money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Eurocontrol: Στο 84% του 2019 οι αερομεταφορές το 2022 στην Ευρώπη | ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα τελευταία σενάρια αεροπορικής κίνησης του 2022 του EUROCONTROL για την περίοδο Απριλίου έως Δεκεμβρίου 2022, προβλέπουν σταθερή ανάπτυξη μεταξύ Απριλίου και περιόδου αιχμής του Καλοκαιριού, φτάνοντας το 89% της κίνησης του 2019 τον Αύγουστο στο βασικό σενάριο, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται ήπια στο 92%, έως το τέλος του έτους.

Αυτή η διαρκής ανάκαμψη θα μεταφραστεί σε περίπου 9,3 εκατομμύρια πτήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την Ευρώπη για ολόκληρο το έτος 2022. Αυτό αντιπροσωπεύει το 84% της κίνησης του 2019, όταν οι πτήσεις έφθασαν στο επίπεδο ρεκόρ των 11,1 εκατομμυρίων πτήσεων και είναι σημαντικά υψηλότερο από τα 6,2 εκατομμύρια πτήσεις που καταγράφηκαν πέρυσι.

Ο γενικός διευθυντής του Eurocontrol Eamonn Brennan σχολιάζει: «Η αεροπορική κίνηση συνέχισε να ανακάμπτει καλά τις τελευταίες εβδομάδες και σημειώθηκε μια σταθερή άνοδος από 68% τον Ιανουάριο σε 79% μέχρι τις αρχές Απριλίου σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος στην κίνηση και στις τιμές στα καύσιμα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι αεροπορικές εταιρείες προσθέτουν μεγάλη χωρητικότητα και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ξεπερνούν ήδη τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Οι άνθρωποι δείχνουν ότι είναι πραγματικά πρόθυμοι να πετάξουν – πολλοί για πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησε η πανδημία. Το να φτάσει η κίνηση στο 90% ή περισσότερο της επισκεψιμότητας του 2019 σε στιγμές αιχμής του Καλοκαιριού είναι σταθερά στο προσκήνιο και αναμένουμε ότι οι προορισμοί διακοπών και ορισμένα άλλα μέρη του δικτύου θα υπερβούν το 100% των επιπέδων τους για του 2019. Σαφώς, ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι που σχετίζονται με τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν περαιτέρω τις τιμές των καυσίμων και τις οικονομικές συνθήκες, καθώς και την πιθανότητα νέων παραλλαγών του COVID. Βλέπουμε επίσης ελλείψεις προσωπικού σε μέρη του κλάδου, ιδιαίτερα σε αεροδρόμια σε βασικούς ρόλους, όπως ελεγκτές αεροδρομίων ή υπηρεσίες εδάφους, και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί προσεκτικά. Εάν κάποιος από αυτούς τους παράγοντες επηρεάσει, η κίνηση θα μπορούσε να κατρακυλήσει προς τα επίπεδα που προβλέπονται στο Χαμηλό Σενάριο μας».

Τα τρία σενάρια

Τα σενάρια κυκλοφορίας του EUROCONTROL δημιουργούνται σε στενή συνεργασία με τον τομέα των αεροπορικών εταιρειών και βασίζονται στα προγραμματισμένα επίπεδα χωρητικότητας καθώς και στα πιο πρόσφατα πραγματικά δεδομένα και ιστορικές τάσεις του EUROCONTROL.

Το βασικό σενάριο του Eurocontrol προβλέπει ότι η κυκλοφορία θα επιστρέψει στο 90% περίπου των επιπέδων του 2019 έως το Καλοκαίρι του 2022 και θα παραμείνει σταθερή μέχρι το τέλος του έτους, με τις περισσότερες ενδοευρωπαϊκές ροές να επιστρέφουν στα κανονικά ή ακόμη και να υπερβαίνουν τα επίπεδα πριν από την πανδημία και οι ροές μεγάλων αποστάσεων να επιστρέφουν σταδιακά

Το Χαμηλό Σενάριο προβλέπει μια πιο αργή ανάκαμψη μέχρι το Καλοκαίρι στο 83% κατ’ ανώτατο όριο των επιπέδων του 2019, με ορισμένους κινδύνους να υλοποιούνται για να δημιουργηθεί μια πτώση μετά το καλοκαίρι και μόνο μερική ανάκαμψη μέχρι το τέλος του έτους.

Το Υψηλό Σενάριο προϋποθέτει ταχεία επιτάχυνση στο 95% των επιπέδων του 2019 κατά τη διάρκεια του Καλοκαιριού, με τις περισσότερες παγκόσμιες ταξιδιωτικές ροές να επαναλαμβάνονται, να μην υπάρχουν περαιτέρω δυσμενείς επιπτώσεις μετά το καλοκαίρι και η κίνηση να αυξάνεται στο τέλος του έτους για να κατευθυνθεί προς τα προ πανδημίας επίπεδα.

Υπενθυμίζεται ότι στα σενάρια που “τρέχει” το Eurocontrol, πέρυσι το Καλοκαίρι εκτιμούσε ότι τα τρία αυτά σενάρια κατέτειναν στην ανάκαμψη της αγοράς πλήρως το 2024!!!

Τα σενάρια αυτά είχαν ως εξής:

Το πρώτο, αισιόδοξο σενάριο: Το σενάριο αυτό προβλέπει την επιστροφή της εγχώριας και διεθνούς εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη στα επίπεδα του 2019 έως το 2024, με την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσουν εκτενώς οι εμβολιασμοί σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο, έως το καλοκαίρι του 2021, σε συνδυασμό με μια συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και την επανέναρξη ορισμένων πτήσεων μεγάλων αποστάσεων. Αυτό το σενάριο ευθυγραμμίζεται με τα σχέδια των αεροπορικών εταιριών για τους καλοκαιρινούς μήνες, που βασίζονται στην παρατεταμένη ζήτηση, ιδίως για την αγορά VFR (Visiting Friends and Relatives). Ωστόσο, αυτό το πρώτο σενάριο θεωρείται αισιόδοξο, δεδομένης της τρέχουσας κατάστασης όσον αφορά την εξέλιξη των εμβολιασμών, με μια συντονισμένη προσέγγιση μεταξύ των κρατών να είναι λιγότερο πιθανό να επιτευχθεί τους επόμενους μήνες.

Το δεύτερο βασικό σενάριο: Σύμφωνα με το σενάριο αυτό, η εναέρια κυκλοφορία το 2024 ανακάμπτει στο 95% του αριθμού του 2019, υπό την προϋπόθεση να “τρέξουν” οι εμβολιασμοί σε ολόκληρη την Ευρώπη, σε συνδυασμό με μία συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών, σε παγκόσμια κλίμακα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, προκειμένου να υπάρξουν περισσότερες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το τρίτο, πιο απαισιόδοξο σενάριο: Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη θα ανέλθει το 2024 μόλις στο 74% του αριθμού του 2019, με πλήρη ανάκαμψη όχι πριν από το 2029. Αυτό το σενάριο προβλέπει συνεχείς περιορισμούς κατά τα επόμενα χρόνια, λόγω της ανεπάρκειας των εμβολιασμών και των μεταλλάξεων του ιού, γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού.

Το EUROCONTROL

Το EUROCONTROL είναι ένας πανευρωπαϊκός πολιτικοστρατιωτικός οργανισμός αφιερωμένος στην υποστήριξη της ευρωπαϊκής αεροπορίας. Ως Διευθυντής Δικτύων της Ευρώπης, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο συντονισμού, χρησιμοποιώντας την τεχνική πείρα για να υποστηρίξει τα κράτη μέλη και ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων (πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, πολιτικοί και στρατιωτικοί χρήστες του εναέριου χώρου, αεροδρόμια και κατασκευαστές αεροσκαφών/εξοπλισμού). Προσπαθεί να κάνει την ευρωπαϊκή αεροπορία ασφαλή, αποτελεσματική, επεκτάσιμη, οικονομικά αποδοτική και περιβαλλοντικά βιώσιμη, συνεργαζόμενο με την Ευρωπαϊκή Ένωση για να κάνει πραγματικότητα τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.

Το EUROCONTROL έχει 41 κράτη μέλη: Αλβανία, Αρμενία, Αυστρία, Βέλγιο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γεωργία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία , Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μολδαβία, Μονακό, Μαυροβούνιο, Ολλανδία, Βόρεια Μακεδονία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Τουρκία, Ουκρανία, Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και Βόρειας Ιρλανδίας. Το EUROCONTROL έχει συνολικές συμφωνίες με το Μαρόκο και το Ισραήλ.Eurocontrol

Tagged

1 σχόλιο στο “Eurocontrol: Στο 84% του 2019 οι αερομεταφορές το 2022 στην Ευρώπη | ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *