germany

Έξι στις 10 εταιρείες μετέτρεψαν την κρίση σε ευκαιρία ανάπτυξης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αλλαγή στρατηγικής, νέες αγορές, εξαγορές και νέες επενδύσεις, μέσα στην κρίση, αλλάζουν το αρνητικό κλίμα της πανδημίας

Ως ευκαιρία ανάπτυξης αντιμετωπίζουν την πανδημική κρίση οι 6 στις 10 εταιρείες-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι οποίες, τοποθετούμενες σε νέα έρευνα του φορέα, «εξηγούν» με ποιες αποφάσεις κέρδισαν το στοίχημα της επόμενης μέρας, αναβαθμίζοντας τη θέση τους στην αγορά.

Ειδικότερα, από τους συμμετέχοντες, στο πρώτο σκέλος της έρευνας, το 58,82% δήλωσε ότι αξιοποίησε την κρίση του Covid-19 ως ευκαιρία έντασης της επιχειρηματικής δράσης και για το σκοπό αυτό:

  • Το 51,52% επαναπροσδιόρισε τη στρατηγική του
  • Το 27,27% διεύρυνε τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, στρέφοντας την προσοχή σε αγορές, οι οποίες παρουσίασαν υψηλότερη ζήτηση εν μέσω πανδημίας
  • Το 9,09% επιδίωξε συνέργειες–συνεργασίες με τρίτες εταιρείες
  • Το 6,06% έδωσε έμφαση στις εξαγωγές
  • Το 6,06% προχώρησε σε νέες επενδυτικές κινήσεις

Από την ίδια έρευνα προέκυψε επίσης ότι, προκειμένου οι εταιρείες να προσαρμοστούν καλύτερα στα έκτακτα δεδομένα που επέβαλε η πανδημική κρίση στην οικονομία, προχώρησαν σε μια σειρά από ενέργειες, άμεσης εφαρμογής.

ksd
adv

Ειδικότερα:

  • To 40% αξιοποίησε το μέτρο της τηλεργασίας
  • Το 22% έδωσε έμφαση στην ψηφιοποίηση των υποδομών και διαδικασιών
  • Το 12% προέβη σε μείωση των λειτουργικών εξόδων
  • Το 12% αξιοποίησε τα μέτρα «Συν-Εργασία» και Αναστολή Σύμβασης Εργασίας
  • Το 10% έκανε χρήση κάποιων εκ των μέτρων–εργαλείων τόνωσης της ρευστότητας
  • Το 2% αξιοποίησε το μέτρο περί μείωσης των ενοικίων
  • Το 2% έδωσε έμφαση στη μερική απασχόληση

Σημειώνεται ότι, στο σύνολό τους οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν προέβησαν σε μείωση του προσωπικού, προκειμένου να περιορίσουν τα κόστη τους.

ellinogermanikoΟ Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, τόνισε ότι «η μετατροπή της οποιασδήποτε κρίσης σε ευκαιρία ανάπτυξης πάντα θα αποτελεί υγιή αντίδραση για κάθε επιχείρηση, η οποία επιμένει να στρέφει την προσοχή της στο μέλλον, έχοντας νωρίτερα μεριμνήσει για τη διαμόρφωση ισχυρών δομών λειτουργίας και ευέλικτων διαδικασιών προσαρμογής σε κάθε έκτακτη συνθήκη». Όπως ο ίδιος σημειώνει: «η αναζήτηση ευκαιριών εν μέσω κρίσης αποτελεί άσκηση με υψηλό βαθμό δυσκολίας, ιδιαίτερα όταν η επιχειρηματική κοινότητα καλείται, εξερχόμενη από μια βαριά μακροοικονομική κρίση, να αντιμετωπίσει μια νέα, αυτή τη φορά υγειονομική κρίση, που δεν έχει προηγούμενο. Ωστόσο, με ψύχραιμη σκέψη, καινοτόμες ιδέες, διάθεση για μεγαλύτερα ρίσκα και τη στήριξη της πολιτείας, κάθε εμπόδιο μπορεί να καμφθεί».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *