ΕΡΕΥΝΑ: Έτσι βλέπουν τους εαυτούς τους οι επαγγελματίες της τουριστικής – ξενοδοχειακής βιομηχανίας της Gen Z

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των εκπροσώπων της Gen Z και των προηγούμενων γενεών, σύμφωνα με το 97% των συμμετεχόντων σε πρόσφατη έρευνα των Reise vor9, Counter vor9 και Hotel vor9, με την εικόνα που έχουν για τους ίδιους να είναι κατά κύριο λόγο θετική, αλλά αρκετά διαφοροποιημένη. Από τις μεγαλύτερες διαφορές αυτής της γενιάς, έναντι των προηγούμενων είναι η ισορροπία που διεκδικούν μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, με την “πλάστιγγα” να γέρνει στην προσωπική ευτυχία.

Στην έρευνα, η οποία διεξήχθη διαδικτυακά συμμετείχαν συνολικά περίπου 1.000 εκπρόσωποι του ταξιδιωτικού και ξενοδοχειακού κλάδου, με περισσότερους από τους 200 να είναι οι ίδιοι εκπρόσωποι της Gen Z, έχοντας γεννηθεί  μεταξύ 1995 και 2010.

Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει την επιφύλαξη που εκφράζεται συχνά σχετικά με την έλλειψη κινήτρων της γενιάς τους. Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων αρνούνται ότι η Gen Z έχει πολύ υψηλές προσδοκίες. Εξίσου πολλοί δεν πιστεύουν ότι η ηλικιακή τους ομάδα αποτελεί πρόβλημα για την αγορά εργασίας. Και τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων εκπροσώπων της γενιάς τους δεν θα πιστοποιούσαν σε καμία περίπτωση την έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος.

Το 95% αναζητά την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, με την Gen Z να δίνει λιγότερη αξία στην υλική πολυτέλεια  και να εκτιμά περισσότερο τον ελεύθερο χρόνο και την αυτοεξέλιξη από την επαγγελματική ανέλιξη. Ενώ, το 85% θεωρεί ότι οι εργοδότες θα πρέπει να εξετάσουν πιο προσεκτικά τις επιθυμίες της γενιάς τους.

Υγιής αυτοπεποίθηση

Είναι επίσης σαφές από μια ολόκληρη σειρά σχολίων ότι οι εκπρόσωποι της Gen Z είναι απόλυτα πεπεισμένοι για τις ικανότητές τους. “Βλέπουμε τα προβλήματα και προσπαθούμε να βρούμε νέες λύσεις. Είμαστε επίσης πιο εξοικειωμένοι με τα νέα μέσα ενημέρωσης και ξέρουμε πώς να παίρνουμε πληροφορίες και λύσεις γρήγορα”, γράφει ένας επαγγελματίας του ταξιδιωτικού κλάδου.

Σε ένα άλλο σχόλιο, γίνεται σαφές ότι οι νέοι γνωρίζουν πολύ καλά τα προνόμια μιας συχνά προστατευμένης νεολαίας, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. “Αυτή η γενιά δεν είναι σε καμία περίπτωση τεμπέλικη, αλλά η εργασία συχνά δεν είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της. Είναι απίθανο να μπορέσουν να χτίσουν το δικό τους σπίτι, ακόμη και αν δουλέψουν σκληρά, εκτός αν περιμένουν μια μεγάλη κληρονομιά. Γιατί λοιπόν να κάνουν θυσίες;”

Οι σημερινές ανησυχίες για το μέλλον

Μια άλλη άποψη κινείται προς την ίδια κατεύθυνση: “Μας χαρακτηρίζουν οι ανησυχίες, οι κρίσεις, οι φόβοι και θέλουμε συνεχώς να προστατεύουμε τον εαυτό μας. Γι’ αυτό και η ψυχική υγεία βρίσκεται στο επίκεντρο, καθώς η φροντίδα του ψυχισμού μας συνδέεται με τον ίδιο μας τον εαυτό. Επίσης, αναζητούμε συνεχώς ανταπόκριση και πάντα ψάχνουμε το βέλτιστο σε όλα”.

Μερικές φορές η προοπτική είναι αρκετά επιφυλακτική. Ένα παράδειγμα: “Για εμάς, όλα φαίνονται αρκετά απελπιστικά και, πάνω απ’ όλα, άσκοπα. Οι δυνατότητες είναι περιορισμένες. Δεν βλέπουμε το νόημα του να περνάμε τη ζωή μου δουλεύοντας, θέλουμε κάτι περισσότερο από αυτό”.

“Αμφίθυμη” γενιά

Μια άλλη αναφορά περιγράφει τη Gen Z ως μια “αμφίσημη γενιά”: “Πολλοί από εμάς απολαμβάνουν το προνόμιο να έχουν μεγαλώσει με εκπαίδευση πάνω από το μέσο όρο, ευημερία και επομένως καλές συνθήκες για προσωπική αυτοεξέλιξη. Από την άλλη πλευρά, έχουμε μεγαλώσει κάτω από συνεχή συναισθηματική επιβάρυνση, κάτω από την πίεση να ανήκουμε, να είμαστε συνδεδεμένοι, να είμαστε πάντα διαθέσιμοι, να παραμένουμε σχετικοί”.

Συνολικά, ωστόσο, κυριαρχούν οι απόψεις που τεκμηριώνουν την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία, όπως αυτή: “Μεγαλώνουμε με τις ψηφιακές τεχνολογίες σαν να μην είναι κάτι σημαντικό, δεν φοβόμαστε αυτή τη νέα τεχνολογία, αλλά θέλουμε να μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε. Είμαστε επίσης ανοιχτοί στο να γνωρίσουμε όλες τις κουλτούρες του κόσμου, επειδή μας δίνεται η δυνατότητα να το κάνουμε, είτε επειδή οι γονείς μας υποστηρίζουν τα σχέδιά μας, είτε επειδή αφιερώνουμε χρόνο για να βρούμε πρώτα τον εαυτό μας πριν εισέλθουμε στον επαγγελματικό κόσμο”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *