berlin
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΡΕΥΝΑ: Βαθιά το χέρι στην τσέπη για διακοπές βάζουν οι Γερμανοί εφέτος | Έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξάνεται ο αριθμός των Γερμανών καταναλωτών που επιθυμούν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους εφέτος από ό,τι στο παρελθόν. Την ίδια, όμως, στιγμή ανοδικά διαμορφώνεται και το ποσοστό των Γερμανών που είτε θέλουν, είτε αναγκάζονται να περιορίσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες, μεταφέροντας ένα σχετικά συγκεχυμένο μήνυμα για την ταξιδιωτική βιομηχανία, όπως προκύπτει στη μελέτη Reiseanalyse. 

Στην τελευταία έρευνα της Γερμανικής Ένωσης Ερευνών για τις Διακοπές και τα Ταξίδια (FUR), το 17% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για διακοπές το 2023 από ό,τι στο παρελθόν. Ενώ, ένα μεγαλύτερο ποσοστό 23% δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να δαπανήσει περισσότερα. Τον Ιανουάριο του 2022, το 5% των συμμετεχόντων στην έρευνα είχε δηλώσει ότι ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα για διακοπές, ενώ το 15% δήλωσε ότι ήταν διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα.

Προφανώς, τα σχέδια για μέτρα λιτότητας επηρεάζουν τα γερμανικά νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα περισσότερο από ό,τι τα νοικοκυριά με υψηλότερο εισόδημα. Για παράδειγμα, μόνο το 5% όσων έχουν μηνιαίο εισόδημα άνω των 4.000 ευρώ εμφανίζονται πρόθυμοι να παραιτηθούν από τις διακοπές τους εφέτος, σε σύγκριση με το ένα τέταρτο των νοικοκυριών που κερδίζουν λιγότερα από 2.000 ευρώ. “Αυτό ουσιαστικά δεν διαφέρει πολύ από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού και την πληθωριστική κρίση”, λέει η ερευνήτρια αγοράς Bente Grimm.

“Συνολικά, παρά τις απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την προσεχή εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης, υπάρχουν ακόμη περιθώρια για υψηλότερες δαπάνες για ταξίδια σε πολλά νοικοκυριά”, δήλωσε η κα. Grimm. Οι κοινωνικές ομάδες με χαμηλότερο εισόδημα αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες προκλήσεις. Ωστόσο, αυτό είναι περισσότερο ένα κοινωνικό, παρά ένα τουριστικό πρόβλημα.

Η Reiseanalyse (RA) είναι μια αντιπροσωπευτική μελέτη για την ταξιδιωτική συμπεριφορά του γερμανόφωνου πληθυσμού, η οποία διεξάγεται ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 1970.

Η μελέτη αφορά ταξίδια διακοπών διάρκειας πέντε ή περισσότερων ημερών και ταξίδια διακοπών μικρής διάρκειας δύο έως τεσσάρων ημερών.

Στο πλαίσιο της ανάλυσης, διεξάγονται περισσότερες από 12.000 συνεντεύξεις σε όλη τη Γερμανία.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *