©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Eurocontrol: Στο 83% του 2019, η αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη το 2022 | Στο 101% η Ελλάδα | Ούτε φέτος η κίνηση θα φτάσει στα επίπεδα του 2019… | ΜΕΛΕΤΗ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Το 2022 ήταν η χρονιά που η ευρωπαϊκή αεροπορία αντιμετώπισε την καταιγίδα, με το έτος να κλείνει με 9,3 εκατομμύρια πτήσεις: 3,1 εκατομμύρια περισσότερες από πέρυσι, έστω και 1,8 εκατομμύρια λιγότερες από το 2019, αναφέρει στην ετήσια έκθεσή του το Eurocontrol, σύμφωνα με την οποία τα μεγέθη αυτά αντιπροσωπεύουν το 83% της κίνησης του 2019, που επιτεύχθηκε παρά την εμφάνιση της μετάλλαξης Omicron του Covid στην αρχή του έτους και την εισβολή στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου, η οποία συνεχίζει να έχει τεράστιες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις σε όλες τις πτυχές της ευρωπαϊκής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών. Παρά αυτά τα διπλά σοκ, ωστόσο, η κίνηση ανέκαμψε σταθερά στο 86% του 2019 έως τον Μάιο, με παρόμοια μηνιαία επίπεδα κίνησης έκτοτε.

Μόλις 4 χώρες, η μία εκ των οποίων ήταν η Ελλάδα, το 2022 εμφάνισαν υψηλότερες επιδόσεις από το 2019, με πρωταθλήτρια την Αλβανία (+37%) και ακολούθησαν η Αρμενία (32%), η Βοσνία (14%) και η Ελλάδα (1%).

Η έκθεση του Eurocontrol εξετάζει όλους τους αριθμούς για να παρακολουθήσει την ανάκαμψη το 2022 για κάθε πτυχή της ευρωπαϊκής αεροπορίας, αποκαλύπτοντας ότι κάτω από τους παγκόσμιους αριθμούς, υπάρχει μεγάλη διακύμανση της κυκλοφορίας μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων και κρατών.

Κορυφαίοι στην ανάκαμψη των αεροπορικών εταιρειών το 2022 ήταν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, επιτυγχάνοντας το 85% του 2019 με κορυφαίες την Ryanair (109% του 2019) και τη Wizz Air (114%), ενώ τα κορυφαία αεροδρόμια της Ευρώπης δυσκολεύτηκαν να ανακτήσουν περισσότερο από το 83% της κίνησης του 2019. Το Istanbul iGA βρέθηκε στην πρώτη θέση και περίπου στο 100% των επιπέδων του 2019 για το μεγαλύτερο μέρος του έτους.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΜΕΛΕΤΗ, ΕΔΩ

Το 2023

Για το 2023 το Eurocontrol αναμένει ότι η ανάκαμψη θα συνεχίσει να ενισχύεται καθώς αντιμετωπίζονται σταδιακά τα ζητήματα προσωπικού και στελέχωσης, έστω και με ελαφρώς πιο αργό ρυθμό από αυτόν που αναμένετο πριν από τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας. Ωστόσο, το 2023, η συνολική κίνηση θα φτάσει στο 92% των επιπέδων προ-COVID, με την πλήρη ανάκαμψη από την πανδημία να αναμένεται το 2025.

Γράφημα που δείχνει υψηλό, βασικό και χαμηλό σενάριο για ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας – σε σχέση με το έτος 2019 ©EUROCONTROL

Ο Eamonn Brennan, γενικός διευθυντής του Eurocontrol δήλωσε: “Οι αριθμοί στράφηκαν προς όφελος της αεροπορίας. Οι προβλέψεις για τη μειωμένη ζήτηση ήταν σωστές και οι άνθρωποι έδειξαν την επιθυμία τους να ταξιδέψουν ξανά με αεροπλάνο, καθώς η πανδημία έχει τεθεί υπό έλεγχο, με καλοκαιρινές κορυφές 90% ή και περισσότερο. Υπάρχει ακόμη σημαντική αστάθεια και η ανάκαμψη είναι άνιση σε όλους τους τομείς, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια μπόρεσαν το 2022 να “διορθώσουν” τους ισολογισμούς τους και να συνεχίσουν να επενδύουν. Κοιτάζοντας το μέλλον, το 2023 θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόκληση όσον αφορά στην αντιμετώπιση προβλημάτων χωρητικότητας και καθυστερήσεων, που έχει αντιμετωπίσει το δίκτυο εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Οι καθυστερήσεις και η ακρίβεια πρέπει να βελτιωθούν σε όλο το δίκτυο καθώς πλησιάζουμε σε πλήρη επίπεδα κίνησης, και η συνδεσιμότητα με την Ευρώπη και ειδικά με την Άπω Ανατολή εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά στα επίπεδα πριν από την πανδημία. Και τα σχέδια για να καταστεί βιώσιμη η αεροπορική βιομηχανία πρέπει να επιταχυνθούν εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους μας για βιωσιμότητα. Ωστόσο, και παρά τη συνεχιζόμενη τραγωδία στην Ουκρανία, ο κλάδος μας έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά του και είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, με την ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία να ανακάμπτει πλήρως έως το 2025».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *