Σε συμφωνία με την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τον ελάχιστο χρόνο ανάπαυσης μεταξύ των βαρδιών για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, μετά από τις πολύκροτες συγκρούσεις μεταξύ αεροσκαφών, εξαιτίας εντολών που ακολουθούσαν από τους ελεγκτές.
Σύμφωνα με δελτίο ειδήσεων του AP, η FAA και η Εθνική Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους, συμφώνησαν σε μια σειρά εφαρμοσμένων αλλαγών, καθώς διαπραγματεύονται τα χρονοδιαγράμματα για το επόμενο έτος.
“Η επιστήμη είναι ξεκάθαρη ότι η κόπωση των ελεγκτών αποτελεί ζήτημα δημόσιας ασφάλειας και πρέπει να αντιμετωπιστεί”, ανέφερε σε δήλωσή του ο διοικητής της FAA, Mike Whitaker. Υποσχέθηκε περισσότερα μέτρα για την αντιμετώπιση της κούρασης των ελεγκτών.
Ο Rich Santa, πρόεδρος του συνδικάτου των ελεγκτών, δήλωσε ότι η ομάδα εκφράζει εδώ και χρόνια ανησυχίες σχετικά με την κούραση. Είπε ότι η συμφωνία “θα αρχίσει να προσφέρει ανακούφιση σε αυτό το υποστελεχωμένο εργατικό δυναμικό”.
Μια έκθεση εμπειρογνωμόνων προς την FAA συνέστησε 10 έως 12 ώρες ανάπαυσης πριν από κάθε βάρδια ως έναν τρόπο μείωσης του κινδύνου να κάνουν λάθη οι κουρασμένοι ελεγκτές. Η επιτροπή ανέφερε επίσης ότι μπορεί να απαιτείται επιπλέον χρόνος ανάπαυσης πριν από τις μεταμεσονύκτιες βάρδιες, οι οποίες δεν επιτρέπουν στους εργαζόμενους να ακολουθήσουν τα συνήθη πρότυπα ύπνου.
Ως αποτέλεσμα, η συμφωνία μεταξύ της FAA και του συνδικάτου θα δίνει στους ελεγκτές 10 ώρες κενό μεταξύ των βαρδιών και 12 ώρες πριν και μετά τη μεταμεσονύκτια βάρδια. Συμφώνησαν επίσης να περιορίσουν τις διαδοχικές υπερωρίες.
Λόγω έλλειψης ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, η FAA έχει περιορίσει τον αριθμό των πτήσεων στη Νέα Υόρκη και τη Φλόριντα.
Ο κ. Whitaker δήλωσε ότι η FAA σχεδιάζει να προσλάβει 1.800 ελεγκτές φέτος και επεκτείνει τη δυνατότητά της να προσλαμβάνει και να εκπαιδεύει περισσότερους ελεγκτές.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν βρεθεί στο επίκεντρο ορισμένων επεισοδίων. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ένας ελεγκτής έκανε λανθασμένες, υποθέσεις που τον οδήγησαν να δώσει άδεια σε αεροπλάνο της FedEx να προσγειωθεί στο Όστιν του Τέξας, ενώ ένα αεροσκάφος της Southwest Airlines απογειωνόταν από τον ίδιο διάδρομο. Η κόπωση, ωστόσο, δεν αναφέρθηκε ως παράγοντας.
Σε άλλες περιπτώσεις, ελεγκτές επενέβησαν για να σταματήσουν συγκρούσεις σε διαδρόμους προσγείωσης που θα μπορούσαν να έχουν αποβεί καταστροφικές, συμπεριλαμβανομένης μιας περίπτωσης όπου ένα αεροσκάφος της American Airlines διέσχισε κατά λάθος έναν ενεργό διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης.