Photo by Mikhail Nilov on Pexels

Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής: Χαμόγελα αισιοδοξίας για Ευρωπαίους και Έλληνες ξενοδόχους | Κίνδυνοι και προκλήσεις

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετά από ένα πρωτοφανές καλοκαίρι του 2023 που τροφοδοτήθηκε από τον ένθερμο ενθουσιασμό των επισκεπτών στην πρώτη πραγματικά μετα-πανδημική ταξιδιωτική περίοδο, οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι βλέπουν μια εξισορρόπηση σε ένα νέο υψηλό επίπεδο σε μια σειρά από βασικούς δείκτες επιδόσεων, με τα δύο τρίτα (65%) να ανέφεραν θετική επιχειρηματική εξέλιξη τους τελευταίους 6 μήνες, γεγονός που καταδεικνύει ισχυρές επιδόσεις. Ενώ, το 63%  αξιολογεί την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση ως καλή ή πολύ καλή. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Ελλάδα, όπου επικρατεί πολύ υψηλό επίπεδο αισιοδοξίας, το οποίο ωστόσο είναι μειωμένο, σε σχέση με εκείνο το καλοκαίρι του 2023. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής, που εξέδωσε η Booking.com σε συνεργασία με τη Statista. 

Ειδικότερα, στην Ελλάδα, για κάθε κατάλυμα που κατέγραψε αρνητικές επιχειρηματικές επιδόσεις το περασμένο 6μηνο, 10 άλλα κατέγραψαν θετικές.

Η αντίληψη για την πορεία ανάπτυξης της τιμής δωματίου και της πληρότητας υποχώρησαν όλες από την κορύφωση του 2023 και παρά την ανησυχία για το ενεργειακό κόστος, τις πιθανές αυξήσεις φόρων και τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, το επίπεδο αισιοδοξία για την ανάπτυξη των ελληνικών ξενοδοχείων βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τις 6 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαρτίου 2024, σε δείγμα 940 στελεχών και διευθυντών ξενοδοχείων στην Ευρώπη, το 43% των Ελλήνων ξενοδόχων εκτιμούν ότι η μέση ημερήσια τιμή (ADR) θα καταγράψει ισχυρή ανάπτυξη το 2024, έναντι 8% που πιστεύουν το αντίθετο.

Εν τω μεταξύ, πάνω από τους μισούς (59%) πιστεύουν ότι και οι πληρότητες θα καταγράψουν ισχυρή ανάπτυξη, έναντι 11% που πιστεύουν το αντίθετο.

Επιπλέον, σε ποσοστό 20% πιστεύουν ότι θα έχουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση και κεφάλαια, ενώ σε ποσοστο 35% πιστεύουν ότι δεν θα έχουν αυτή τη δυνατότητα.

Τέλος, το 13% έχουν αυξημένα επενδυτικά σχέδια για τους επόμενους 6 μήνες, έναντι του 20% που έχει λιγότερα.

Με το βλέμμα στραμμένο στην καλοκαιρινή περίοδο αιχμής, η προσοχή επικεντρώνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των δυνητικών επισκεπτών, με το 50% των ευρωπαϊκών καταλυμάτων να αναφέρει ότι οι επισκέπτες προτιμούν τις μικρότερες διαμονές, ποσοστό αυξημένο κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες από το τελευταίο Βαρόμετρο.

Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (48%) δηλώνουν ότι οι επισκέπτες τους κάνουν κρατήσεις πιο νωρίς, ενώ το 45% μοιράζονται ότι οι επισκέπτες τους κάνουν τώρα κρατήσεις σε φθηνότερα δωμάτια. Το τελευταίο αντιστοιχεί σε σχεδόν τα μισά ευρωπαϊκά καταλύματα που αναφέρουν αύξηση των μέσων ημερήσιων τιμών (48%) και άνοδο των ποσοστών πληρότητας (49%). Ίσως το πιο σημαντικό, το 46% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι οι επισκέπτες επιλέγουν πιο περιοριστικές πολιτικές ακύρωσης, μια μετατόπιση από την προηγούμενη τάση προς την ευελιξία και αύξηση 15 ποσοστιαίων μονάδων από την τελευταία έρευνα.

Οι ξενοδόχοι συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν μια σειρά από μακροοικονομικές και μικροοικονομικές προκλήσεις: το κόστος του προσωπικού (65%) και η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων (61%) ήταν τα κύρια θέματα στο μυαλό πολλών, ενώ άλλοι παράγοντες όπως η πιθανή αύξηση της φορολογίας (58%), οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες (55%) και η γραφειοκρατία (53%) αναγνωρίστηκαν ως πιθανοί οικονομικοί κίνδυνοι για τους Ευρωπαίους ξενοδόχους.

Παρ’ όλα αυτά, τα ευρωπαϊκά καταλύματα αγκαλιάζουν επίσης ένα πλήθος ευκαιριών για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών: οι επενδύσεις σε στυλ/αισθητική (69%) και άνεση (67%) κατέχουν υψηλή θέση στις προτεραιότητες, ακολουθούμενες από την παροχή κινήτρων και την ενθάρρυνση επαναλαμβανόμενων επισκέψεων (67%) και τη βελτίωση του μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (66%).

Η βιωσιμότητα παραμένει ψηλά στην ατζέντα για πολλούς, με το 41% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή και τον αντίκτυπο που θα έχει στην επιχείρησή τους τα επόμενα τρία χρόνια, και ποσοστό 45% προτίθεται να διαθέσει σχεδόν το ένα τέταρτο των προγραμματισμένων επενδύσεων για βελτιώσεις στον τομέα αυτό.

Τα κίνητρα ποικίλλουν: το 67% θα επενδύσει με την ελπίδα να επιτύχει μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους, γεγονός που πιθανότατα συσχετίζεται με το 78% που θεωρεί το ενεργειακό κόστος ως τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την επιχείρησή του.

Εν τω μεταξύ, η επικείμενη νομοθεσία είναι πιθανό να απασχολεί πολλούς, δεδομένου ότι το 51% σκοπεύει να επενδύσει για να εκπληρώσει τις κυβερνητικές απαιτήσεις και το 48% για να επιτύχει πιστοποίηση από τρίτο μέρος – κάτι που θεωρείται επίσης σημαντική ευκαιρία από σχεδόν τους μισούς Ευρωπαίους ξενοδόχους (49%).

Το 86% των Ευρωπαίων ξενοδόχων θεωρούν τους επισκέπτες από την Ευρώπη σημαντικούς για την επιτυχία της επιχείρησής τους, ενώ το 76% θεωρεί το ίδιο για τους εγχώριους επισκέπτες και το 57% για τους διεθνείς επισκέπτες, εκτός Ευρώπης.

Τα ξενοδοχεία σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία θεωρούν τους Ευρωπαίους επισκέπτες τους πιο σημαντικούς, όμως οι διεθνείς επισκέπτες μακρινών αποστάσεων είναι πιο σημαντικοί.

“Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό να βλέπουμε την τέταρτη έκδοση του Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου Διαμονής να αποκαλύπτει μια συνεχή αύξηση της οικονομικής θετικότητας, με τους Ευρωπαίους ξενοδόχους να μοιράζονται μεγάλη αισιοδοξία ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής”, δήλωσε ο Peter Lochbihler, Ανώτερος Διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της Booking.com.

“Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να εμβαθύνουμε στα πιθανά εμπόδια που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν και να εξετάσουμε πώς μπορούμε καλύτερα, ως κλάδος, να συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε τη συνεχή ανάπτυξη και επιτυχία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενοικίασης διακοπών στην Ευρώπη”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *