Το συντριπτικό ποσοστό του 88% των ταξιδιωτών λαμβάνει υπόψη του τη βιωσιμότητα κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης για κρατήσεις ξενοδοχείων. Ωστόσο, παρατηρείται σημαντικό χάσμα μεταξύ των επιθυμιών των επισκεπτών για βιώσιμα ταξίδια και της εμπιστοσύνης τους στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις των ξενοδοχείων, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας.
Η έρευνα που διεξήγαγε η Clean the World, πάροχος λύσεων βιώσιμης περιβαλλοντικής και κοινωνικής επίδρασης στη βιομηχανία της φιλοξενίας, από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2024, σε δείγμα 200 ανθρώπων, αναδεικνύει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των προσδοκιών των επισκεπτών και των παραδοχών τους σχετικά με τις πρακτικές των ξενοδοχείων.
Πιο συγκεκριμένα, το 58,7% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία κάνουν ελάχιστα, αν κάνουν κάτι, για την ανακύκλωση των ειδών περιποίησης που τοποθετούνται στα μπάνια των ξενοδοχείων (amenities), ενώ η άποψη που επικρατεί είναι ότι το ξενοδοχείο τους απλώς απορρίπτει όλα τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα μετά το πέρας της διαμονής τους.
Είναι ενδιαφέρον ότι, λόγω αυτής της έλλειψης εμπιστοσύνης στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις των ξενοδοχείων, ορισμένοι ερωτηθέντες φαίνεται να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Λίγο περισσότεροι από τους μισούς (51%) τείνουν να παίρνουν μαζί τους τα amenities που έχουν ανοίξει και χρησιμοποιήσει, και τα οποία δεν έχουν τελειώσει, στο τέλος της διαμονής τους. Εξάλλου, σε ποσοστό 57% πιστεύουν ότι τα ξενοδοχεία δεν θα τα απορρίψουν υπεύθυνα εάν τα αφήσουν στο μπάνιο.
Ως εκ τούτου, η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη τα ξενοδοχεία, όχι μόνο να εφαρμόζουν αποτελεσματικές και βιώσιμες πρωτοβουλίες για την απομάκρυνση των amenities στους χώρους υγειονομικής ταφής, αλλά και να προσφέρουν σαφή και συνεπή μηνύματα, που να διαβεβαιώνουν τους επισκέπτες τους ότι νοιάζονται πραγματικά για το περιβάλλον και ακολουθούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων.
Όσον αφορά τον καλύτερο τρόπο παροχής αυτών των πληροφοριών, οι επισκέπτες των ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα έδειξαν μια μικρή προτίμηση να συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο πληροφοριών του δωματίου τους, με το 41% των ερωτηθέντων να επιλέγουν αυτή τη μέθοδο, ενώ το 23% δήλωσε ότι θα ήθελε να έχει πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες από τον ιστότοπο του ξενοδοχείου πριν από την κράτηση. Παράλληλα, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες εξέφρασαν ενδιαφέρον να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διαμονής τους μετά το checkout.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο διευθυντής του Clean the World στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, Tommie Eaton, είπε: “Είναι σαφές από τις απαντήσεις που λάβαμε ότι τα ξενοδοχεία που υιοθετούν και επικοινωνούν με διαφάνεια ισχυρές πρακτικές βιωσιμότητας θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι επίσης σαφές ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες σε πολλαπλά σημεία καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμονής τους -από την αρχική φάση της κράτησης έως και μετά την αναχώρηση, διασφαλίζοντας ότι οι πρακτικές αειφορίας επικοινωνούνται με σαφήνεια και είναι εύκολα προσβάσιμες”.
Σύμφωνα με τον ίδιο, υιοθετώντας και προβάλλοντας αποτελεσματικές πρακτικές μηδενικών αποβλήτων, τα ξενοδοχεία μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των επισκεπτών, συμβάλλοντας παράλληλα στις παγκόσμιες περιβαλλοντικές προσπάθειες.
“Ήρθε η ώρα να μετατρέψουμε την ευαισθητοποίηση σε δράση και να μεταμορφώσουμε την εμπειρία των επισκεπτών μέσω απτών πρωτοβουλιών αειφορίας”, επισήμανε ο κ. Eaton.