©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ευρωπαίοι ξενοδόχοι κατηγορούν την Booking.com για αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές | Η θέση της ΕΕ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι εξαρτώνται όλο και περισσότερο από τα μεγάλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία για την κάλυψη των δωματίων σε βάρος της άμεσης διανομής, αλλά οι μισοί από αυτούς διαμαρτύρονται για άδικη μεταχείριση και για υποτίμηση των τιμών από τους OTA.

Αυτό προκύπτει από έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ξενοδοχείων, Εστιατορίων και Καφέ (HOTREC), η οποία κατηγορεί τους OTA για “αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές”.

Η HOTREC εξέφρασε την ικανοποίησή της για τον πρόσφατο χαρακτηρισμό της Booking.com ως “gatekeeper” από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βάσει του νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA) και ζήτησε την ορθή εφαρμογή του νόμου την περασμένη εβδομάδα.

Η Marie Audren, γενική διευθύντρια της HOTREC, κατηγόρησε την Booking.com ότι “αποκρύπτει δεδομένα επισκεπτών από τους συνεργάτες των ξενοδοχείων και αποτρέπει τα ξενοδοχεία από το να προσφέρουν καλύτερες τιμές στους δικούς τους ιστότοπους”.

“Τα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν καθημερινά αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές από την Booking.com -οικονομικές απώλειες, λειτουργική πίεση και πλήγμα στη φήμη τους. Αυτό πρέπει να σταματήσει”, πρόσθεσε η κα. Audren.

Η έρευνα Hotel Distribution Study 2024 της Ένωσης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα περισσοτέρων των 3.000 ξενοδοχείων, το διάστημα Από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους -συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και της Τουρκίας, αλλά όχι του Ηνωμένου Βασιλείου.

Διαπίστωσε ότι το 51% των κρατήσεων προήλθε από απευθείας κρατήσεις το 2023, ποσοστό ίδιο με αυτό του 2019, αλλά μειωμένο από το 58% του 2013. Σχεδόν το ένα τρίτο (30%) προήλθε μέσω OTA, από 20% το 2013, και περίπου το 15% μέσω του εμπορίου, ενώ το υπόλοιπο μέσω άλλων καναλιών.

Η Booking.com αντιπροσώπευε το 71% των κρατήσεων μέσω OTA και ο όμιλος Expedia το 14%.

Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “Η booking .com και η Expedia κυριαρχούν στην αγορά και ελέγχουν τις τιμές”.

Εν τω μεταξύ, η έρευνα διαπίστωσε “εκτεταμένες καταγγελίες για τα υψηλά ποσοστά προμηθειών των OTA και συχνές κατηγορίες για μονοπωλιακές πρακτικές”, με τους OTA να “υποβιβάζουν τις τιμές των ξενοδοχείων, χρησιμοποιώντας προϋπολογισμούς μάρκετινγκ και να προσφέρουν μη εγκεκριμένες εκπτώσεις και προσφορές χωρίς τη συγκατάθεση των ξενοδόχων”.

Περισσότερα από δύο στα πέντε ξενοδοχεία (43%) ανέφεραν ότι οι ΟΤΑ υποτιμούν τις τιμές τους, το 16% “συχνά”.

Η HOTREC κατέγραψε επίσης “ανησυχίες σχετικά με [τη] δίκαιη και τη διαφανή αντιμετώπιση των πρακτικών των OTA, συμπεριλαμβανομένης της μεταπώλησης από άλλες πλατφόρμες”.

Τα ξενοδοχεία ανέφεραν “προβλήματα επικοινωνίας με τους OTA για παροχή υποστήριξης”, “κακή επικοινωνία με τους επισκέπτες που έκαναν κρατήσεις μέσω OTA” και “προβλήματα στην παρακολούθηση των κρατήσεων από πολλαπλές πηγές OTA”.

Επίσης, η έρευνα ανέφερε ότι η πολλαπλή προμήθεια OTA οδήγησε σε “ασυνέπειες στην τιμολόγηση, σφάλματα στις κρατήσεις, έλλειψη άμεσης επαφής με τους επισκέπτες, κακή εξυπηρέτηση, οικονομικές απώλειες, λειτουργική επιβάρυνση και ζημία στη φήμη”.

Ωστόσο, σχεδόν τα μισά ξενοδοχεία (48%) βασίζονταν στους OTA για την πώληση του ενός τρίτου και πάνω από τις διανυκτερεύσεις τους και το 20% περισσότερο από το ήμισυ, με τα μικρότερα ξενοδοχεία να είναι τα πλέον εξαρτημένα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Booking

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε τον Μάιο ότι η Booking.com είναι “gatekeeper”, σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές (DMA).

Η μητρική Booking έχει έξι μήνες προθεσμία για να συμμορφωθεί με τον DMA και να υποβάλει έκθεση σχετικά με τη συμμόρφωσή της.

Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει πρόστιμα ύψους έως και το 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών σε περίπτωση μη συμμόρφωσης και έως και το 20% σε περίπτωση επανειλημμένων παραβάσεων, καθώς και πρόσθετα διορθωτικά μέτρα, όπως η υποχρέωση ενός gatekeeper να πωλήσει μια επιχείρηση ή τμήματα αυτής.

Σε δηλώσεις της η Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος της ΕΕ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, είπε: “Οι παραθεριστές θα αρχίσουν να επωφελούνται από περισσότερες επιλογές και τα ξενοδοχεία θα έχουν περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες μετά την απόφασή μας”.

Ο επίτροπος για την εσωτερική αγορά, Thierry Breton, πρόσθεσε: “Η Booking είναι ένας σημαντικός παίκτης στο οικοσύστημα του ευρωπαϊκού τουρισμού. Θα εργαστούμε για να διασφαλίσουμε ότι συμμορφώνεται πλήρως με τον DMA”.

Ο DMA τέθηκε σε ισχύ στις 7 Μαρτίου και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τον ίδιο μήνα σημαντικές έρευνες κατά της μητρικής Alphabet της Google και των άλλων πλατφορμών “gatekeeper” Apple και Meta για έλλειψη συμμόρφωσης.

Η Google αποτελεί αντικείμενο δύο ερευνών, η μία αφορά το εάν τα αποτελέσματα αναζήτησης -συμπεριλαμβανομένων των Google Flights και Google Hotels- προωθούν τις δικές της υπηρεσίες έναντι των ανταγωνιστών της.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *