Expedia: Αυτές είναι οι 8 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οκτώ τάσεις θα επικρατήσουν στα ταξίδια το 2025, ανάμεσά τους οι προορισμοί παράκαμψης, τα ταξίδια JOMO (Joy of Missing Out) και τα ταξίδια με ένα κλικ, όπως αποκαλύπτε η έκθεση “Unpack ’25”, του ομίλου Expedia.

Για την έκθεση ο όμιλος ανέλυσε πρωτογενή ταξιδιωτικά δεδομένα, πληροφορίες από 25.000 ταξιδιώτες και τις τελευταίες καινοτομίες του κλάδου.

Οι 8 αυτές τάσεις είναι:

Expedia – Προορισμοί Παράκαμψης: Το επόμενο έτος, οι ταξιδιώτες δεν θα επισκέπτονται αποκλειστικά τους “δοκιμασμένους” και καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς, αλλά προσθέτουν και παρακάμψεις. Οι κορυφαίοι προορισμοί του 2025 στην Expedia βρίσκονται κοντά σε δημοφιλή hotspots, γεγονός που τους καθιστά ιδανικούς για ημερήσιες εκδρομές, ενώ ταυτόχρονα είναι ελκυστικοί ως κύρια αξιοθέατα. Στο “κυνήγι” των λιγότερο πολυπληθών και γνωστών προορισμών, το 63% των καταναλωτών λέει ότι είναι πιθανό να επισκεφτεί έναν προορισμό παράκαμψης στο επόμενο ταξίδι του*.

Η Expedia συγκέντρωσε τους 10 δημοφιλείς προορισμούς παράκαμψης για το 2025 με βάση την αύξηση που καταγράφεται στις αναζητήσεις πτήσεων:

Reims, Γαλλία (παράκαμψη από το Παρίσι)
Μπρέσια, Ιταλία (παράκαμψη από το Μιλάνο)
Cozumel, Μεξικό (παράκαμψη από το Κανκούν)
Σάντα Μπάρμπαρα, Καλιφόρνια, ΗΠΑ (παράκαμψη από το Λος Άντζελες)
Waikato, Νέα Ζηλανδία (παράκαμψη από Ώκλαντ)
Girona, Ισπανία (παράκαμψη από τη Βαρκελώνη)
Φουκουόκα, Ιαπωνία (παράκαμψη από το Τόκιο)
Άμπου Ντάμπι, ΗΑΕ (παράκαμψη από το Ντουμπάι)
Krabi, Ταϊλάνδη (παράκαμψη από το Πουκέτ)
Canmore, Alberta, Καναδάς (παράκαμψη από το Κάλγκαρι)

Expedia – Αποδράσεις με βάση τα Αγαθά: Το TikTok έχει εμπνεύσει τους ταξιδιώτες να κάνουν ταξίδια αναζητώντας εξειδικευμένα αγαθά που είναι αξιοζήλευτα (και άξια να τα μοιρατεί κανείς). Είτε πρόκειται για μπάρα σοκολάτας από το Ντουμπάι, βούτυρο από τη Γαλλία, προϊόντα περιποίησης δέρματος από την Κορέα ή γλυκά από την Ιαπωνία, οι ταξιδιώτες αφήνουν επιπλέον χώρο στις χειραποσκευές τους για μοναδικούς θησαυρούς, σχεδιάζοντας ακόμη και ολόκληρα ταξίδια για αυτά τα αγαθά.

Κατά τη διάρκεια των διακοπών, το 39% των ταξιδιωτών επισκέπτεται παντοπωλεία ή σούπερ μάρκετ και το 44% αγοράζει τοπικά προϊόντα που δεν μπορει να βρει στην πατρίδα.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς εμπειρίες διακοπών με επίκεντρο τα αγαθά στην  Expedia είναι Coffee tours στην Κόστα Ρίκα, γευσιγνωσίες τσαγιού στην Κίνα και εμπειρίες matcha στην Ιαπωνία.

Hotels.com – Η Εποχή All-Inclusive: Τα all-inclusive θέρετρα είναι πολύ περισσότερα από τις οικογένειες που αναζητούν διασκέδαση στον ήλιο δίπλα στην πισίνα. Τα σημερινά all-inclusives προσελκύουν Gen Zers που αναζητούν διαμονή χωρίς άγχος και μια καλή προσφορά. Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών της Gen Z είπε ότι η αντίληψή τους για τα ξενοδοχεία all-inclusive έχει αλλάξει προς το καλύτερο και το 42% ανέφερε ότι ένα θέρετρο all-inclusive θα ήταν ο προτιμώμενος τύπος ξενοδοχείου για διακοπές.

Οι τρεις κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους η Gen Z “αγκαλιάζει” την All-Inclusive Εποχή είναι το ελάχιστο άγχος (41%), η ευκολία κράτησης (39%) και η αίσθηση της πολυτελούς διαμονής (38%).

Hotels.com – Η Αναγέννηση του Εστιατορίου στο Ξενοδοχείο: Όταν κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία, οι ταξιδιώτες δεν κάνουν απλώς κρατήσεις δωματίων, αλλά και για δείπνο. Ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο έχουν ανοίξει αναγνωρισμένα εστιατόρια από παγκοσμίου φήμης κριτικούς, με σεφ βραβευμένους με αστέρι Michelin και εναλλασσόμενα εποχικά μενού ώστε να προσελκύσουν επιπλέον επισκέπτες.

Εν τω μεταξύ, οι ταξιδιώτες αναζητούν ξεχωριστές γευστικές εμπειρίες στα ξενοδοχεία. Οι θετικές κριτικές για εστιατόρια ξενοδοχείων, σεφ και μπαρέχουν αυξηθεί κατά 40% σε ετήσια βάση στην Hotels.com. Επιπλέον, σχεδόν το ένα τρίτο των ταξιδιωτών ανέφερε ότι η υπηρεσία δωματίου από ένα διάσημο εστιατόριο ξενοδοχείου θα έκανε πιο πιθανή την κράτηση, ενώ το 31% ανέφερε ως κορυφαίο λόγο κράτησης τη δέσμευση των τραπεζιών του εστιατορίου που προορίζονται αποκλειστικά για τους επισκέπτες του ξενοδοχείου.

Vrbo – JOMO Travel: Συχνά όταν βλέπουμε άλλους να κάνουν διακοπές γεμάτες δράση έχουμε τον φόβο ότι χάνουμε αυτές τις εμπειρίες (Fear Of Missing Out – FOMO) , όμως το 2025, οι ταξιδιώτες θα “αγκαλιάσουν” το JOMO (Joy Οf Missing Out), τη χαρά της απώλειας εμπειριών. Το JOMO Travel σημαίνει λιγότερες δραστηριότητες στις διακοπές για να αποφύγει κανείς τη φασαρία της καθημερινότητας και να παραμείνει σε άνετες καμπίνες ή ήσυχα παραθαλάσσια σπίτια για χαλάρωση και επανασύνδεση. Τα δύο τρίτα (62%) των ταξιδιωτών είπαν ότι αυτού του είδους τα ταξίδια μειώνουν το άγχος και σχεδόν οι μισοί ότι βελτιώνουν τον ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Ο καλύτερος τρόπος για να ζήσει κανείς το JOMO Travel είναι από ένα γοητευτικό παραθαλάσσιο σπίτι, ένα απομονωμένο κατάλυμα δίπλα στη λίμνη έως ένα άνετο ορεινό σαλέ. Οι κορυφαίες υπηρεσίες που αναζητούν οι ταξιδιώτες JOMO στις διακοπές είναι πισίνες, ήσυχοι κήποι, υδρομασάζ και βεράντες με θέα.

Vrbo – Η Phenomena-List: Πλήθος ταξιδιωτών έκαναν κράτηση για ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες για να δουν την ολική έκλειψη ηλίου το 2024, αποδεικνύοντας ότι οι άνθρωποι θα διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με σκοπό να παρατηρήσουν φυσικά φαινόμενα στην πραγματική ζωή. Τα στοιχεία της έρευνας αποκάλυψαν ότι το Βόρειο Σέλας (61%) είναι το κορυφαίο φαινόμενο που θέλουν να δουν οι ταξιδιώτες, ακολουθούμενο από γεωλογικά φαινόμενα (30%) όπως ηφαίστεια, θερμοπίδακες και θερμές πηγές. Το 80% ανέφερε ότι είναι σημαντικό να μείνει σε ένα μέρος που προσφέρει εξαιρετική θέα για αυτά τα θαύματα της φύσης, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ιδιωτικές εξοχικές κατοικίες σε απομονωμένους ή αγροτικούς προορισμούς είναι ιδανικές για αυτούς.

Η Vrbo επέλεξε αυτά τα φυσικά φαινόμενα στα οποία οι ταξιδιώτες επιθυμούν να θαυμάσουν το 2025:

Διεθνές Πάρκο Σκοτεινού Ουρανού – Εθνικό Πάρκο Arches, Γιούτα
Περίοδος συγχρονισμένων πυγολαμπίδων – Great Smoky Mountains, Gatlinburg, TN
Παρέλαση πιγκουίνων – Νήσος Φίλιπ κοντά στη Μελβούρνη, Αυστραλία
Βιοφωσφορίζον πλαγκτόν – Vero Beach, Φλόριντα
Η μετανάστευση των αστεριών «Μαύρος Ήλιος» – Εθνικό θαλάσσιο πάρκο Wadden Sea, Δανία
Μπαλέτο ιαπωνικών γερανών – Χοκάιντο, Ιαπωνία
Οι υψηλότερες παλίρροιες στον κόσμο, περίπατος στον πυθμένα του ωκεανού – Κόλπος του Fundy, Καναδάς
Συγκεντρώσεις αστεριών – Σόμερσετ, Ηνωμένο Βασίλειο
Ηφαίστεια, πεδία λάβας και παραλίες με μαύρη άμμο – Ρέικιαβικ, Ισλανδία
Βόρειο Σέλας – περιοχή της Λαπωνίας, Φινλανδία

Πρόβλεψη για τους προορισμούς Set-Jetting το 2025: Από εκπομπές μέχρι τηλεοπτικά ριάλιτι, οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να στρέφονται στην οθόνη για να αντλήσουν έμπνευση για ταξίδια. Από τότε που η Expedia Group αναγνώρισε το Set-Jetting ως ταξιδιωτική συμπεριφορά το 2022, η τάση συνεχίζει να αυξάνεται. Τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών είπαν ότι οι ταινίες, οι υπηρεσίες streaming και οι τηλεοπτικές εκπομπές έχουν επηρεάσει τις ταξιδιωτικές τους επιλογές  -αύξηση 16% από πέρυσι.

Για δεύτερη χρονιά, η Expedia, η Hotels.com και η Vrbo συνέταξαν το Set-Jetting Forecast για να αποκαλύψουν σε ποιους προορισμούς, εμπνευσμένους από την ψυχαγωγία, θα κατευθυνθούν οι ταξιδιώτες το 2025.

  • Το Ντουμπάι εμπνευσμένο από το “The Real Housewives of Dubai”
  • Η Μοντάνα και το Ουαϊόμινγκ εμπνευσμένα από το “Yellowstone”
  • Η Νέα Υόρκη εμπνευσμένη από το “And Just Like That…”
  • Το Κέιπ Τάουν εμπνευσμένο από το “One Piece”
  • Η Σκωτία εμπνευσμένη από το «The Traitors».

Ταξίδια με ένα κλικ: Οι μισοί από τους καταναλωτές πραγματοποιούν καθημερινές, εβδομαδιαίες ή μηνιαίες αγορές λόγω περιεχομένου αξιόπιστων influencers. Αν και οι αγορές στο Instagram και στο TikTok έχουν γίνει η νέα κανονικότητα για είδη με χαμηλό κόστος, όπως προϊόντα μόδας και ομορφιάς, οι αγορές ταξιδιωτικών υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρίσκονται ακόμα στα πρώτα τους στάδια.

Οι μισοί καταναλωτές λένε ότι ήθελαν να κλείσουν ένα ταξίδι που είδαν στις ροές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ανέφεραν τον χρόνο και την πολυπλοκότητα ως κύρια εμπόδια.

Expedia

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *