MSC MUSICA

ΕΡΕΥΝΑ: Στα 548 εκατ. δολάρια το μέγεθος της ελληνικής τουριστικής αγοράς το 2032

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Διπλάσιο από το σημερινό προβλέπεται το μέγεθος της ελληνικής τουριστικής αγοράς μέσα στην επόμενη δεκαετία -έως το 2032- σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας της Future Market Insights (FMI) για τις προοπτικές της αγοράς.

Όπως αποκαλύπτει η FMI, τα έσοδα από τον Τουρισμό στην Ελλάδα αναμένεται να ανέλθουν στα 265,9 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2022.

Σχεδόν 8 εκατομμύρια ταξιδιώτες επισκέφθηκαν την Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, δημιουργώντας έσοδα ύψους 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Την επόμενη δεκαετία εκτιμάται ότι, το μέγεθος της ελληνικής τουριστικής αγοράς θα φτάσει περίπου τα 548 εκατομμύρια δολάρια. Ενώ, η αγορά θα παρουσιάσει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) ~ 7,5%.

Όπως αναφέρει η έρευνα, “με θαυμάσια μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, πλούσιο πολιτισμό και θέα που κόβει την ανάσα, η Ελλάδα υπήρξε ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Το έτος 2022, σημειώθηκε σημαντική αύξηση στον αριθμό των αφίξεων. Ο τουρισμός της Ελλάδας είχε άμεσο αντίκτυπο στην οικονομία της χώρας και αμέσως μετά την οικονομική κρίση, η τουριστική βιομηχανία της χώρας καθιέρωσε την ανάγκη για καινοτόμο τουρισμό, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ακμάζουσα φάση, σε αντιστοιχία με τις προηγούμενες, παραδοσιακές, τουριστικές μεθόδους”.

Οι παράγοντες… τόνωσης της ελληνικής, τουριστικής αγοράς

Στα πλεονεκτήματα της Ελλάδας αναφέρονται ο ιστορικός πλούτος, η φυσική ομορφιά, η γαστρονομία, η αφθονία των πολιτιστικών και παραδοσιακών δραστηριοτήτων.

Η FMI χαρακτηρίζει την Ελλάδα ως “τη χώρα των πανέμορφων βουνών και των εξωτικών παραλιών”, ενώ σημειώνει ότι φημίζεται και για τη νυχτερινή της ζωή.

“Η Ελλάδα είναι μια ποικιλόμορφη χώρα “εξοπλισμένη” με εξωτικές τοποθεσίες, υπαίθριες, διασκεδαστικές δραστηριότητες – από το σερφ στις παραλίες, την αναρρίχηση στα βουνά ή μια απλή βουτιά, οι τουρίστες σίγουρα βιώνουν την καλύτερη εμπειρία”, επισημαίνεται στην έρευνα, σύμφωνα με την οποία, η ανάπτυξη σε διάφορους τομείς της χώρας ενισχύει τα έσοδα από τον τουρισμό και αυτή η τάση προβλέπεται να συνεχιστεί κατά την εξεταζόμενη περίοδο.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τον ελληνικό τουρισμό

Οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τον ελληνικό Τουρισμό είναι η έλλειψη υποδομών στους τομείς των τηλεπικοινωνιών, της υγείας και της ηλεκτροδότησης.

Επιπλέον, η έλλειψη πολυτελών καταλυμάτων και αθλητικών εγκαταστάσεων, σε συνδυασμό με την απουσία εστίασης στις πράσινες πολιτικές.

Ποια ηλικιακή ομάδα είναι πιο πιθανό να ταξιδέψει στην Ελλάδα

Η ηλικιακή ομάδα μεταξύ 36-45 ετών είναι πιθανό να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο 29,5% στους μελλοντικούς ταξιδιώτες στην Ελλάδα, με επόμενη την ηλικιακή ομάδα 46-55 ετών.

Σύμφωνα με την FMI, αυτοί οι ταξιδιώτες ανήκουν στον εργαζόμενο πληθυσμό που βρίσκεται σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει την ικανότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια στο εξωτερικό.

Παράλληλα, αύξηση παρατηρείται και στους ταξιδιώτες πιο νεαρής ηλικίας από 26-35 ετών, οι οποίοι, ως επί το πλείστον, προγραμματίζουν μόνοι τους το ταξίδι τους. Οι διάφορες προωθητικές δραστηριότητες στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσελκύουν τουρίστες αυτής της ηλικιακής ομάδας και προβλέπεται ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί κατά την περίοδο 2022-2032.

Άνοδος του αριθμού των ανεξάρτητων ταξιδιωτών

Καθώς το διαδίκτυο χρησιμοποιείται σε μεγάλη κλίμακα σε όλο τον κόσμο, θα υπάρξει αύξηση του αριθμού των ανεξάρτητων ταξιδιωτών με το τμήμα αυτό να εκπροσωπεί σχεδόν το 30,8% στα ταξίδια στην Ελλάδα.

Οι ταξιδιώτες αυτοί είναι κυρίως νέοι, καλά εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, η οποία τους διευκολύνει να αναζητήσουν προσιτές ταξιδιωτικές επιλογές και να σχεδιάσουν τα ταξίδια τους σύμφωνα με τις επιλογές τους, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των νέων που επιλέγουν τις online ταξιδιωτικές επιλογές, που εξοικονομούν χρόνο και χρήματα.

Ποιο κανάλι κρατήσεων προτιμούν οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα

Οι τουρίστες απολαμβάνουν τις διακοπές τους, αλλά για πολλούς, ο προγραμματισμός του ταξιδιού αποτελεί επίσης μεγάλο μέρος αυτής της απόλαυσης. Συνήθως χρειάζεται πολύς χρόνος και προσπάθεια για να γίνει έρευνα και να ληφθεί μια απόφαση πριν από την αγορά ταξιδιωτικών εισιτηρίων, καταλυμάτων, εκδρομών ή άλλων συμπληρωματικών υπηρεσιών ή τρόπων μεταφοράς. Ωστόσο, η ύπαρξη των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων έχει αναμφισβήτητα επιταχύνει τη διαδικασία, ενώ προσφέρει στους πελάτες πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές.

Οι ενδιαφερόμενοι που κλείνουν τις διακοπές τους online προτιμούν να συγκρίνουν τα ταξίδια σε πύλες κρατήσεων και ιστοσελίδες ξενοδοχείων. Εκτός σύνδεσης, ωστόσο, η οργάνωση ενός ταξιδιού πραγματοποιείται με τη βοήθεια μιας ταξιδιωτικής εταιρίας ή ενός ταξιδιωτικού πράκτορα. Η “γενιά Hashtag”, η οποία περιλαμβάνει τους Millennials και τη γενιά Z, είναι πιο πιθανό να δοκιμάσει νέα πράγματα και να αναζητήσει νέες εμπειρίες.

 

 

 

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *