Σύμφωνα με νέα έρευνα του moneysavingexpert οι Ryanair, Virgin Atlantic, Virgin Holidays και Loveholidays συγκαταλέγονται στις χειρότερες εταιρίες, όσον αφορά στην παροχή αποζημιώσεων, ενώ η Jet2 βρέθηκε στην κορυφή της ικανοποίησης των πελατών της.
Πιο συγκεκριμένα, η Ryanair διατηρεί τα “πρωτεία” της σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών με το ποσοστό ικανοποίησης να ανέρχεται στο -89% (το -90% είναι το απόλυτο) και ακολουθούν οι Virgin Atlantic και Virgin Holidays στο -88%, και το Loveholidays στο -81%.
Οι παραπάνω εταιρίες καταγράφουν το χειρότερο ποσοστό αποζημίωσης των πελατών τους, καθώς λιγότεροι από το 4% έχουν λάβει χρήματα. Οι περισσότεροι πελάτες των Ryanair και Virgin Atlantic αναφέρουν πως περιμένουν τουλάχιστον 2 μήνες για τη λήψη αποζημίωσης.
Σχετικά με το επίπεδο της εμπειρίας με τις ταξιδιωτικές εταιρίες προκύπτουν τα εξής αρνητικά δεδομένα:
ΤUI -21%
Expedia -29%
P&O Crusies -31%
Wizz Air -34%
Easyjet -39%
Emirates –48%
Vueling -52%
Etihad -54%
Turkish Airlines -60%
Holiday Extras -65%
Air France -69%
Lufthansa -78%
KLM – 79%
Σε θετικά επίπεδα κινούνται οι Travel Counsellors (+84%), Trailfinders (+81%), οι Jet2Holidays και Jet2 (79% και 77% αντίστοιχα), το Airbnb (69%) η Easyjet Holidays (31%), η Norwegian Air (+23%) και η British Airways (11%).
H Virgin “κατέρρευσε” καθώς από την ίδια έρευνα, που πραγματοποιήθηκε πριν από 2 μήνες, το ποσοστό της κινούταν στο -51% (συνολικά 37% πτώση). Μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, όπως η Aer Lingus και η Lufthansa κατέγραψαν αντίστοιχα 30% και 29% πτώση σε σύγκριση με το προηγούμενο δίμηνο.
Επιπλέον, παρατηρείται ένα ανοδικό κύμα για εταιρίες που άλλαξαν τη στάση τους. Για παράδειγμα, η TUI ανήλθε από το -60% στο -21%, η Hoseasons από το -68% στο -36% και το Holiday Extras από το -92% στο -65%.
Καταγράφεται πως μόνο το 1/3 (31%) των ερωτηθέντων έχει λάβει αποζημίωση, εκ των οποίων το 60% πήρε πίσω τα χρήματα του εντός 1 μήνα με το 46% να αποζημιώνεται αυτόματα χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάποιο σχετικό αίτημα.
Στον πάτο της παροχής αποζημιώσεων βρίσκεται η Virgin Atlantic με 1%, ενώ στην κορυφή βρίσκονται οι Jet2 και Jet2 Holidays με 87% καθώς και το Airbnb με 83%.
Υπολογίζεται πως το 87% των πελατών του Airbnb έλαβαν αποζημίωση εντός 2 εβδομάδων και το ίδιο συνέβη για τις Jet2 Holidays (57%), British Airways (56%) και Jet 2 (55%).
Από το σύνολο των πελατών που έλαβαν αποζημίωση το 70% δηλώνει ικανοποιημένο και το ίδιο ποσοστό παρατηρείται για όσους άλλαξαν την κράτησή τους, ενώ μόνο το 29% όσων έλαβαν voucher νιώθουν το ίδιο και το 42% το θεώρησε ως μία “λογική λύση”.
Όσοι “πάλεψαν με νύχια και με δόντια” με τις εταιρίες πιστωτικών καρτών ή την ταξιδιωτική τους ασφάλιση δήλωσαν κατά 50% “δυσαρεστημένοι” ή “πολύ δυσαρεστημένοι” παρά το γεγονός ότι πήραν πίσω.
Τι λένε οι ταξιδιωτικές εταιρίες που κινήθηκαν σε αρνητικό επίπεδο
Η Virgin δηλώνει πως οι πελάτες της θα λάβουν πλήρη αποζημίωση για τα ακυρωμένα ταξίδια τους εφόσον το ζητήσουν και η επεξεργασία των αιτημάτων αποτελεί κύρια προτεραιότητα ενώ παρέχεται και η επιλογή αλλαγής της κράτησης.
Η Ryanair έχει ήδη δηλώσει πως μέχρι τα τέλη Ιουλίου το 90% που είχαν κάνει κράτηση μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου θα έχουν λάβει αποζημίωση.
Η Loveholidays παραδέχεται το γεγονός ότι δεν είχε τα αποτελέσματα που ήθελε, και απολογείται για τα ζητήματα που προέκυψαν όσον αφορά τις αποζημιώσεις.