money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΕΞΑΑΑ: Αρνητικά τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019, λόγω υπερπροσφοράς κλινών|ΠΙΝΑΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με πτώση της τάξης του 2,2% στην Πληρότητα, του (-)1.4% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με οριακή θετική αλλαγή (0,9%) στη Μέση Τιμή Δωματίου έκλεισε”’ το 12μηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

aia
Από αριστέρα: ο κ. Γιάννης Παράσχης, CEO, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο κ. Ευγένιος Βασιλικός, Γενικός Γραμματέας ΕΞΑΑΑ, η κ. Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς, Πρόεδρος, ΕΞΑΑΑ και ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, Πρόεδρος ΞΕΕ

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το 2019 “έκλεινε” αρνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, σε ποσοστά που άγγιξαν  έως και το -8,8%, εκτός των μηνών Αυγούστου και Σεπτεμβρίου, οι οποίοι απλώς κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

exaaa
Τα δε στοιχεία των πόλεων – ανταγωνιστών, είναι επίσης άξια προσοχής, καθώς μόνο η Αθήνα, το Παρίσι και οριακά η Ρώμη σημείωσαν πτώση πληρότητας το 2019 (-2,2%, -2,3% και -0,4% αντίστοιχα),  ενώ πόλεις όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βαρκελώνη, ή η Μαδρίτη, επανατοποθετήθηκαν δυναμικά, όχι μόνο σε ότι αφορά στην πληρότητα (+3,9%, +3,1% και +1,9% αντίστοιχα), αλλά και σε ότι αφορά στο revpar των ξενοδοχείων (+13,6%, + 11,2% και +12.8% αντίστοιχα).
exaaa
Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν όσα κατ’ επανάληψη η Ένωση έχει επισημάνει από τα τέλη του 2018, αλλά και πιο πρόσφατα (Νοέμβριος 2019) με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της  «15ης Ετήσιας Έρευνας ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019» για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, σε όλους τους τύπους καταλυμάτων, καθώς και για αλλαγές στην σχέση προσφοράς – ζήτησης, που οφείλουν όλοι να εστιάσουν σε αυτές.

xapi
adv

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΞΑΑΑ, “Από πλευράς μας, επισημαίνουμε για άλλη μια φορά, πως η Αθήνα ως αποδέκτης του μεγαλύτερου όγκου αφίξεων, ως η σημαντικότερη διεθνής “πύλη εισόδου” στη χώρα μας και ως πόλος έλξης ιδιαίτερου τουριστικού ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια, αξίζει  προσοχής και δικής της  στρατηγικής για την περαιτέρω ανάπτυξη  της  τουριστικής προσφοράς της – και ως προς την ποσότητα αλλά και ως προς την ποιότητά της.
akropolis athensΟι πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, δεν συνάδουν ούτε με τη δυναμική της πόλης, ούτε με την προοπτική της, ούτε με το όραμα όλων – όσοι επένδυσαν ή επενδύουν σε αυτήν.
Απαιτείται λοιπόν η συνεργασία όλων για την διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνας, ταυτόχρονα με τις όντως πολλά υποσχόμενες προσπάθειες ενίσχυσης της σύγχρονης και  ανταγωνιστικής τουριστικής ταυτότητας της πόλης που δρομολογούνται  – οι οποίες, ωστόσο, θα έπρεπε ήδη να αποτελούν καθημερινότητά μας”.

Tagged

4 σχόλια στο “ΕΞΑΑΑ: Αρνητικά τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019, λόγω υπερπροσφοράς κλινών|ΠΙΝΑΚΕΣ

  1. Όλο αναμνηστικές φωτογραφίες με ωραίες πόζες είναι ο ΕΞΑΑ και το ΞΕΕ !!!! Πότε θα δούμε αποτελέσματα όσον αφορά για τα ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ;;;; Το φαινόμενο έχει γιγαντωθεί με την ανέχεια όλων τα τελευταία 10 χρόνια. Δεν είναι μόνο τα Airbnb αλλά είναι και τα μαϊμού Ξενοδοχεία. Παράδειγμα… διαφημίζονται ως Hotel και είναι σε απλούς ορόφους οικοδομών. Χάθηκε η έννοια της αυτοτελής χρήσης του κτιρίου πλέον και όποιος θέλει κάνει ότι θέλει.

    1. Δεν είναι δικό τους θέμα δυστυχώς. Έχουν κάνει τις δέουσες καταγγελίες στις αρμόδιες αρχές και μάλιστα με ονόματα και διευθύνσεις

      1. Δηλαδή αγαπητό μου money-tourism, λες ότι… αυτό το ισχυρό λόμπι των Ξενοδόχων που λειτουργεί την ατμομηχανή της Ελληνικής οικονομίας, δεν μπορεί να επιβληθεί και να βρει το δίκιο του;;;; Όχι δεν το δέχομαι… κάτι δεν πάει καλά εδώ.

        1. Λέτε να τους αρέσει να χάνουν χρήματα και να υφίστανται τις συνέπειεες του αθέμιτου ανταγωνισμού;

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *