© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ETC: Υποτονική η ζήτηση για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές | Στο Top 10 η Ελλάδα σε Καναδά, Αμερική, Ρωσία, Βραζιλία και Ιαπωνία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η πρόθεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παραμένει υποτονική εξαιτίας της επιδείνωσης των οικονομικών προοπτικών, της πανδημίας και των γεωπολιτικών κλυδωνισμών. Στο πλαίσιο αυτό, η διάθεση για μακρινά ταξίδια στην Ευρώπη, αυτό το καλοκαίρι, από ορισμένες αγορές-“πηγές” τουρισμού από το εξωτερικό παραμένει κάτω από τα προ-πανδημικά επίπεδα, όμως εμφανίζει ελαφρά βελτίωση, σε σύγκριση με το 2021.

Η Ελλάδα παραμένει στη δεκάδα με τους προτιμώμενους, ευρωπαϊκούς προορισμούς στις ταξιδιωτικές αγορές μεγάλων αποστάσεων.

Όπως αποκαλύπτει το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλων Αποστάσεων (LHTB), που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC), σε συνεργασία με την Eurail BV, και αφορά τα μακρινά ταξίδια στην Ευρώπη από τις αγορές της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Ρωσίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, αποτρεπτικούς παράγοντες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το φετινό καλοκαίρι συνιστούν ο κορωνοϊός, το υψηλό ταξιδιωτικό κόστος και η έλλειψη κατάλληλων ταξιδιωτικών συνδέσεων.

 

Αν και η ρωσοουκρανική σύγκρουση δημιούργησε νέες προκλήσεις για τον ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό τομέα, φαίνεται ότι είχε περιορισμένο αντίκτυπο στις περισσότερες μακρινές αγορές, εκτός από την Κίνα και τη Ρωσία, με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων (76%) να δηλώνει ότι δεν επηρέασε τις ταξιδιωτικές τους προθέσεις.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα του LHTB, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Η ETC διαπιστώνει με ικανοποίηση ότι το κλίμα για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων βελτιώνεται σταδιακά, καθώς ο κόσμος συνεχίζει να ανακάμπτει από την πανδημία – αν και με αργούς ρυθμούς. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία δεν έχει μετατραπεί σε έναν ακόμη αποτρεπτικό παράγοντα για τα διεθνή ταξίδια προς την Ευρώπη. Η Ευρώπη παραμένει ένας ασφαλής και ελκυστικός ταξιδιωτικός προορισμός. Παρ’ όλα αυτά, οι επιπτώσεις της σύγκρουσης, όπως η αύξηση του κόστους διαβίωσης και του κόστους που σχετίζεται με τα ταξίδια, εμποδίζουν την ανάκαμψη του τομέα. Η προώθηση της Ευρώπης στις υπερπόντιες αγορές και η αποκατάσταση της διεθνούς κινητικότητας θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη του τομέα το 2022”.

Ρώσοι και Κινέζοι χαμένη… υπόθεση

Λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στην Ουκρανία και των επακόλουθων κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία, η επιθυμία των Ρώσων ταξιδιωτών να επισκεφθούν την Ευρώπη έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί, σημαντικά χαμηλότερη από αυτή που εκφράστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου “κύματος” Covid-19 (87p τον Μάιο-Αύγουστο του 2020), όταν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες είχαν τεθεί σε αυστηρό αποκλεισμό.

Βραχυπρόθεσμα, πάνω από τους μισούς Ρώσους που συμμετείχαν στην έρευνα (60%) δεν σκοπεύουν να ταξιδέψουν εκτός της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ). Μεταξύ των λίγων Ρώσων (20%) που έχουν σχέδια να ταξιδέψουν ,αλλά όχι στην Ευρώπη, το 9% δήλωσε ότι η τρέχουσα κατάσταση έχει επηρεάσει αρνητικά το ενδιαφέρον τους να επισκεφθούν την Ευρώπη τους επόμενους μήνες, ενώ το 7% εξακολουθεί να θεωρεί την περιοχή ελκυστικό προορισμό και θα ήθελε να την επισκεφθεί στο μέλλον.

Ταυτόχρονα, ο πόλεμος, αποτρέπει τους Κινέζους ταξιδιώτες (19%) να επισκεφθούν την Ευρώπη. Ωστόσο, ο πόλεμος δεν αποτελεί την πρωταρχική ανησυχία για τους Κινέζους ταξιδιώτες που αποφεύγουν τον κίνδυνο. Οι πρόσφατες επιδημίες της Omicron και η αυστηρή προσέγγιση μηδενικών κρουσμάτων Covid, που εφαρμόζει τη χώρα, εμποδίζουν τα εξερχόμενα ταξίδια (30%).

Παρόλα αυτά, η ταξιδιωτική διάθεση για επίσκεψη στην Ευρώπη έχει αυξηθεί ελαφρώς, σε σύγκριση με το περασμένο καλοκαίρι, με  περαιτέρω βελτίωση να προβλέπεται προς το τέλος του έτους, όταν η Κίνα μπορέσει να άρει τους περιορισμούς στα διεθνή ταξίδια.

Η ελκυστικότητα των ευρωπαϊκών πόλεων έχει ενισχυθεί μεταξύ των Κινέζων, σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2021, με αξιοσημείωτη αύξηση της διάθεσης για εξερεύνηση ευρωπαϊκών προορισμών για διαφόρων ειδών διακοπές (π.χ. παράκτιοι προορισμοί, μητροπολιτικοί, υπαίθριοι, κ.λπ.).

Αμερικανοί και Καναδοί δεν έχουν ακόμη μετατρέψει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια σε κρατήσεις

Ο δείκτης ταξιδιωτικού κλίματος στις ΗΠΑ παρέμεινε σταθερός, σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι, ωστόσο, η διάθεση για ταξίδια στην Ευρώπη επιδεινώθηκε ελαφρώς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η τάση αυτή σχετίζεται κυρίως με τις ανησυχίες γύρω από τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στην προσωπική, οικονομική κατάσταση και το αυξημένο ταξιδιωτικό κόστος.

Ο Ιούνιος και ο Αύγουστος είναι πιθανό να είναι οι πιο δημοφιλείς μήνες για τους Αμερικανούς που σχεδιάζουν ευρωπαϊκές διακοπές. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς Αμερικανούς που δήλωσαν την πρόθεσή τους να ταξιδέψουν στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, δεν έχουν ακόμη κλείσει τα αεροπορικά τους εισιτήρια, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής θα αποτελέσουν πρωταρχικό παράγοντα σε αυτή την αγορά, λόγω της οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας.

Οι Καναδοί είναι εξίσου διστακτικοί σχετικά με το πότε θα κάνουν τις επόμενες ευρωπαϊκές τους διακοπές, καθώς μόνο το 30% έχει κλείσει τα αεροπορικά του εισιτήρια για το φετινό καλοκαίρι. Οι ερωτηθέντες από τον Καναδά επιθυμούν να επισκεφθούν παράκτιους και μητροπολιτικούς προορισμούς, με τη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο να κατατάσσονται ως οι πιο δημοφιλείς χώρες για επίσκεψη.

Οι Βραζιλιάνοι”γλυκο-κοιτάζουν” την Ευρώπη

Οι ερωτηθέντες από τη Βραζιλία έχουν την πιο αισιόδοξη στάση απέναντι στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη. Η επανέναρξη των πτήσεων προς δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς έχει επηρεάσει θετικά το ταξιδιωτικό κλίμα, με 1 στους 2 Βραζιλιάνους να ετοιμάζεται να επισκεφθεί την Ευρώπη κατά τους επόμενους τέσσερις μήνες. Από αυτούς, το 45% έχει ήδη κλείσει τα αεροπορικά του εισιτήρια, με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο να είναι οι πιο δημοφιλείς μήνες διακοπών. Οι Βραζιλιάνοι προτιμούν τους παράκτιους προορισμούς, καθώς και τα ταξίδια στα βουνά. Τα σιδηροδρομικά πάσο είναι η προτιμώμενη υπηρεσία μεταφοράς για περιηγήσεις στην ήπειρο.

Παραμένει η χαμηλή ζήτηση από την Ιαπωνία

Παρά την οριακή αύξηση του ταξιδιωτικού κλίματος, ο ενθουσιασμός των Ιαπώνων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παραμένει χαμηλός. Η επιθυμία για ταξίδια στην Ευρώπη είναι κάπως υψηλότερο, αλλά μόνο το 14% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ταξίδι στην περιοχή το καλοκαίρι του 2022. Ειδικότερα, το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε τις κακές ταξιδιωτικές συνδέσεις μεταξύ Ευρώπης και Ιαπωνίας είναι ο κύριος λόγος που δεν επισκέπτεται την Ευρώπη. Αυτό ήταν αναμενόμενο μετά την ακύρωση πολλών πτήσεων μεταξύ των δύο προορισμών πρόσφατα, λόγω ανησυχιών σχετικά με τη χρήση του ρωσικού εναέριου χώρου, στον απόηχο του ρωσο-ουκρανικού πολέμου. Για εκείνους, ωστόσο, που είναι πρόθυμοι να επισκεφθούν την Ευρώπη, η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθούν να είναι οι πιο ελκυστικοί προορισμοί.

Η περίπτωση της Ελλάδας

Σε όλες τις προαναφερόμενες, μακρινές αγορές τα ταξίδια στην Ελλάδα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, με τη χώρα μας να συγκεντρώνει αλλού μεγαλύτερο, κι αλλού μικρότερο “κομμάτι” της ταξιδιωτικής διάθεσης.

Πιο αναλυτικά, η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία, συνιστούν τον πέμπτο πιο δημοφιλή προορισμό για τους Καναδούς, με μερίδιο 12%, μετά τη Γαλλία (32%), την Ιταλία (27%), το Ην. Βασίλειο (22%) και τις Γερμανία & Ισπανία (16% έκαστη).

Στην αμερικανική αγορά, το αντίστοιχο ποσοστό για την Ελλάδα ανέρχεται στο 12%, με τη χώρα μας να αποτελεί την έβδομη επιλογή για διακοπές στην Ευρώπη, πίσω από τη Γαλλία (34%), την Ιταλία (28%), τη Γερμανία (24%), το Ην. Βασίλειο (21%), την Ισπανία (15%) και την Αυστρία (14%).

Στη βραζιλιάνικη αγορά, το 13% προτιμά να κάνει διακοπές στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι, με τη χώρα μας να βρίσκεται, μαζί με την Ελβετία, στην έκτη θέση της κατάταξης με τους προτιμώμενους ευρωπαϊκούς προορισμούς τους, πίσω από την Πορτογαλία (43%), την Ιταλία (37%), τη Γαλλία (34%), την Ισπανία (26%), το Ην. Βασίλειο & τη Γερμανία (17% έκαστη).

Στη Ρωσία, το αντίστοιχο ποσοστό των ταξιδιωτών που επιλέγουν την Ελλάδα ανέρχεται στο 11%, με τη χώρα να αποτελεί την πέμπτη επιλογή των Ρώσων για ταξίδια στην Ευρώπη, με προτιμώμενο προορισμό την Τουρκία (24%), κι επόμενους την Ιταλία (15%), την Κύπρο (14%) και τη Γερμανία (12%).

Τέλος, στην ιαπωνική αγορά η Ελλάδα βρίσκεται στην ένατη θέση με μερίδιο μόλις 5%, με κορυφαία επιλογή των Ιαπώνων στην Ευρώπη την Ιταλία (23%).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *