©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ETC: Η Ελλάδα στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από Αμερική και Αυστραλία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Στο Top 10 των ευρωπαϊκών προορισμών για διακοπές το φετινό καλοκαίρι παραμένει η Ελλάδα στις αγορές της Αυστραλίας, του Καναδά, της Βραζιλίας και των ΗΠΑ, σύμφωνα με το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μακρινών Αποστάσεων (LHTB), που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC) και την Eurail BV.

Σύμφωνα με τα ευρήματα του LHTB, το οποίο παρουσιάζει τις προθέσεις ταξιδιωτών από μακρινές αγορές (Αυστραλία, Καναδάς, Βραζιλία, ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία) την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2023, η Ελλάδα βρίσκεται έκτη στις προτιμήσεις των Αυστραλών ταξιδιωτών για διακοπές στην Ευρώπη, συγκεντρώνοντας μερίδιο 18%. Ενώ, κορυφαία επιλογή τους αποτελεί η Γαλλία, με μερίδιο 42% και ακολουθούν το Ην. Βασίλειο (35%), η Γερμανία (29%), η Ιταλία (28%) και η Ισπανία (21%).

Επίσης, στην έκτη θέση με τους πιο περιζήτητους ευρωπαϊκούς προορισμούς στη βραζιλιάνικη, τουριστική αγορά βρίσκεται η Ελλάδα, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13%. Ενώ, την πρώτη θέση μεταξύ των τουριστικών προορισμών της Ευρώπης για τους Βραζιλιάνους ταξιδιώτες κατέχει η Πορτογαλία, με μερίδιο 42%. Δεύτερος σε σειρά προτίμησης προορισμός είναι η Γαλλία (36%) και ακολουθούν η Ιταλία (33%), η Ισπανία (21%) και η Γερμανία (17%).

Στο Top 5 των Καναδών ταξιδιωτών κατατάσσεται η Ελλάδα ευρισκόμενη στην πέμπτη θέση της κατάταξης με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη, με μερίδιο 18%. Πρώτη στις επιλογές τους είναι η Γαλλία (31%) και ακολουθούν η Ιταλία (28%), το Ην. Βασίλειο (25%), η Ισπανία (19%)και η Γερμανία (επίσης στην πέμπτη θέση, με μερίδιο 18%).

Όσον αφορά την αμερικανική αγορά, η Ελλάδα συνιστά τον έκτο πιο δημοφιλή, ευρωπαϊκό προορισμό των Αμερικανών ταξιδιωτών, με μερίδιο 12%. Πρώτη στις προτιμήσεις τους είναι η Γαλλία, με μερίδιο (37%) και ακολουθούν η Ιταλία (28%), το Ην. Βασίλειο (23%), η Γερμανία (19%) και η Ισπανία (15%).

Από την άλλη, η χώρα μας δεν βρίσκεται στους δημοφιλείς, τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, τους οποίους σχεδιάζουν να επισκεφθούν εφέτος οι Κινέζοι και Ιάπωνες ταξιδιώτες.

Καθώς πλησιάζει η καλοκαιρινή περίοδος, πάνω από το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα Κινέζων, Βραζιλιάνων, Αυστραλών, Καναδών και Αμερικανών ταξιδιωτών εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για ταξίδια στο εξωτερικό. Μεταξύ αυτών, η Ευρώπη παραμένει κορυφαία επιλογή για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 2023.

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την περιοχή είναι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες, γεγονός που υποδηλώνει την ικανότητα της Ευρώπης να καλλιεργεί θετική φήμη, να ικανοποιεί τους ταξιδιώτες και να τους προσελκύει να επιστρέψουν.

Ωστόσο, η οικονομική προσιτότητα έχει γίνει βασικό κριτήριο για τους ταξιδιώτες, με το 32% να δηλώνουν ότι θα επιλέξουν το επόμενο ευρωπαϊκό σημείο διακοπών τους με βάση το κόστος των εμπειριών που προσφέρονται στον προορισμό.

Κινέζοι και Βραζιλιάνοι ταξιδιώτες επιθυμούν περισσότερο ευρωπαϊκές διακοπές αυτό το καλοκαίρι

Η Κίνα και η Βραζιλία είναι οι δύο αγορές με τη μεγαλύτερη πρόθεση να ταξιδέψουν στην Ευρώπη βραχυπρόθεσμα. Στην Κίνα, το 73% των ερωτηθέντων ελπίζει να επισκεφθεί την περιοχή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού -αυτό το επίπεδο βεβαιότητας παραπέμπει στους πρώτους μήνες του 2020 πριν από την πανδημία του κορωνοϊού.

Από αυτούς τους ταξιδιώτες, περίπου το 52% επέδειξε ισχυρή βεβαιότητα για την υλοποίηση των σχεδίων του. Στη Βραζιλία, το 52% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, εκ των οποίων το 32% εξέφρασε ισχυρή πιθανότητα.

Στην Αυστραλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες, το ταξιδιωτικό κλίμα είναι σχετικά παρόμοιο, με το 38%, το 37% και το 36% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα, να προτίθενται να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ Μαΐου-Αυγούστου 2023. Το θετικό συναίσθημα οφείλεται κυρίως σε άτομα ηλικίας κάτω των 50 ετών.

Η Ιαπωνία παρουσιάζει την πιο αδύναμη πρόθεση για ταξίδια, με μόνο το 26% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ταξιδέψει εκτός της Ανατολικής Ασίας και μόνο το 15% αυτών να σκοπεύει να ταξιδέψει στην Ευρώπη.

Σε φθηνότερες επιλογές στρέφονται οι ταξιδιώτες

Η σχέση ποιότητας-τιμής έχει παγιωθεί ως βασικό κριτήριο για τους ταξιδιώτες καθώς σταθμίζουν τις επιλογές προορισμών στην Ευρώπη. Ειδικότερα, το κόστος των τοπικών τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών σημείωσε αύξηση της σπουδαιότητας κατά 10% σε σύγκριση με τα καλοκαίρια του 2021 και του 2022. Τα τρία κορυφαία κριτήρια για την επιλογή προορισμού είναι πλέον η εκτιμώμενη ασφάλεια (39%), οι τουριστικές εγκαταστάσεις (35%) και η οικονομική προσιτότητα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών (32%).

Η μείωση των εξόδων αγορών (37%) είναι η κορυφαία στρατηγική προϋπολογισμού για τους ταξιδιώτες στο εξωτερικό. Οι ταξιδιώτες που πηγαίνουν διακοπές μειώνουν επίσης τις τιμές κλείνοντας πακέτα all-inclusive (30%), χρησιμοποιώντας προγράμματα επιβράβευσης και κλείνοντας φθηνότερα καταλύματα (και τα δύο 30%), καθώς επίσης και επιλέγοντας λιγότερο ακριβά εστιατόρια ή self-catering (26%).

Οι καιρικές συνθήκες αποκτούν εξέχουσα σημασία στην επιλογή προορισμού

Η παρουσία διεθνώς γνωστών αξιοθέατων (29%) εξακολουθεί να έχει σημαντική βαρύτητα για τους επισκέπτες μεγάλων αποστάσεων κατά την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού. Ωστόσο, η σημασία της είναι πλέον ισότιμη με τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στον προορισμό (30%). Αυτό υποδηλώνει την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των ταξιδιωτών σχετικά με τους περιορισμούς που επιβάλλουν οι ακραίες καιρικές συνθήκες.

Με αυξανόμενη έμφαση στη βιωσιμότητα, η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 21% των ερωτηθέντων δίνει προτεραιότητα σε προορισμούς που διαφυλάσσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά τους. Ωστόσο, μόνο το 15% θεωρεί σημαντική την επίσκεψη σε λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς, καταδεικνύοντας μια κάπως αμφιλεγόμενη άποψη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *