Photo by Kampus Production on Pexels

ETC: Προτεραιότητα τα ταξίδια για τους Ευρωπαίους | Το 77% σχεδιάζει ταξίδι το πρώτο εξάμηνο του έτους | Σταθερές οι ταξιδιωτικές δαπάνες σε πάνω από 1.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ταξίδια εξακολουθούν να αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους, παρά το αυξημένο κόστος διαβίωσης, με την πλειοψηφία (77%)να σχεδιάζει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023. Αυτό αποκαλύπτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) στην τελευταία της έκθεση για τα ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ταξιδιωτικά σχέδια.

Σύμφωνα με την έκθεση το ποσοστό των Ευρωπαίων οι οποίοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο το έτους είναι αυξημένο κατά 16%, σε σύγκριση με τα περσινά στοιχεία.

Οι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης μια αυξανόμενη επιθυμία να ταξιδέψουν εκτός της χώρας τους, με το 63% των ερωτηθέντων να προτιμούν πλέον διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης. Αυτό αντιπροσωπεύει διψήφια αύξηση κατά 13% μέσα σε μόλις ένα έτος.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο προγραμματισμένος προϋπολογισμός των διακοπών τους παραμένει αμετάβλητος, γεγονός που αποδεικνύει την αποφασιστικότητα των Ευρωπαίων να ταξιδέψουν παρά την οικονομική αβεβαιότητα.

Με αύξηση 6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, το 37% των Ευρωπαίων εξακολουθεί να δαπανά μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ ανά άτομο ανά ταξίδι για τις επόμενες διακοπές του. Ενώ, σε ποσοστό 19% θα ξοδέψουν περισσότερα, ξεπερνώντας τα 2.000 ευρώ.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι τα ταξίδια παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους το πρώτο εξάμηνο του 2023. Πρόκειται για ευπρόσδεκτη είδηση, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι μεγάλο μέρος των προβλεπόμενων ταξιδιών προγραμματίζεται εντός της Ευρώπης. Οι τάσεις αυτές διαμορφώνουν μια ελπιδοφόρα εικόνα για τον τομέα φέτος και αποδεικνύουν την ανθεκτικότητά του απέναντι στις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις. Τώρα, για να επωφεληθεί από την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις έγκαιρες κρατήσεις, ο κλάδος θα πρέπει να παρακολουθεί στενά και να προβλέπει τις αλλαγές στις ανάγκες των καταναλωτών και να προσαρμόζει τις προσφορές του ανάλογα”.

Οι Ευρωπαίοι προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να συνεχίσουν να ταξιδεύουν

Η έρευνα δείχνει ότι το σημερινό οικονομικό κλίμα συνεχίζει να απασχολεί σημαντικά τους ταξιδιώτες. Το 23% των Ευρωπαίων ανησυχεί για το αυξανόμενο κόστος των ταξιδιών, ενώ ένα 18% δηλώνει προβληματισμένο για την οικονομική του κατάσταση=.

Οι ταξιδιώτες ανταποκρίνονται στις οικονομικές προκλήσεις με μια πιο προορατική και ευέλικτη αγοραστική συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι δεσμεύονται για τα ταξίδια τους νωρίτερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο: Το 44% έχει ήδη κάνει πλήρη ή μερική κράτηση για τις επόμενες διακοπές του -ποσοστό αυξημένο κατά 7%, σε σχέση με το 2022.

Κατά την επιλογή ενός προορισμού, οι ελκυστικές προσφορές και οι ευκαιρίες (17%) αποτελούν βασικό ζητούμενο, μετά τον ευχάριστο καιρό (18%).

Μια άλλη αλλαγή συμπεριφοράς αφορά τις συνήθειες δαπανών κατά τη διάρκεια των ταξιδιών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες σκοπεύουν να μειώσουν τα ψώνια τους στον προορισμό (18%), να επιλέξουν φθηνότερα καταλύματα (16%) και πιο οικονομικά εστιατόρια (15%) προκειμένου να καταφέρουν να ανταποκριθούν στον προϋπολογισμό των διακοπών τους.

Η αγορά οργανωμένων ταξιδιωτικών πακέτων all-inclusive και η επίσκεψη σε λιγότερα αξιοθέατα με εισιτήριο εισόδου εξετάζονται επίσης από το 12% και το 10% των ερωτηθέντων, αντίστοιχα.

Οι προϋπολογισμοί ταξιδιών παραμένουν προτεραιότητα

Ακόμα και όταν το κόστος της ενέργειας αυξάνεται στα ύψη και τα βασικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα και τα είδη ένδυσης, ακολουθούν, τα ταξίδια παραμένουν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ταξίδια είναι η μόνη προαιρετική δαπάνη την οποία οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να διατηρήσουν (59%) ή να αυξήσουν (16%) στις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Στην πραγματικότητα, το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές, είτε στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό, τους επόμενους μήνες.

Αντίθετα, οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες για τις δαπάνες σε είδη λιανικής πώλησης, όπως ηλεκτρονικά είδη και είδη ένδυσης, καθώς και για αγορές αναψυχής και ψυχαγωγίας για συναυλίες, φαγητό και αθλητισμό. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (47%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν το ίδιο ποσό σε αυτές τις κατηγορίες, ενώ μόνο το 8% σκέφτεται να αυξήσει τις δαπάνες του.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *