©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Eurocontrol: Με αρνητικό πρόσημο παραμένει η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη έναντι του 2019 | Σημαντικά αυξημένη, σε σχέση με πέρυσι

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι κάτω από τα επίπεδα του 2019, όπως αποκαλύπτει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροπορίας Eurocontrol. Ωστόσο, είναι σημαντικά αυξημένη, σε σύγκριση με το 2021, αλλά, κυρίως, με το 2020.

Πιο αναλυτικά, ο αριθμός των πτήσεων για τους μήνες Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 είναι 13% κάτω από τα μεγέθη την αντίστοιχη περίοδο του 2019, που σε απόλυτα νούμερα συνεπάγεται 4.500 πτήσεις λιγότερες την ημέρα από ό,τι πριν από τρία χρόνια. Εντούτοις, είναι σημαντικά επάνω, έναντι των απωλειών κατά 36,1% και 61,1% που καταγράφηκαν τα έτη 2021 και 2020, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2019.

Όπως αναφέρει στην τελευταία ανάλυσή του ο Οργανισμός, η εναέρια κίνηση ανέκαμψε φέτος, παρά το αρχικό πισωγύρισμα εξαιτίας της παραλλαγής Omicron του κορωνοϊού και τους σοβαρούς “κραδασμούς”, που προκάλεσε η ρωσική εισβολή  στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022, αλλά και την εξελισσόμενη οικονομική και ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη.

Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού 2022, η κυκλοφορία σε όλο το δίκτυο και στο εσωτερικό της Ευρώπης είχε ανακάμψει στο 80-90% περίπου των επιπέδων του 2019 και έκτοτε παρέμεινε σε αυτό το εύρος, γεγονός που αποτελεί τεράστια πρόοδο, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπολείπεται ένα ποσοστό περίπου 13%.

Η ανάλυση σε αυτό το στιγμιότυπο δεδομένων συγκρίνει το καλοκαίρι (Ιούνιος-Σεπτέμβριος) του 2022 με την ίδια περίοδο του 2019 για τις πτήσεις που προσγειώνονται ή αναχωρούν από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC).

Το καλοκαίρι του 2022, το 81,8% των πτήσεων που εξετάστηκαν εκτελέστηκαν εντός της περιοχής ECAC και το 18,2% ήταν δρομολόγια προς ή από την περιοχή ECAC.

Σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019, το 2022 εξακολουθεί να υφίσταται έλλειμμα στην κυκλοφορία κατά 13,1%, το οποίο αντιστοιχεί σε 4.476 λιγότερες ημερήσιες πτήσεις στο δίκτυο. Περίπου το 8,1% του ελλείμματος που παρατηρήθηκε οφειλόταν σε λιγότερες πτήσεις εντός της περιοχής ECAC και το υπόλοιπο 5% σε λιγότερη κίνηση από και προς την περιοχή ECAC.

Οι εσωτερικές πτήσεις εντός κάθε κράτους – μέλους της ECAC αντιπροσώπευαν το -2,9% των μειωμένων πτήσεων, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019, εκ των οποίων η Γερμανία ήταν ο μεγαλύτερος “τροφοδότης” (-0,94%).

Η μείωση της διεθνούς κίνησης εντός της περιοχής ECAC ήταν υπαίτια για το 5,1% της απόκλισης έναντι του 2019, με τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ουκρανία να είναι οι κύριοι “υπεύθυνοι”.

Ο άμεσος αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία και του επακόλουθου κλεισίματος του εναέριου χώρου είναι επίσης εμφανής από τη μειωμένη κυκλοφορία προς/από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, που αντιστοιχούσε περίπου στο 2,8% του διαπιστωμένου ελλείμματος κατά 13% μεταξύ του καλοκαιριού του 2022 και του 2019 -ποσοστό υπερτριπλάσιο της απώλειας πτήσεων προς την Ασία/Ειρηνικό και την Κίνα, όπου οι περιορισμοί για τον κορωνοϊό ισχύουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *