EMKO

ΕΥΗ ΚΟΥΤΕΛΑ: Επαγγελματική προσέγγιση, σε κάθε επίπεδο

ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ιδιαίτερα συστάσεις δεν χρειάζονται, αφού βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πάνω από τέσσερις δεκαετίες, «γράφοντας» τη δική της ιστορία στον χώρο του επαγγελματικού εξοπλισμού. EMKO ΚΟΥΤΕΛΑΣ Α.Ε.. Ο «ειδικός» στον εξοπλισμό ξενοδοχείων και χώρων μαζικής εστίασης.

Για την εταιρία, την πορεία της και τη «συνταγή» της επιτυχημένης, πολυετούς δραστηριοποίησής της μιλάει στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», η αντιπρόεδρος της ΕΜΚΟ, κα. Εύη Κουτελά, που σε μία και μόνο πρόταση τα λέει όλα: «Δεν κυνηγάμε την ευκαιριακή πώληση, αλλά τη μακροπρόθεσμη συνεργασία».

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη της κας. Κουτελά, έχει ως εξής:

EMKOΠοια είναι η δραστηριοποίηση της εταιρίας στην ξενοδοχειακή αγορά, τι μερίδιο κατέχουν οι πωλήσεις της στον ξενοδοχειακό χώρο, έναντι των συνολικών της πωλήσεων και πως διαφαίνονται οι εξελίξεις σε αυτό το κομμάτι δραστηριοποίησης της εταιρίας, δεδομένου, μάλιστα, ότι, τελευταία, παρατηρείται «οργασμός» ξενοδοχειακών έργων;

Η ΕΜΚΟ Εμμ. Κουτελάς Α.Ε. ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 1976 ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος του γερμανικού οίκου EXPRESSO με καρότσια αλουμινίου μεταφοράς αποσκευών και αεροδρομίου. Ο ιδρυτής της και πατέρας μου, Μάνος Κουτελάς, απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου (2η σειρά), με μεταπτυχιακές σπουδές σε Γερμανία και Αγγλία είχε από τότε καλή γνώση του ξενοδοχειακού κλάδου, τον οποίο «υπηρέτησε» από τη θέση του διευθυντή ξενοδοχείων, για αρκετά χρόνια.

Με τις γνώσεις του για τις ανάγκες των ξενοδοχείων και γενικότερα των χώρων εστίασης και φιλοξενίας, επιλέχθηκαν σταδιακά, από το 1980 και μετά, αρκετοί σημαντικοί, ευρωπαϊκοί οίκοι στο portfolio της εταιρίας, που διαθέτουν μηχανήματα ικανά να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες και απαιτήσεις των 4στερων και 5στερων ξενοδοχείων.

Η ΕΜΚΟ ΚΟΥΤΕΛΑΣ ΑΕ διατηρεί ένα μεγάλο δίκτυο χονδρεμπόρων – συνεργατών, σε όλη την επικράτεια, αλλά παρέχει και απευθείας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στον ξενοδοχειακό χώρο. Το μεγαλύτερο μερίδιο έναντι των συνολικών πωλήσεών της το κατέχουν τα 4αστερα και 5αστερα ξενοδοχεία μεγάλων ομίλων.

Οι συνεχώς αναπτυσσόμενες μονάδες, οι ανακαινίσεις, οι επεκτάσεις καθώς και τα νέα έργα που γίνονται συμβάλλουν στην ανάπτυξη της εταιρίας μας αφού, τόσο οι μεγάλοι όμιλοι, όσο και τα μεμονωμένα ξενοδοχεία επιζητούν έναν αξιόπιστο συνεργάτη, που δύναται να καλύψει τις ανάγκες τους, ώστε με τη σειρά τους να προσφέρουν ό,τι καλύτερο στους φιλοξενούμενούς τους.

EMKOΤα ξενοδοχεία στη χώρας μας πλέον διαθέτουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και δεν διακινδυνεύουν να εκτεθούν στους πελάτες τους, λόγω ελλιπούς ή υποδεέστερου εξοπλισμού. Επιλέγουν συνειδητά πια σύγχρονες και επώνυμες λύσεις μέσω της ΕΜΚΟ ΚΟΥΤΕΛΑΣ ΑΕ, την οποία εμπιστεύονται και την κατατάσσουν ανάμεσα στις αξιόπιστες εταιρίες της αγοράς, θεωρώντας την πολύτιμο συνεργάτη και σύμβουλο.

Ποια είναι τα πιο «hot selling» προϊόντα της εταιρίας και τι συμβουλεύετε τον επαγγελματία ξενοδόχο ή τον επαγγελματία της εστίασης στην επιλογή του;

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα του καταλόγου μας προέρχονται από οίκους που εισάγουμε αποκλειστικά στην Ελλάδα. Οι στίφτες, οι αποχυμωτές, οι φραπιέρες, τα blender, οι μύλοι καφέ της γαλλικής SANTOS, τα μίξερ χειρός και τα πολυκοπτικά της γαλλικής ROBOT COUPE, οι συσκευές snack (φριτέζες, τοστιέρες, κρεπιέρες, βαφλιέρες, φούρνοι, σαλαμάνδρες, κ.λπ.) της γαλλικής ROLLER GRILL, τα πλυντήρια πιάτων και σκευών της ιταλικής OMNIWASH, τα καρότσια μεταφοράς αποσκευών και κιβωτίων της γερμανικής EXPRESSO, αλλά και τα ολοκληρωμένα συστήματα κουζίνας της ισπανικής FAGOR, οι μηχανές παγοκύβων της ιταλικής NTF, οι φούρνοι της γερμανικής RATIONAL είναι από τα «best seller» προϊόντα μας, που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών μας εδώ και δεκαετίες.

EMKOΗ συμβουλή μας προς τους σύγχρονους επαγγελματίες της εστίασης είναι να επιλέγουν τον εξοπλισμό τους σκεπτόμενοι μακροπρόθεσμα. Να επιδιώκουν την αγορά επώνυμων μηχανημάτων και συσκευών, που θα έχουν αντοχή στον χρόνο, από τους κατάλληλους προμηθευτές, που ως σωστοί επαγγελματίες και μετά την πώληση θα μπορούν να καλύψουν τις όποιες απορίες ή ανάγκες προκύψουν. Η after sales υποστήριξη ως προς την εκπαίδευση του χρήστη, το service ή η διατήρηση μιας παρακαταθήκης ανταλλακτικών καθώς και η επιλογή προϊόντων, τα οποία είναι καταξιωμένα σε παγκόσμιο επίπεδο, δοκιμασμένα σε διάφορες χώρες και συνθήκες και κατασκευασμένα βάσει διεθνών προδιαγραφών και κανονισμών, θεωρώ ότι είναι οι σημαντικοί παράγοντες για την επιλογή ενός προμηθευτή και τη διατήρησή του ως στενό συνεργάτη, σε βάθος ετών.

Σε τι επίπεδα διαμορφώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το 2019 και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2020, αλλά και μακροπρόθεσμα;

Το 2019 ήταν μια ανοδική χρονιά για την εταιρία μας. Γενικότερα, τα τελευταία χρόνια η εταιρία σημειώνει αναπτυξιακή πορεία, παρά τις αντιξοότητες που έφεραν η οικονομική κρίση, τα capital controls και εν γένει οι δυσκολίες στην παγκόσμια αγορά. Υπήρξε μεγάλη στήριξη από τους ξένους προμηθευτές -συνεργάτες μας, αλλά και από τους πελάτες (παλιούς και πιστούς, αλλά και νέους), οι οποίοι με τον τρόπο τους έδειξαν στην εταιρία εμπιστοσύνη και διάθεση συμπόρευσης.

Για το 2020 είμαστε αισιόδοξοι κι ελπίζουμε οι δυσκολίες που επέφεραν οι χρεοκοπίες ταξιδιωτικών πρακτορείων, η όποια απώλεια από το άνοιγμα των αγορών της βόρειας Αφρικής και της Τουρκίας, το μεταναστευτικό, ή ακόμη και μεμονωμένα προβλήματα, ανά περιοχή, να ξεπεραστούν και να συνεχιστεί η ανοδική πορεία των αφίξεων στη χώρα μας.

Η εταιρία μας ευελπιστεί και αγωνίζεται για τη συνεχή της εξέλιξη, με γνώμονα την επαγγελματική προσέγγιση, σε κάθε επίπεδο.

Σε ποιο βαθμό η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας έχει επηρεάσει την πορεία της εταιρίας και τα επενδυτικά και επιχειρηματικά σας σχέδια και υπάρχει κάποιο επενδυτικό ή επιχειρηματικό σχέδιο σε εξέλιξη;

Η οικονομική κρίση ήταν δοκιμασία για την εταιρία μας, όπως και για όλη τη χώρα. Ανέκαθεν οι κινήσεις μας ήταν προσεκτικές, σε όλους τους τομείς. Όταν ξέσπασε η κρίση δεν είχαμε να αντιμετωπίσουμε παράλογες πιστώσεις ή δανεισμούς. Αρχικά υπήρξε κάποια απώλεια τζίρου, όπως σε όλο τον κλάδο, αλλά η ανάκαμψη ήρθε πολύ γρήγορα. Βγήκαμε πολύ πιο δυνατοί και σίγουροι για την αξία της εταιρίας μας.

Αρωγοί και συνοδοιπόροι σε αυτά τα δύσκολα χρόνια, όπως προ-είπα, ήταν και συνεχίζουν οι προμηθευτές-συνεργάτες μας, που μας στήριξαν και δεν αμφέβαλαν για την πορεία μας, αλλά και οι πελάτες μας, που μας επιλέξαν για την απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών μας, ακόμη και στις δύσκολες περιόδους, καθώς υπήρχε πάντα παρακαταθήκη εμπορευμάτων, ανταλλακτικών και …χαμόγελων από πλευράς μας!!!

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η δύσκολη αυτή περίοδος απομακρύνεται. Σκέψεις για το μέλλον υπάρχουν και επικεντρώνονται κυρίως στις εξαγωγές, όπου σαν εταιρία έχουμε πολλά επίπεδα δράσης.

Ποιες αλλαγές διαπιστώνετε στις συνήθειες των επαγγελματιών της εστίασης ή των ξενοδόχων εξαιτίας της κρίσης και πως η εταιρία έχει «θωρακιστεί» απέναντι σε αυτές τις αλλαγές;

EMKOΑυτό που σίγουρα άλλαξε είναι ο τρόπος που γίνεται η έρευνα αγοράς, που πλέον γίνεται διαδικτυακά και η επιθυμία μείωσης του κόστους. Οι περισσότεροι πελάτες, σήμερα, είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες κι έτσι πραγματοποιούν ήδη έρευνα προτού έρθουν σε επαφή με κάποιον προμηθευτή. Όταν οι πληροφορίες που έχουν συλλέξει από το διαδίκτυο (π.χ. από e-shops) είναι σωστές είναι προς όφελος όλων… Η παραπληροφόρηση (ως προς τις τιμές, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τους χρόνους παράδοσης) δημιουργεί παρεξηγήσεις και δυσαρέσκεια.

Η εταιρία μας έχει ένα πλούσιο σε υλικό site και με το e-shop μας δίνουμε τη δυνατότητα άντλησης πληροφοριών, άμεσα και αξιόπιστα. Η ομάδα μας στην ΕΜΚΟ ΚΟΥΤΕΛΑΣ ΑΕ εξελίσσεται διαρκώς μέσα από την ενημέρωση και την εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο και αυτό γιατί πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό ο πελάτης να νιώσει ότι έχει απέναντί του έναν βοηθό-συνεργάτη, που δεν κυνηγά την ευκαιριακή πώληση, αλλά τη μακροπρόθεσμη συνεργασία.

Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν τελευταία στον χώρο του επαγγελματικού εξοπλισμού;

Έχουμε ξεχωρίσει δύο τάσεις. Η πρώτη είναι η εξοικονόμηση ενέργειας στις συσκευές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι η FAGOR, που κυκλοφόρησε ολόκληρες σειρές προϊόντων με βελτιωμένα επίπεδα κατανάλωσης έως και 70%.

Η δεύτερη τάση αφορά στη βελτίωση της ποιότητας και την ταχύτητα των παραγόμενων τροφίμων. Για παράδειγμα, η SANTOS ανακοίνωσε πριν δύο χρόνια τον επαγγελματικό αποχυμωτή κρύας σύνθλιψης Nutrisantos #65, που διατηρεί όλες τις βιταμίνες του χυμού, μία πραγματική καινοτομία. Επίσης, οι συσκευές sous vide για το μαγείρεμα «εν κενώ» ή τα blast chillers. Πρόκειται για επεξεργασίες που διατηρούν όλα τα συστατικά των μαγειρεμένων τροφών και προσφέρουν τη δυνατότητα άμεσης χρήσης σε ώρες αιχμής.

Τελικά υπάρχει «συνταγή» στην επιτυχία και ποια είναι αυτή στην περίπτωση της EMKO;

Η δική μας «συνταγή» παραμένει σταθερή εδώ και δεκαετίες. Επενδύουμε στις ειλικρινείς σχέσεις με τους συνεργάτες μας και στην πίστη από πλευράς τους, είτε αυτοί είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρίας μας, είτε οι πελάτες μας, είτε οι προμηθευτές μας, είτε οποιοσδήποτε εμπλεκόμενος.

Το τρίπτυχο: εξειδικευμένο και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, άμεση διαθεσιμότητα επώνυμων και αξιόπιστων προϊόντων & ανταλλακτικών και υποστήριξη after sales service συνθέτουν τη «συνταγή» της επιτυχίας.

Η βιομηχανία της φιλοξενίας «θρέφει» δεκαετίες τώρα χιλιάδες οικογένειες και στηρίζει την ελληνική οικονομία και εκατοντάδες επαγγέλματα. Θεωρώ ότι είναι υποχρέωση του καθένα που εμπλέκεται με τον τουρισμό να φέρεται με επαγγελματισμό και αξιοπρέπεια, ώστε να τον οδηγήσουμε σε ανώτερα επίπεδα, ποιοτικότερα και πρωτοπόρα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *