ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΚΟΥΡΝΕΤΑ: Ο Τουρισµός είναι εθνική υπόθεση και προσπάθεια συλλογική

ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΚΟΥΡΝΕΤΑ: Ο Τουρισµός είναι εθνική υπόθεση και προσπάθεια συλλογική

332
2
kourneta

Μπορεί η αναγκαστική απόφαση της αποχώρησής της από τη µεγάλη, όπως η ίδια λέει, προσπάθεια της Χώρας να βγει αλώβητη από την κρίση, να της δηµιουργεί αρνητικά συναισθήµατα, εντούτοις εάν της δινόταν και πάλι η ευκαιρία να «υπηρετήσει» τη χώρα και το δηµόσιο συµφέρον, από µια ανάλογη θέση, η απάντηση θα ήταν ασφαλώς ΝΑΙ.
Ευρυδίκη Κουρνέτα. Άνθρωπος µε σταθερές πολιτικές αρχές και αξίες, στις οποίες δεν κάνει εκπτώσεις, ενώ έχει µάθει να αναλαµβάνει το κόστος και την ευθύνη των αποφάσεών του.

Η τέως γενική γραµµατέας του υπουργείου Τουρισµού, που παραιτήθηκε από τη θέση της λόγω των πολιτικών εξελήψεων, κάνει τον απολογισµό της διετούς θητείας της στο υπουργείο, µέσω Χ&Τ, και δηλώνει «ερωτευµένη» µε τον Τουρισµό και έτοιµη για νέες προκλήσεις και νέες επιτυχίες!

kournetaΗ ίδια δεν «σφετερίζεται» τις επιτυχίες και τα έργα που ολοκληρώθηκαν επί θητείας της – Κωδικοποίηση της Τουριστικής Νοµοθεσίας, νόµος 4582/2018, ο οποίος ρυθµίζει ζητήµατα ανάπτυξης και προώθησης του Θεµατικού Τουρισµού, αναβάθµιση της Δηµόσιας Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης-  αφού, όπως λέει, η επιτυχία στον Τουρισµό είναι συλλογική υπόθεση και απαιτεί οµαδική δουλειά.

Καταρχάς, ποιοι ήταν οι λόγοι της παραίτησής σας από τη θέση της γενικής γραμματέως Τουρισμού; Να θυμίσω ότι στην ανακοίνωσή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επικαλείστε «λόγους πολιτικής αξιοπρέπειας». Τι ακριβώς εννοείτε;

kournetaΚαθ΄ όλη τη διάρκεια της πολιτικής μου διαδρομής πορεύτηκα με σταθερή και αταλάντευτη προσήλωση στις πολιτικές αρχές, τις θέσεις και τις αξίες που κουβαλώ από την οικογένειά μου και αποτελούν οδηγό για κάθε συνεργασία και από όποιο αξίωμα και υπεύθυνη θέση κληθώ να υπηρετήσω την πατρίδα μου, από τις οποίες δεν πρόκειται να παραιτηθώ σε καμία περίπτωση.

Η δικηγορία μου προσέφερε και μου προσφέρει τη δυνατότητα να στέκομαι ψύχραιμα μπροστά σε κρίσιμες αποφάσεις, αναλαμβάνοντας το κόστος των αποφάσεών μου, με γνώμονα πάντοτε τη συνείδησή μου και το δημόσιο συμφέρον. Η πολιτική ως κοινωνική λειτουργία από την άλλη, θεωρώ ότι πρέπει να είναι προσηλωμένη σε αρχές και αξίες και να σε βοηθά να πετυχαίνεις αποτελέσματα για την κοινωνία και τη ζωή των ανθρώπων, εργαζόμενος καθημερινά χωρίς διακοπή για το κοινό καλό.

Ο Τουρισμός ήταν για εμένα μια μεγάλη πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα και μια μεγάλη ευθύνη.

Τουρισμός είναι ο «Άνθρωπος», που γνωρίζει νέους τόπους και αποκτά καινούργιες εμπειρίες, γνώσεις και βιώματα. Αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για τη Χώρα μας, «αιμοδοτεί» την εθνική οικονομία και συμβάλλει στη βιώσιμη περιφερειακή ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα και στην αύξηση της απασχόλησης. Είναι πράγματι, εθνική υπόθεση και απαιτεί συλλογική προσπάθεια, συνεργασία, συντονισμό και συνέπεια. Ήταν για εμένα, δύο έτη ως Γενική Γραμματέας και συνολικά τέσσερα συμπεριλαμβανομένης και της προηγούμενής μου θητείας ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας του Ε.Ο.Τ., δημιουργικά και παραγωγικά και είμαι υπερήφανη για το σημαντικό έργο που επιτελέσαμε μια ομάδα ανθρώπων, που υλοποιήσαμε τους στόχους της εθνικής τουριστικής πολιτικής. Με τη βοήθεια όλων των στελεχών και υπαλλήλων του υπουργείου Τουρισμού και τη συνεργασία των τουριστικών φορέων, της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και της κοινωνίας των πολιτών, φέραμε αποτελεσματικά εις πέρας το όμορφο αυτό ταξίδι διεθνούς επιτυχίας της Χώρας.

Ποιος είναι ο απολογισμός σας για τα δύο χρόνια της θητείας σας στη θέση της γενικής γραμματέως Τουρισμού. Τι επιτύχατε, τόσο σε επίπεδο τουριστικής νομοθεσίας, θεσμικών παρεμβάσεων, αλλά και γενικά και τι δεν προλάβατε να ολοκληρώσετε;

kournetaΌπως τόνισα η επιτυχία στον Τουρισμό είναι συλλογική υπόθεση και απαιτεί ομαδική δουλειά και συντονισμό με πολλές υπηρεσίες και συναρμόδια υπουργεία. Επενδύσαμε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Χώρας απέναντι στον ανταγωνισμό και προωθήσαμε στρατηγικές «συμμαχίες» με παραδοσιακές και νέες τουριστικές αγορές, προβάλλοντας την Ιστορία και τον Πολιτισμό, τη μοναδική Γαστρονομία, το ιδανικό κλίμα και το μοναδικό φυσικό και θαλάσσιο περιβάλλον.

Με στόχο την υψηλή ποιότητα του τουριστικού προϊόντος είχα την ευθύνη για την προώθηση σημαντικών νομοθετικών πρωτοβουλιών, που συνέβαλαν στην έμπρακτη στήριξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Αρχικώς θα ήθελα ν’ αναφερθώ σ’ ένα εμβληματικό έργο, αυτό της Κωδικοποίησης της Τουριστικής Νομοθεσίας, το οποίο ολοκληρώσαμε και παραδώσαμε σε σύντομο χρόνο.

Το έργο με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα», περιλαμβάνει όλες τις ρυθμίσεις των τελευταίων 100 ετών σε ένα ενιαίο ψηφιακό υπόβαθρο, προσβάσιμο από όλους στο διαδίκτυο. Μετά από πολλά χρόνια ο Τουρισμός απέκτησε τον Οδικό του Χάρτη, όλη τη νομοθεσία και τις κανονιστικές ρυθμίσεις που τον διέπουν με Κωδικοποίηση, σαφήνεια και καθαρότητα, χρήσιμο εργαλείο για κάθε εμπλεκόμενο με τον τουριστικό κλάδο.

kournetaΠέρα από αυτό, προχωρήσαμε σε εκτεταμένο νομοθετικό έργο με μεταρρυθμίσεις και απλουστεύσεις αδειοδοτικών διαδικασιών, επιλύοντας οριστικά χρονίζοντα προβλήματα που αντιμετώπιζαν επιμέρους κλάδοι του τουρισμού. Ενδεικτικά σας αναφέρω την κατάργηση του παρωχημένου καθεστώτος των Περιοχών Ελέγχου Τουριστικής Ανάπτυξης, δίνοντας τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία έως τριών αστέρων να μπορέσουν να αναβαθμιστούν, να εκσυγχρονισθούν και να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ.

Διασφαλίσαμε τη νόμιμη λειτουργία μεγάλου αριθμού καταλυμάτων, κάμπινγκ, ξενοδοχείων και τουριστικών επιχειρήσεων, δώσαμε λύση στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, ώστε να μπορούν να καταταχθούν στην κατηγορία των προδιαγραφών που υπάγονται, νομοθετήσαμε την «Καρτέλα Ενημέρωσης Πελάτη», απλοποιήσαμε τις διαδικασίες αδειοδότησης των τουριστικών γραφείων, καθορίσαμε τις προδιαγραφές των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων και ορειβατικών καταφυγίων και αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων, τις προδιαγραφές αδειοδότησης χιονοδρομικών κέντρων και ιαματικών εγκαταστάσεων και πολλές άλλες ακόμη αποφάσεις.

Προχωρήσαμε ταχύτατα στην αναγνώριση 55 νέων ιαματικών πηγών, μέσω της αρμόδιας Επιτροπής Προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων και εκδώσαμε τις κανονιστικές πράξεις για τον καθορισμό των προδιαγραφών λειτουργίας κέντρων ιαματικού τουρισμού και θαλασσοθεραπείας. Τέλος, εργασθήκαμε αποφασιστικά σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και ρυθμίσαμε τάχιστα το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων μέσω διαδικτύου, το λεγόμενο ως οικονομία διαμοιρασμού, με λύση που θα αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ολοκληρώσαμε τάχιστα και ψηφίσαμε στη Βουλή τον νόμο 4582/2018, ο οποίος ρυθμίζει, για πρώτη φορά, ζητήματα ανάπτυξης και προώθησης του Θεματικού Τουρισμού ως αναπόσπαστο μέρος της συνολικής εμπειρίας που προσφέρει η Ελλάδα, στηρίζοντας την τουριστική επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά και νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας. Βασικό μέλημα τα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη από τον Τουρισμό να διαχέονται στην ελληνική επικράτεια 365 μέρες τον χρόνο μέσω της ανάπτυξης των θεματικών μορφών, όπως η γαστρονομία, ο πολιτιστικός, ο προσκυνηματικός, ο τουρισμός υγείας και ευεξίας, ο αγροτουρισμός και ο οινοτουρισμός, ο citybreak και ο θαλάσσιος τουρισμός, η κρουαζιέρα και το γιώτινγκ.

Ταυτόχρονα, διευρύναμε την τουριστική σεζόν από τον Μάρτιο μέχρι και τον Νοέμβριο και επιδιώξαμε νέες, απευθείας, αεροπορικές συνδέσεις από ολόκληρο τον κόσμο. Ήδη, από το 2017, είχαμε 150 νέες αεροπορικές συνδέσεις και 6.000 επιπλέον πτήσεις προς δημοφιλείς, αλλά και νέους τουριστικούς προορισμούς.

Προβάλαμε διεθνώς την Ελλάδα μέσω του Ε.Ο.Τ. και αξιοποιήσαμε τις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής. Με νομοθετικές ρυθμίσεις απλοποιήσαμε γραφειοκρατικές διαδικασίες, δίνοντας κίνητρα για νέες Επενδύσεις.

Αναβαθμίσαμε τη Δημόσια Τουριστική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με στόχο να συνδεθεί με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς και της οικονομίας. Είναι γνωστή η κατάσταση που βρήκαμε το 2015. Μια υποβαθμισμένη τουριστική εκπαίδευση χωρίς τον ΟΤΕΚ, με προβλήματα, δυσλειτουργίες και νομοθετικές ελλείψεις.

Αναβαθμίσαμε τα προγράμματα των Ανώτερων Σχολών και των 8 Δημόσιων ΙΕΚ του υπουργείου Τουρισμού και εμπλουτίσαμε τις σπουδές με νέες σύγχρονες υποδομές και ειδικότητες. Εργάσθηκα ώστε το Υπουργείο να συμμετέχει πλέον ως κοινωνικός εταίρος, μέσω των περιφερειακών υπηρεσιών των ΙΕΚ, σε προγράμματα Erasmus και μάλιστα κατόπιν σχετικής αίτησης της ΑΣΤΕΚ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της απονεμήθηκε ο Πανεπιστημιακός Χάρτης Ανώτατης Εκπαίδευσης ERASMUS, που της δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει έως το 2020 σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, που αφορά εκπαίδευση και κατάρτιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Υλοποιήσαμε νέα Προγράμματα Μετεκπαίδευσης ανέργων και εποχιακά εργαζομένων στον Τουρισμό, σε 10 πόλεις της ελληνικής επικράτειας, από 4 στο παρελθόν.

Επαναλειτουργήσαμε τη Σχολή Ξεναγών της Αθήνας, καταρτίσαμε νέο σύγχρονο Κανονισμό Σπουδών και επαναλειτουργεί από τη φετινή χρονιά και η Σχολή Ξεναγών της Θεσσαλονίκης. Δύο σχολές πρότυπα για την επαγγελματική εκπαίδευση των επαγγελματιών Ξεναγών στην Ελλάδα, οι οποίοι αποτελούν πράγματι τους αγωγούς που παρουσιάζουν, αλλά και ερμηνεύουν τις ομορφιές της Χώρας μας στον ξένο επισκέπτη. Που εμπνέουν και καθοδηγούν. Που περιγράφουν το χθες και δημιουργούν την αυθεντική εμπειρία της Ελλάδας στο σήμερα.

Θα ήθελα εδώ να εξάρω το έργο που επιτελούν τα στελέχη διοίκησης και εκπαίδευσης των δημόσιων σχολών τουριστικής εκπαίδευσης του υπουργείου Τουρισμού, το έργο των οποίων αναγνωρίζεται από την ελληνική κοινωνία και μεγάλο μέρος των αποφοίτων τους στελεχώνουν σήμερα επαξίως πολλά μικρά και μεγαλύτερα ελληνικά ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις.

Και αυτό αποτελεί μια διάκριση ποιότητας που μας οδήγησε να προχωρήσουμε ταχύτερα στην κατάρτιση και ολοκλήρωση ενός νέου νομοθετήματος, το οποίο περιέχει όλες τις αναγκαίες αλλαγές και προσαρμογές για την αναβάθμιση των Α.Σ.Τ.Ε. και τη μετεξέλιξή τους σε διαβαθμισμένες εκπαιδευτικές δομές Ξενοδοχειακών Σπουδών, με θεσμική πλέον κατοχύρωση της δυνατότητας των σπουδαστών των ΑΣΤΕ να συνεχίζουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, καθώς και με δημιουργία αγγλόφωνων τμημάτων. Νομοθέτημα για το οποίο είχα την ευθύνη της επεξεργασίας και είναι έτοιμο να κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση, το οποίο δυστυχώς δεν πρόλαβα να υποστηρίξω. Ελπίζω να έλθει προς συζήτηση πολύ σύντομα στη Βουλή.

Τι αποκομίσατε από τη διετή θητεία σας στο υπουργείο Τουρισμού και ποιο είναι το συναίσθημα που σας άφησε η πρόωρη λήξη της;

Το υπουργείο Τουρισμού θεωρώ ότι είναι το στολίδι της Κυβέρνησης. Μια μικρή, αλλά αποτελεσματική και αυτοδύναμη οργανωτικά επιτελική δομή, που βρίσκεται στο επίκεντρο της αναπτυξιακής προσπάθειας της Χώρας να βγει αλώβητη από την κρίση. Είμαι περήφανη που συνέβαλα με όλες μου τις δυνάμεις στη σπουδαία αυτή προσπάθεια, συνεργαζόμενη με άξια και υψηλής κατάρτισης και αποτελεσματικότητας στελέχη, με όραμα και έργο για το νέο αναπτυξιακό μοντέλο του ελληνικού τουρισμού, που προωθήσαμε.

Το πρόσημο από την θητεία μου στο Υπουργείο Τουρισμού είναι θετικό. Η εμπειρία να διαπιστώνει κανείς πως υλοποιείται στην πράξη ένας σχεδιασμός, με συνεργασία και συνέργειες, είναι από μόνη της ξεχωριστή και άκρως δημιουργική.

Μόνο θετικά συναισθήματα έχω να θυμάμαι από την πρόκληση να επενδύεις δυνάμεις, δημιουργικό χρόνο και γνώσεις στο πιο δυναμικό αναπτυξιακό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, που συμβάλει περισσότερο από το 20% στο εθνικό ΑΕΠ, με 33 εκατ. ξένους επισκέπτες, περί τα €16,5 δισ. στα δημόσια έσοδα και ένα εκατομμύριο θέσεις απασχόλησης, δηλαδή έναν στους 5 εργαζομένους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μια ιστορία επιτυχίας για την Ελλάδα και όλους τους Έλληνες, που προβάλουν κάθε χρόνο το πιο όμορφό τους χαμόγελο και την πιο ζεστή και αυθεντική φιλοξενία. Ορόσημο για το σήμερα, παρακαταθήκη για τις ερχόμενες γενιές. Η αναγκαστική απόφαση της αποχώρησης από τη μεγάλη αυτή προσπάθεια μόνο αρνητικά συναισθήματα μου δημιουργεί.

Εάν σας γινόταν και πάλι πρόταση να αναλάβετε μια ανάλογη θέση ποια θα ήταν η απόφασή σας σήμερα που έχετε την εμπειρία;

Η δημόσια διοίκηση αποτελεί έναν «κοιμώμενο γίγαντα», ο οποίος με όραμα, στρατηγική καθοδήγηση και τα απαραίτητα σύγχρονα και ποιοτικά εργαλεία για την υλοποίηση πολιτικών, μπορεί να επιτύχει θαύματα για τη Χώρα. Και επειδή, κατά το ρηθέν «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις», δεν θα ήμουν αρνητική σε όποια τιμητική πρόταση με καλούσε να συνεισφέρω και πάλι στη μεγάλη προσπάθεια ανάκαμψης και ανασυγκρότησης της πατρίδας μας. Ο Τουρισμός δε, ειδικότερα, είναι ένας τομέας με τον οποίο εάν εμπλακείς τον «ερωτεύεσαι» και δύσκολα τον εγκαταλείπεις.

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα που είχαμε στον παραγωγικό χρόνο αυτής της τετραετίας και η σημαντική εμπειρία που αποκτήθηκε, απέδειξαν ότι η συνεργασία, ο συντονισμός και η σταθερή προσήλωση σε κοινούς στόχους και πολιτικές μπορεί να λειτουργήσει αποφασιστικά στη συλλογική εθνική επιτυχία. Η απάντηση, λοιπόν, είναι ασφαλώς ναι σε νέες προκλήσεις και νέες επιτυχίες!

Το 2018 η χώρα μας κατέγραψε εντυπωσιακές επιδόσεις σε επίπεδο αφίξεων, αλλά και εσόδων. Οι προβλέψεις και τα πρώτα μηνύματα που έρχονται για το 2019 είναι αρκετά αισιόδοξα. Ωστόσο, μετά από τρία χρόνια έντονης αύξησης των τουριστικών αφίξεων, η οποία συνοδεύτηκε από την προσθήκη νέων ξενοδοχειακών κλινών, το 2019, κατά μία άποψη, θεωρείται πως δύσκολα θα επαναληφθούν οι ίδιες επιδόσεις. Ποια είναι η άποψή σας;

Ο ελληνικός τουρισμός κινείται πλέον σε ασφαλείς ράγες, που τον θέσαμε με συγκροτημένες διεθνείς επαφές και συνέργειες. Εργασθήκαμε εντατικά και συστηματικά ώστε να επανατοποθετήσουμε την Ελλάδα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Με ενίσχυση του brand-name και της διεθνούς παρουσίας της Χώρας, με ενεργό συμμετοχή στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), στενή συνεργασία με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC), τον ΟΟΣΑ (OECD) επιδιώξαμε και επιτύχαμε η ελληνική τουριστική βιομηχανία να σημειώνει ιστορικά ρεκόρ την περίοδο 2015 – 2017.

Το Υπουργείο και ο ΕΟΤ, συνέβαλαν στην προβολή και την προώθηση της Ελλάδας διεθνώς ως τουριστικός προορισμός με όλα τα διαθέσιμα μέσα, όπως η συμμετοχή μας στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις, η εθνική πύλη visitGreece.gr, η ισχυρή παρουσία και προβολή στο διαδίκτυο και στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οπτικοακουστικά μέσα και τα ταξίδια γνωριμίας με μετακλήσεις ξένων δημοσιογράφων και bloggers.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία διαπιστώνεται μια διψήφια αύξηση των κρατήσεων, μέχρι στιγμής, και με τις διεθνείς επαφές και συνεργασίες του υπουργείου Τουρισμού, είναι βέβαιο ότι θα αντιμετωπισθούν επιτυχώς τα όποια ζητήματα προκύψουν απ’ το Brexit ή την αστάθεια στα ανατολικά μας, πάντοτε στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής για τον Τουρισμό, αλλά και κοινών διακρατικών συνεργασιών.

Ποιες κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι οι προτεραιότητες στην υλοποιούμενη εθνική, τουριστική πολιτική και ποιο είναι το ιδανικό τουριστικό μοντέλο, που θα μπορούσε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον για τον ελληνικό τουρισμό;

Η Ελλάδα κλείνει τον κύκλο της κρίσης και ανοίγει έναν νέο κύκλο εξωστρέφειας, δημιουργίας, υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και φιλοξενίας, βιώσιμης ανάπτυξης και ισχυρής παρουσίας στη διεθνή τουριστική βιομηχανία. Ο στόχος μας, όπως διατυπώθηκε στο ολιστικό αναπτυξιακό σχέδιο για το μέλλον, που παρουσιάσθηκε στο υπουργικό συμβούλιο, είναι έως το 2020 η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στους 5 κορυφαίους προορισμούς της Ευρώπης και στους τρεις δημοφιλέστερους της Μεσογείου, προσφέροντας αυθεντικές, θεματικές, τουριστικές εμπειρίες 12 μήνες τον χρόνο.

Αυτό θεωρώ ότι θα μπορέσει να επιτευχθεί μόνο με τη συνεργασία και τις συνέργειες του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα και τους φορείς του τουριστικού κλάδου σ’ έναν οδικό χάρτη και σχεδιασμό με ορίζοντα 10ετίας. Έχοντας ως βασικές προτεραιότητες την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στον χώρο της τουριστικής νομοθεσίας, την ανάπτυξη και προώθηση των νέων θεματικών προϊόντων που θεσμοθετήθηκαν με τον πρόσφατο νόμο, όπως ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός υπαίθρου, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο αθλητικός, η κρουαζιέρα, κ.ά., τη ρύθμιση όλων των ζητημάτων λειτουργίας και αναβάθμισης στον χώρο της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης με τη δημιουργία νέου Εθνικού Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την προσπάθεια μείωσης της φορολογίας των τουριστικών επιχειρήσεων, την εντατικοποίηση των προγραμμάτων χρηματοδότησης και εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων και ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, την οριστική ρύθμιση από το υπουργείο Οικονομικών του πλαισίου βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, τη μείωση της φορολογίας στα νησιά, κίνητρα για ένταξη τουριστικών επιχειρήσεων στο ΕΣΠΑ και στον Αναπτυξιακό νόμο, ευνοϊκούς όρους δανεισμού, κ.ά..

Το τουριστικό μοντέλο που μπορεί να διασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον για τον ελληνικό τουρισμό έχει στο επίκεντρο την Ελλάδα της Περιφέρειας, τους Δήμους, τους συλλογικούς και παραγωγικούς φορείς, την Ελλάδα της εξωστρέφειας, την Ελλάδα του Πολιτισμού και των παραδόσεων, την Ελλάδα που παράγει, που πετυχαίνει, την Ελλάδα που προοδεύει και μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες και αυθεντικές βιωματικές εμπειρίες στον επισκέπτη της. Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο δημιουργήσαμε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να λειτουργήσει αποτελεσματικά μέσα από τη διευρυμένη συνεργασία που επιτύχαμε το Υπουργείο και ο Ε.Ο.Τ. με τις 13 Περιφέρειες της Χώρας, τα κατά τόπους Επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα.

Ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της τουριστικής αγοράς, καθορίσαμε, μετά από πολλά χρόνια, το βασικό πλαίσιο ανάπτυξης των ώριμων, εγχώριων, θεματικών, τουριστικών προϊόντων, κωδικοποιήσαμε Μορφές και Δραστηριότητες και εφαρμόσαμε ολοκληρωμένη, περιφερειακή, τουριστική πολιτική, στηρίζοντας την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών προορισμών και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας στην ελληνική, τουριστική βιομηχανία της περιφέρειας.

Πως θα μπορούσε να καταστεί η Ελλάδα ανταγωνιστικός προορισμός στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου;

Η Ελλάδα είναι σήμερα ένας από τους πιο δημοφιλείς, ελκυστικούς, ασφαλείς, ανταγωνιστικούς και φιλόξενους προορισμούς στη Μεσόγειο, με συγκριτικά πλεονεκτήματα, τεχνογνωσία, άριστες υπηρεσίες φιλοξενίας και υψηλή ποιότητα τουριστικού προϊόντος, πλήρως καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και υψηλής ποιότητας τουριστικό προϊόν, το οποίο εμπλουτίζεται συνεχώς, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα για τη «Γαλάζια Ανάπτυξη» και με σταθερή προσήλωση στις αρχές της Αειφόρου Ανάπτυξης και του Βιώσιμου Τουρισμού.

Οι συγκροτημένες παρεμβάσεις, συνεργασίες και διεθνείς πρωτοβουλίες, που μέχρι σήμερα έχουν αναληφθεί από το υπουργείο Τουρισμού για την τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, όπως για παράδειγμα «Ο Δρόμος του Μεταξιού», και οι διακρατικές συμφωνίες για την προώθηση της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, δημιουργούν αισιοδοξία και προοπτική για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή, με την υιοθέτηση καλών πρακτικών και από τις υπόλοιπες χώρες, ώστε η Μεσόγειος να αποτελέσει παράδειγμα ευημερίας, φιλίας, τουριστικής συνεργασίας και ανάπτυξης.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λέει η κυρία Κουρνέτα; «Τουρισμός είναι ο «Άνθρωπος», που γνωρίζει νέους τόπους και αποκτά καινούργιες εμπειρίες, γνώσεις και βιώματα».
    Άρα εγώ που δεν έχω πάει από το 2009 – γιατί δεν το σηκώνει η τσέπη μου – σε νέους τόπους (και εντός της χώρας) δεν είμαι ούτε …Τουρισμός ούτε «Άνθρωπος».
    Εάν υπάρξει ειρήνη στη Μεσόγειο, ασφάλεια, οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα – που το εύχομαι ολοψύχως – τότε να σε ιδώ υπερφίαλε Τουρισμέ Ελληνικέ – που το απεύχομαι.

    ΚΕΔΡΟΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ