money tourism photo
Ο κ. Φ. Καραβίας | money tourism copyright photo

Φ. Καραβίας: Τράπεζα του ελληνικού Τουρισμού η EUROBANK|VIDEO

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τράπεζα του ελληνικού Τουρισμού χαρακτήρισε την EUROBANK, ο κ. Φωκίων Καραβίας, διευθύνων συμβούλος της τράπεζας, ο οποίος μιλώντας στην 27η κλειστή ετήσια γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ, δεσμεύθηκε ότι “…όλα τα συγκροτημένα επενδυτικά σχέδια, με καλές προοπτικές, χρηματοδοτούνται”.

Ο κ. Καραβίας υπογράμμισε ότι η Eurobank μπορεί να υποστηρίξει πρωτοβουλίες αναβάθμισης τοπικών τουριστικών υποδομών, με:

 Ενημέρωση των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την διαθεσιμότητα σχετικών ευρωπαϊκών πόρων, μέσω της «Πλατφόρμας Ενημέρωσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων αποκλειστικά για τους Φορείς Δημοσίου» , η οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Τράπεζάς μας, αποσκοπώντας στην κάλυψη της ανάγκης για έγκαιρη, έγκυρη, και αναλυτική ενημέρωση.
 Υποστήριξη των Φορέων σε όλα τα στάδια προετοιμασίας και υποβολής αιτήσεων/φακέλων. Επειδή απαιτείται μια αυξημένη εμπειρία και τεχνογνωσία, διαθέτουμε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες-συμβούλους για το σκοπό αυτό.
 Επίσης, η Τράπεζα διαθέτει εξειδικευμένη μονάδα συνεργασίας με τους Τοπικούς Φορείς (Public Sector Banking) για την διερεύνηση σχετικών αναγκών, αναπτυξιακών πλάνων και χρηματοδότησης.

Ωστόσο ο κ. Καραβίας προειδοποίησε ότι “…Ένας σημαντικός αριθμός περιοχών της Ελλάδας υστερεί ακόμη σε βασικές υποδομές. Η συνεργασία των νέων τοπικών αρχών με τους τουριστικούς επιχειρηματίες μιας περιοχής μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στον εντοπισμό, την ιεράρχηση και την υλοποίησή τους”.

Η ομιλία

Η ομιλία του κ. Καραβία, έχει ως εξής:

“Αγαπητά μέλη και διοίκηση του ΣΕΤΕ,
Αισθάνομαι εξαιρετικά οικεία σε αυτό το βήμα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου μας. Η έκταση, το βάθος και η ποιότητα των σχέσεων που έχει αναπτύξει η Eurobank με τον τουριστικό κλάδο γενικότερα και με το ΣΕΤΕ ειδικά νομίζω δικαιολογούν αυτή την οικειότητα, δικαιολογούν την πεποίθηση ότι είμαστε εταίροι και συνοδοιπόροι στην προσπάθεια να πάει ακόμη ψηλότερα ο ελληνικός τουρισμός.

Σήμερα, καθώς η Ελλάδα κάνει σταθερά βήματα για να σταθεροποιήσει τη θέση της έξω από το περιβάλλον της ύφεσης και της κρίσης, νομίζω ότι όλοι αναγνωρίζουν το συμβολή και το ρόλο του τουρισμού στη διάρκεια των «πέτρινων χρόνων» της οικονομίας.
Από το 2010 μέχρι πέρυσι οι επισκέπτες υπερδιπλασιάστηκαν σε πάνω από 33 εκατομμύρια το χρόνο και τα άμεσα έσοδα αυξήθηκαν κατά 60% σε πάνω από 16 δις ευρώ το χρόνο. Η συνολική συμβολή στο ΑΕΠ, άμεση και έμμεση, ξεκίνησε το 2010 από το 15,6% για να φτάσει στο 20,6% πέρυσι.
Την ίδια περίοδο, η οικονομία βίωσε μια επενδυτική έρημο με τις συνολικές επενδύσεις να μειώνονται κατά 62% (απο €60δις σε €23δις) την περίοδο 2007-2017. Όχι όμως στον τουρισμό, όπου από το 2013 και μετά, οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία και εστίαση έχουν αυξητική πορεία.
Και κάτι εξίσου σημαντικό. Ο τουρισμός στήριξε την απασχόληση. Συνολικά, στον τουρισμό απασχολούνταν 855 χιλ. εργαζόμενοι με κάθε μορφής σχέση εργασίας το 2010, ενώ 989 χιλ. πέρυσι. Δεν θα σταθώ άλλο στα αριθμητικά μεγέθη των τελευταίων ετών, παρότι είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Εχουμε χρέος να βλέπουμε πάντα προς το μέλλον. Και το μέλλον κρύβει πάντα τις δικές του προκλήσεις.

Ένα νέο σκηνικό, διαμορφώνεται όχι μόνον στο εσωτερικό, αλλά και στο εξωτερικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, το εξωτερικό περιβάλλον υπήρξε υποβοηθητικό.

Σήμερα, όμως, οι προκλήσεις φαίνεται ότι πολλαπλασιάζονται. Η ευρωπαϊκή οικονομία δείχνει ότι θα κινηθεί σε τροχιά χαμηλής ανάπτυξης για το ορατό μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αγορές, που είναι πολύ σημαντικές για τον ελληνικό τουρισμό, αναμένεται να επιβραδυνθεί. Σε ορισμένες μάλιστα από αυτές τα πράγματα είναι πιο ανησυχητικά, είτε στη Βρεταννία, λόγω Brexit ή στην Ιταλία που αντιμετωπίζει κίνδυνο μακροοικονομικής αστάθειας με πιθανές επιπτώσεις στο μέσο διαθέσιμο εισόδημα. Η Τουρκία, μετά από χρόνια κλυδωνισμών και μεγάλης πτώσης της ζήτησης, φαίνεται να αποκαθιστά με γρήγορο ρυθμό τη ροή τουριστών. Η ανταγωνιστικότητα του προϊόντος της ενισχύεται από τη μεγάλη πτώση της ισοτιμίας της τουρκικής λίρας. Άλλες χώρες της βόρειας Αφρικής ανακάμπτουν σταδιακά – όπως η Αίγυπτος. Η μεγάλη αγορά της Ρωσίας, για οικονομικούς και γεωπολιτικούς λόγους, γίνεται πιο δύσκολη. Νομίζω δεν χρειάζονται άλλα παραδείγματα για να στοιχειοθετήσω την εικόνα των προκλήσεων που αναδύονται για φέτος και τα επόμενα χρόνια.

Μία επιλογή πιστεύω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι πως δεν υπάρχει. Να επιχειρήσουμε, δηλαδή, να δώσουμε τη μάχη της ανταγωνιστικότητας αποκλειστικά πάνω στη μείωση των τιμών. Επομένως, δεν υπάρχει άλλη κατεύθυνση από τη διαρκή αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Μια ολιστική αντιμετώπιση χρειάζεται κοινή προσπάθεια από όλους όσους εμπλεκόμαστε στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος, άμεσα όπως εσείς ή έμμεσα όπως η Πολιτεία ή μια τράπεζα. Τα προηγούμενα χρόνια είπα πως είμαστε η τράπεζα του ελληνικού τουρισμού. Νομίζω το αποδείξαμε σε κάθε ευκαιρία με τη διαρκή παρουσία μας στο πλευρό του ΣΕΤΕ, όπως και στο πλευρό των τουριστικών επιχειρηματιών που μας επιλέγουν για συνεργάτη.

Κάθε βήμα μπροστά χρειάζεται επενδύσεις. Και γι’ αυτό η Eurobank όλα τα τελευταία χρόνια ήταν ενεργά παρούσα τόσο στις ιδιωτικές όσο και στις μεγάλες δημόσιες επενδύσεις που συνδέονται με τον τουρισμό, είτε χρηματοδοτικά, είτε συμβουλευτικά, και τις περισσότερες φορές και τα δύο. Καθώς οι συνθήκες ρευστότητας βελτιώνονται, έχουμε αυξημένες δυνατότητες εκταμιεύσεων και ισχύει απολύτως η δέσμευση που επανειλημμένα έχω αναλάβει ότι δεν θα έρθει στην Τράπεζά μας κανένα συγκροτημένο επενδυτικό σχέδιο, με καλές προοπτικές, και δεν θα βρούμε τρόπο να το χρηματοδοτήσουμε. Επιπλέον, έχει βελτιωθεί και η τιμολόγηση, όπως ήδη γνωρίζετε, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο, συμβάλλοντας έτσι, στο μέτρο που μας αναλογεί, στην στήριξη της ανταγωνιστικότητάς σας με τη μείωση του κόστους.

Είπα νωρίτερα, όμως, ότι ο τουριστικός επιχειρηματίας μπορεί να έχει καθοριστική συμμετοχή, αλλά ένας προορισμός είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο: είναι ένας τόπος που υποδέχεται τους ξένους του – ο χώρος, οι άνθρωποι, οι επιχειρήσεις, οι υπηρεσίες, η ατμόσφαιρα, όλα αυτά μαζί.

Πριν από λίγες μέρες είχαμε τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Εκτιμώ ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλα βήματα για την κατανόηση από τους τοπικούς άρχοντες της σημασίας της τουριστικής βιομηχανίας για την περιφερειακή και τοπική ανάπτυξη. Υπάρχουν, όμως, πολλά ακόμη να γίνουν γιατί οι απαιτήσεις των επισκεπτών πολλαπλασιάζονται. Ένας σημαντικός αριθμός περιοχών της Ελλάδας υστερεί ακόμη σε βασικές υποδομές. Η συνεργασία των νέων τοπικών αρχών με τους τουριστικούς επιχειρηματίες μιας περιοχής μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στον εντοπισμό, την ιεράρχηση και την υλοποίησή τους.

Από τη δική μας πλευρά, είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε.

Η Eurobank μπορεί να υποστηρίξει πρωτοβουλίες αναβάθμισης τοπικών τουριστικών υποδομών, με:
 Ενημέρωση των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την διαθεσιμότητα σχετικών ευρωπαϊκών πόρων, μέσω της «Πλατφόρμας Ενημέρωσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων αποκλειστικά για τους Φορείς Δημοσίου» , η οποία θα είναι σύντομα διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Τράπεζάς μας, αποσκοπώντας στην κάλυψη της ανάγκης για έγκαιρη, έγκυρη, και αναλυτική ενημέρωση.
 Υποστήριξη των Φορέων σε όλα τα στάδια προετοιμασίας και υποβολής αιτήσεων/φακέλων. Επειδή απαιτείται μια αυξημένη εμπειρία και τεχνογνωσία, διαθέτουμε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες-συμβούλους για το σκοπό αυτό.
 Επίσης, η Τράπεζα διαθέτει εξειδικευμένη μονάδα συνεργασίας με τους Τοπικούς Φορείς (Public Sector Banking) για την διερεύνηση σχετικών αναγκών, αναπτυξιακών πλάνων και χρηματοδότησης.

Σημειώνω ότι τα προγράμματα που είναι τώρα ανοικτά (στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-20) και αφορούν Περιφέρειες, καλύπτονται 100% από πόρους Ευρωπαϊκών
Ταμείων και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλ. δεν απαιτείται συμμετοχή ιδίων κεφαλαίων από τον Φορέα. Είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Πέρα όμως από τις νέες επενδύσεις, κάθε μορφής, χρειάζεται διαρκής στήριξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας. Ιδιαίτερα οι μεσαίες και μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου ξέρουν ότι στη Eurobank έχουμε εξειδικευμένα στελέχη και υπηρεσίες, που όχι απλώς μπορούν να προτείνουν τα στοχευμένα προϊόντα της Τράπεζας, αλλά και να έχουν ένα συνολικότερο ρόλο συμβούλου για να διαμορφώσουμε μαζί τις προτάσεις υλοποίησης, ανάλογα με τα σχέδια και τις επιλογές του καθενός από εσάς.
Κλείνοντας, να επαναλάβω τη δέσμευση μας , ότι η Eurobank είναι η τράπεζα του ελληνικού τουρισμού στην πράξη. Δεσμεύομαι προσωπικά ότι η ανταπόκρισή μας στις προσδοκίες σας είναι η απόλυτη επιχειρηματική μας προτεραιότητα.

Tagged

1 σχόλιο στο “Φ. Καραβίας: Τράπεζα του ελληνικού Τουρισμού η EUROBANK|VIDEO

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *