογαλία με 8,1%, την Ελλάδα (7,7%), την Ισπανία (6,9%) και την Ιταλία με 6,2%.
“Εκτοξεύτηκε” το ADR
Με βάση την έρευνα της Allianz, η μέση ημερήσια τιμή (ADR) για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στην Ευρώπη έχει αυξηθεί σημαντικά στα 212 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για ένα σημαντικό “άλμα” από τα 156 ευρώ το 2022 και τα 129 ευρώ το 2021. Το γεγονός αυτό δεν φαίνεται να αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες, με αποτέλεσμα το μέσο ποσοστό πληρότητας των ξενοδοχείων, παρά την αύξηση αυτή των τιμών, να συνεχίζει να αυξάνεται από 48% το 2021 σε 62% σήμερα, ενώ πριν από την πανδημία ήταν 71%.