BRATAKOS

ΕΒΕΑ: Τι ζητάει από την κυβέρνηση ενόψει ΔΕΘ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ ΦΟΡΕΙΣ

Υπόμνημα προς την κυβέρνηση ενόψει της 85ης ΔΕΘ υπέβαλλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Σύμφωνα με το υπόμνημα, “Η χώρα μας, ύστερα από μια δύσκολη δεκαετία ύφεσης και οπισθοχώρησης, είναι έτοιμη να διεκδικήσει μια περίοδο δυναμικής ανάπτυξης και προόδου. Το επιχειρηματικό περιβάλλον έχει βελτιωθεί χάρη στις προσπάθειες του κόσμου της εργασίας, αλλά και στα ισχυρά μέτρα στήριξης των πολλών τελευταίων μηνών. Ενώ οι δομικές αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις που μεσολάβησαν, τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού, οι νέοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και το σχέδιο για την αξιοποίησή τους, υποστηρίζουν την προσπάθεια για ένα άλμα προς το μέλλον”.

Το υπόμνημα

Το υπόμνημα έχει ως εξής:

“Ένα περιβάλλον προκλήσεων

Για να μπορέσει να επιτύχει σε αυτή την προσπάθεια, η Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει,
με πρόγραμμα και αποτελεσματικότητα, μια τριπλή απειλή, που διαμορφώνεται απέναντι
στους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις, στους πολίτες και την κοινωνία.
Η υγειονομική κρίση και οι πρόσθετες αβεβαιότητες που προκαλούν οι νέες μεταλλάξεις
του Κορωνοϊού, οι ολέθριες συνέπειες της κλιματικής κρίσης, τις οποίες ανέδειξαν με
τραγικό τρόπο οι πρόσφατες πυρκαγιές, αλλά και οι γεωπολιτικές εξελίξεις που ευνοούν
και πάλι τις μεταναστευτικές ροές στην ευρύτερη περιοχή μας, συνθέτουν ένα εκρηκτικό
μείγμα. Και διαμορφώνουν συνθήκες, που απαιτούν σωστή διαχείριση, συνεργασία όλων
των δυνάμεων του τόπου, αλλά κυρίως τολμηρές πολιτικές.
Σε αυτό το πλαίσιο, στο πλευρό μιας πολιτικής ηγεσίας με γνώση, τεχνοκρατική επάρκεια,
κοινωνική ευαισθησία, αλλά και αναπτυξιακό πνεύμα, χρειάζεται και ένας
αποτελεσματικός κρατικός μηχανισμός. Δημόσιες δομές, που θα αξιοποιούν τις νέες
τεχνολογίες, θα δρουν με ευελιξία και ταχύτητα και θα συνεργάζονται με την ιδιωτική
πρωτοβουλία. Σήμερα συνεπώς, μία είναι η απάντηση στη συγκυρία: Η επιτάχυνση των
μεταρρυθμίσεων και των δομικών αλλαγών στο κράτος και στην οικονομία.
Το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο. Και πρώτο καθήκον όλων μας είναι η θωράκιση της
δημόσιας υγείας, που αποτελεί και προϋπόθεση της οικονομίας. Γιατί μπορεί η πανδημία
να φαίνεται υπό έλεγχο, όμως οι μεταλλάξεις και οι πολλοί πολίτες που παραμένουν ακόμη
ανεμβολίαστοι, συνιστούν κινδύνους για την πορεία ανάκαμψης της αγοράς.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση οφείλει να λάβει πρόσθετα μέτρα, τα οποία θα αφορούν
αποκλειστικά το τμήμα του πληθυσμού που παραμένει ανεμβολίαστο. Θα πρέπει, όμως και
οι ίδιες οι επιχειρήσεις να προστατέψουν την ομαλή δραστηριότητά τους, παρέχοντας τα
κατάλληλα κίνητρα ή και αντικίνητρα στους εργαζομένους. Ένα θέμα που αφορά όλους,
ζητά και συντονισμένη αντιμετώπιση από όλους.

Παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη

Ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος μπορεί να είναι υψηλότερος από τις αρχικές προβλέψεις, εφόσον δεν υπάρξουν έκτακτες αρνητικές εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
 Τα μηνύματα από την αγορά σε σχέση με την τουριστική κίνηση το 2021 είναι θετικά και ο στόχος για ανάκτηση του 50% της δραστηριότητας του 2019, όχι μόνο φαίνεται εφικτός αλλά και ικανός να διευρυνθεί σημαντικά.  Η Ελλάδα, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, κεφαλαιοποιεί τις φιλοεπενδυτικές πολιτικές που υιοθέτησε, προσελκύοντας ξένες επενδύσεις που πυροδοτούν την ανάκαμψη. Το 2020, ενώ οι ΑΞΕ στην Ευρώπη σημείωσαν κάμψη, η Ελλάδα πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση, της τάξης του 77%.  Πολίτες και επιχειρήσεις πληρώνουν λιγότερους φόρους: ΕΝΦΙΑ, φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ, εισφορά αλληλεγγύης. Και καταθέτουν χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές.
 Το πλέγμα υποστηρικτικών μέτρων, πρωτοφανούς ύψους άνω των 41 δις ευρώ, που εφάρμοσε η Πολιτεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κατάφερε να συγκρατήσει τις επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους.  Το 2020 η ύφεση στην Ελλάδα συγκρατήθηκε στο 8,2%, κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και χαμηλότερα από άλλες οικονομίες του Νότου. Ενώ από το πρώτο τρίμηνο του 2021 η πορεία ήδη φαίνεται να αντιστρέφεται, με ανάπτυξη άνω του 4%.
 Το κράτος δανείζεται με σχεδόν μηδενικά επιτόκια, τα χαμηλότερα στην ιστορία. Και οι αυξημένες καταθέσεις στο τραπεζικό σύστημα αντιστοιχούν ήδη στο 14% του ΑΕΠ.
 Γίνονται πλέον ορατές οι ευνοϊκές συνέπειες των διαρθρωτικών αλλαγών οι οποίες συντελέστηκαν μέσα στην πανδημία. Το ψηφιακό κράτος και η τηλεργασία, το νέο εργασιακό πλαίσιο και ο αναπτυξιακός νόμος αρχίζουν να δείχνουν το αποτύπωμά τους στην οικονομική δραστηριότητα.
 Με σωστή προετοιμασία και αποτελεσματική διεκδίκηση, η χώρα εξασφάλισε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό πακέτο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Οι πόροι που ήδη εισρέουν θα δώσουν, ασφαλώς, σημαντική ώθηση στην ανάπτυξη.

Το κρίσιμο στοίχημα

Στόχος, όμως, για την Ελλάδα δεν είναι μια βραχυπρόθεσμη οικονομική μεγέθυνση, ακόμη κι αν αυτή είναι δυναμική. Είναι η ανθεκτικότητα και η διάχυση της ανάπτυξης, ώστε να είναι βιώσιμη και να συμπεριλαμβάνει ολοένα και περισσότερα τμήματα του πληθυσμού.
Αυτό απαιτεί εθνικής κλίμακας σχέδιο, το οποίο θα υλοποιηθεί με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα. Απαιτεί, πέρα από σημαντικούς πόρους, γενναίες αποφάσεις και ευρείες συναινέσεις. Απαιτεί ριζικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, που ανατρέπουν κατεστημένες – και ξεπερασμένες από την πραγματικότητα – αντιλήψεις και πρακτικές.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διαχείριση των κονδυλίων της προσεχούς περιόδου, συνιστά μια ιστορική πρόκληση και μοναδική ευκαιρία. Για να την αξιοποιήσουμε, θα πρέπει να απαντήσουμε σε κρίσιμα ερωτήματα:
 Τι είδους ανάπτυξη θέλουμε;
Με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και αυτούς του ΕΣΠΑ 2021-2027 και της ΚΑΠ, μπορούμε να κινητοποιήσουμε συνολικά κεφάλαια της τάξης των 110 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Με αυτά, μπορούμε να πραγματοποιήσουμε ένα μεγάλο άλμα, στην κατεύθυνση του παραγωγικού, τεχνολογικού και θεσμικού μετασχηματισμού της χώρας.
Να διαμορφώσουμε ένα ανθεκτικό και «πράσινο» οικονομικό υπόδειγμα, με έμφαση στην καινοτομία, στη μεταποίηση και στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Να υπερβούμε δομικά προβλήματα, όπως η εσωστρεφής παραγωγή, η κατακερματισμένη παραγωγική βάση, η χαμηλή ανταγωνιστικότητα, η περιορισμένη συμμετοχή στην αγορά εργασίας, οι μη επαρκείς επενδύσεις.
Το τελευταίο που χρειάζεται η χώρα είναι να επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος: να δαπανηθούν πόροι για την πρόσκαιρη τόνωση της ανάπτυξης μέσω της κατανάλωσης. Μια τέτοια επιλογή, θα δημιουργούσε απλώς ένα κλίμα επίπλαστης ευφορίας για λίγα χρόνια. Θα ωφελούσε πολύ λίγους και καθόλου τους πολλούς και τη χώρα.
Αν θέλουμε μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό αποτύπωμα και πραγματική διάχυση του οφέλους στην κοινωνία, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα στηριχθεί στην ευρύτερη δυνατή κινητοποίηση επιχειρήσεων και ανθρώπινου δυναμικού, εγχώριων πρώτων υλών, γνώσης, ενσωμάτωσης της τεχνολογίας, συγκριτικών πλεονεκτημάτων.

 Τι είδους επιχειρήσεις θέλουμε;

Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 99,9% των ελληνικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν διαχρονικές αδυναμίες: έλλειμμα κρίσιμης μάζας, χαμηλή παραγωγικότητα, περιορισμένες εξαγωγές, ελλιπή αφομοίωση της ψηφιακής τεχνολογίας.
Η υπέρβαση αυτών των αδυναμιών πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του αναπτυξιακού σχεδιασμού της νέας περιόδου, με έμφαση στην παραγωγική μεγέθυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Με κατάλληλα κίνητρα από την Πολιτεία και τον χρηματοοικονομικό τομέα, η χώρα μπορεί να αποκτήσει μεγαλύτερες επιχειρήσεις που θα ωφελούνται από τις οικονομίες κλίμακας, αποκτώντας πρόσβαση στην καινοτομία. Θα μπορέσουν, έτσι, να προσελκύσουν εξειδικευμένο προσωπικό και να ενισχύσουν τον εξωστρεφή προσανατολισμό και τη θέση τους στον διεθνή ανταγωνισμό. Ακριβώς γι’ αυτό είναι απαραίτητο να διαμορφωθούν υποστηρικτικοί μηχανισμοί για νέες παραγωγικές επενδύσεις, καθώς και για έργα με ειδικό στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό και του επιχειρηματικού μοντέλου των ελληνικών ΜμΕ.

Προτεραιότητες και προτάσεις

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών επισημαίνει τους παρακάτω στόχους και δράσεις προτεραιότητας:
 Ενδυνάμωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
o Ενθάρρυνση της επιχειρηματικής μεγέθυνσης, με λειτουργικά κίνητρα για συγχωνεύσεις και συνεργασίες μικρών επιχειρηματικών μονάδων.
o Έμφαση στη συνεργασία των φορέων της αγοράς και του τραπεζικού συστήματος με τη θεσμική παρέμβαση της Κυβέρνησης, για τη διαμόρφωση όρων χρηματοδότησης που θα ανταποκρίνονται στα δεδομένα της ελληνικής μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
o Αξιοποίηση πόρων της ΚΑΠ για τη στήριξη της μικρομεσαίας πρωτογενούς παραγωγής, ώστε να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ο πληθυσμός στην Περιφέρεια και να προστατευθεί αποτελεσματικότερα το περιβάλλον.
o Συστηματική ενημέρωση των ΜμΕ για τις νέες ευκαιρίες που παρέχουν τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Και παροχή τεχνικής βοήθειας, ώστε να καταρτίσουν οι ίδιες επενδυτικά σχέδια και προτάσεις.
o Επιτάχυνση της αξιοποίησης των ευρωπαϊκών πόρων μέσω στοχευμένων και καλά σχεδιασμένων προγραμμάτων και περαιτέρω απλούστευση των διαδικασιών για τη διάχυσή τους στην αγορά.
 Περαιτέρω αναβάθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος
o Συνέχιση των θετικών παρεμβάσεων, με στόχο τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης για τις επιχειρήσεις και τα μεσαία εισοδήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει για το 2023 και το 2024 να δρομολογηθούν:
 πλήρης κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης,
 μείωση κατά 50% αρχικά και, στη συνέχεια, κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος,
 μείωση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από το 24% στο 20%,
 μείωση του συντελεστή των εταιριών που συγχωνεύονται από 22% σε 11%,
 καθιέρωση δύο βασικών συντελεστών ΦΠΑ 11% και 22%, από 13% και 24%, με διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή στο 6%,
 χαμηλότερος ΦΠΑ στις μεταφορές, στα μη οινοπνευματώδη ποτά, στην εστίαση και τα θεάματα,
 νέες κλίμακες ΕΝΦΙΑ, με στόχο τη μείωση 8% κατά μέσο όρο το 2022.
Και ακόμη:
– Απλούστευση των φόρων για την ακίνητη περιουσία και μεταφορά τους στο επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
– Επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της φορολογικής διοίκησης.
– Συνέχιση των θετικών παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό της εργασιακής νομοθεσίας και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας.
– Περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από 3 σε 5 μονάδες.
– Αναστολή της εισφοράς αλληλεγγύης στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.
Φυσικά, όλα τα παραπάνω πρέπει να συνάδουν με την προσπάθεια για δημοσιονομική ισορροπία, ώστε η χώρα να μπορεί να συνεχίζει να χρηματοδοτεί τις δραστηριότητές της και να δανείζεται με χαμηλά επιτόκια τα επόμενα χρόνια.
 Επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων σε καίριους για τη βιώσιμη ανάπτυξη θεσμούς o Συνέχιση των μεταρρυθμίσεων, με στόχο την αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος, με ανάδειξη του τρίτου πυλώνα και παροχή κινήτρων για ιδιωτικές αποταμιευτικές αποφάσεις. o Επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής δικαιοσύνης, με λειτουργία εξειδικευμένων τμημάτων και θέσπιση προθεσμιών για υποθέσεις οικονομικού ενδιαφέροντος, καθώς και διεύρυνση της χρήσης των εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαφορών. o Βελτίωση της νομοθετικής διαδικασίας, με συνέχιση της αξιολόγησης, της κωδικοποίησης της νομοθεσίας.
o Αναβάθμιση του συστήματος υγείας, με ενίσχυση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, ενίσχυση του θεσμού του οικογενειακού γιατρού, πλήρη εφαρμογή του ψηφιακού φακέλου ασθενούς, εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και περαιτέρω σύνδεση των εκπτώσεων και επιστροφών με την καινοτομία και τις επενδύσεις σε έρευνα. o Αναβάθμιση της εκπαίδευσης, με αξιολόγηση σε όλες τις βαθμίδες, ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών και περιεχομένου, αποτελεσματικότερη διασύνδεση των Πανεπιστημίων με την οικονομία και την κοινωνία, δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων στην Περιφέρεια και συνεργασία με την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.  Πολιτική για τη μεταποίηση o Υποστήριξη επενδύσεων, με μείωση του ελάχιστου ύψους επένδυσης, θέσπιση υψηλών αφορολόγητων αποθεματικών και αύξηση του ποσοστού για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. o Μείωση του κόστους όλων των μορφών ενέργειας. o Διαμόρφωση κλαδικών πολιτικών, για την ενίσχυση εξωστρεφών κλάδων. o Κίνητρα και εργαλεία για την ενθάρρυνση επενδύσεων σε ψηφιακές τεχνολογίες, λύσεις και εφαρμογές, που θα επιτρέψουν το μετασχηματισμό των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων σε «έξυπνα» εργοστάσια. o Συνέχιση των παρεμβάσεων για την αναβάθμιση του χωροταξικού πλαισίου για τη βιομηχανία, στην κατεύθυνση της προβλεψιμότητας, της βιωσιμότητας, της ενθάρρυνσης επενδύσεων και της δημιουργίας ανταγωνιστικού οφέλους για τις επιχειρήσεις.  Ενίσχυση του οικοσυστήματος καινοτομίας o Ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση των δικτύων μεταξύ της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας και των επιχειρήσεων. o Δημιουργία Κόμβων Καινοτομίας και περιφερειακών συνεργατικών σχηματισμών, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα, συμπεριλαμβάνοντας τη δυνατότητα συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο (equity acquisition). o Κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων από το εξωτερικών, στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης. o Αποτελεσματικότερη εστίαση της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στην ενθάρρυνση της καινοτόμου νεοφυούς επιχειρηματικότητας, με δημιουργία δικτύων διασύνδεσης διαφόρων ειδικοτήτων και γνωστικών αντικειμένων. o Περεταίρω ανάπτυξη και ενίσχυση των χρηματοδοτικών εργαλείων για καινοτόμες, εξωστρεφείς και νεοφυείς επιχειρήσεις.

 Αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού
o Αναβάθμιση του συστήματος επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού, με έμφαση στην καλλιέργεια πράσινων και ψηφιακών δεξιοτήτων. o Διαμόρφωση στοχευμένων πιστοποιημένων προγραμμάτων, για εργαζομένους και ανέργους, τα οποία θα πρέπει να υλοποιούνται από ειδικά πιστοποιημένους φορείς, να παρακολουθούνται στενά και να αξιολογούνται με βάση αυστηρά κριτήρια ποιότητας, διαφάνειας και δημιουργούμενης προστιθέμενης αξίας. o Έμφαση σε προγράμματα επανακατάρτισης και διευκόλυνσης της μετάβασης των εργαζομένων σε κλάδους όπου αναμένεται μετασχηματισμός των θέσεων εργασίας. Οι δράσεις κατάρτισης θα πρέπει να συνδυαστούν με ενεργητικές και παθητικές πολιτικές απασχόλησης, αλλά και προγράμματα ενθάρρυνσης της γεωγραφικής κινητικότητας, ώστε να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος ανεργίας και περιθωριοποίησης. o Κίνητρα και υποστήριξη στις επιχειρήσεις, για τη δημιουργία προγραμμάτων ενδοεπιχειρησιακής κατάρτισης. o Λειτουργία μόνιμου συστήματος διάγνωσης αναγκών εργασίας, με συμμετοχή των φορέων της αγοράς. o Αποτελεσματικότερη εφαρμογή του θεσμού της Μαθητείας.
 Εκσυγχρονισμός του κράτους o Επιτάχυνση και εμβάθυνση της διαδικασίας ψηφιοποίησης της δημόσιας διοίκησης, με έμφαση στην διαλειτουργικότητα των εφαρμογών και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων. o Απλοποίηση διαδικασιών και κατάργηση περιττών λειτουργιών και δομών. o Μόνιμο και διαρκές σύστημα εκπαίδευσης και επανακατάρτισης προσωπικού. o Αξιόπιστοι μηχανισμοί αξιολόγησης και λογοδοσίας. o Ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι σε κάθε μονάδα δημόσια διοίκησης. o Σύνδεση μισθών και παραγωγικότητας.  Αναβάθμιση υποδομών o Ταχεία υλοποίηση των έργων για την Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, για την ολοκλήρωση του Ε65, την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του Περιφερειακού της Θεσσαλονίκης. o Προώθηση έργων που έχουν εξαγγελθεί: Σχέδιο ΠΥΡΚΑΛ, ΤΑΤΟΙ, ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ, ΟΑΚΑ, Λεωφόρος Κύμης, Επέκταση Αττικής Οδού, επέκταση και διασύνδεση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας κ.α.. o Αξιοποίηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και των ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση, την ολοκλήρωση και τη δημιουργία νέων υποδομών σε κρίσιμους για την ανάπτυξη τομείς: μεταφορές, σύνδεση λιμένων με οδικά
και σιδηροδρομικά δίκτυα, ολοκλήρωση ενεργειακών και ψηφιακών δικτύων, κ.ά.
 Στρατηγική για το περιβάλλον και τη διαχείριση της κλιματικής αλλαγής o Εφαρμογή της στρατηγικής για τη σταδιακή απεξάρτηση από το λιγνίτη, με έμφαση σε πολιτικές που διασφαλίζουν τη δίκαιη μετάβαση, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις για τις τοπικές κοινωνίες.
o Ανασχεδιασμός του θεσμικού και επιχειρησιακού πλαισίου της Πολιτικής Προστασίας, ώστε να ανταποκρίνεται στην ένταση και τη συχνότητα των φαινομένων που προκαλούνται εξαιτίας της κλιματικής κρίσης.
o Διεκδίκηση ίδρυσης ειδικού Ευρωπαϊκού Ταμείου, για την ανθεκτικότητα κρίσιμων υποδομών, όπως οι Μεταφορές και οι Επικοινωνίες, ενόψει των κινδύνων που προκαλεί η κλιματική αλλαγή.
o Αποτελεσματική εφαρμογή του νέου πλαισίου διαχείρισης των αποβλήτων και κίνητρα για την ανάπτυξη συστημάτων κυκλικής οικονομίας.
o Επενδύσεις και κίνητρα με στόχο την ενθάρρυνση της ηλεκτροκίνησης.
o Ολοκλήρωση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. o Κίνητρα για την ασφάλιση ιδιωτικής περιουσίας από φυσικές καταστροφές.
 Πλήρες σχέδιο για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και της παραγωγικής βάσης των περιοχών που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.
o Δράσεις για την άμεση ανακούφιση των πληγέντων και την προστασία από καιρικά φαινόμενα.
o Ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αναγέννηση της επόμενης μέρας, με τη συμμετοχή της Πολιτείας, της ακαδημαϊκής κοινότητας, των περιβαλλοντικών οργανώσεων και των φορέων της αγοράς, αλλά και εξειδικευμένων φορέων από το εξωτερικό. Στόχος, η αξιοποίηση προηγμένης τεχνογνωσίας, διεθνούς εμπειρίας και πρακτικών, ώστε η κατεστραμμένη περιοχή να αναδειχθεί σε πρότυπο «πράσινης» οικονομικής ανασυγκρότησης.
 Κοινωνική προστασία
o Ενίσχυση των προγραμμάτων καταπολέμησης της φτώχειας, κυρίως μέσω της επιδότησης επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης.
o Αύξηση των πόρων και διεύρυνση του αριθμού των πολιτών που καλύπτονται από το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα.
o Πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων για όλους με κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ.
o Στήριξη της οικογένειας, με στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις και επιδότηση συγκεκριμένων, βασικών υπηρεσιών.
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση, αλλά και σε μία μοναδική ευκαιρία, την οποία οφείλουμε να διαχειριστούμε με σχέδιο και ωριμότητα.
Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, έχουν συνειδητοποιήσει πλέον την ανάγκη να γυρίσουμε σελίδα. Να οικοδομήσουμε μια πιο δυναμική, σύγχρονη, ανθεκτική οικονομία και μια πιο συνεκτική και δίκαιη κοινωνία. Να κερδίσουμε μια αναβαθμισμένη θέση στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο περιβάλλον και να ετοιμαστούμε καλύτερα για αυτά που φέρνει το μέλλον.
Καλούμε το πολιτικό σύστημα της χώρας να συμμεριστεί αυτήν την αντίληψη και να την μεταφέρει στην πράξη. Με συνεργασία, τόλμη και αποφασιστικότητα”.

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *