Τα θετικά στοιχεία είναι η σταθερότητα στις αφίξεις των Ολλανδών, Άγγλων, Πολωνών, Δανών, Αυστριακών, Τσέχων, Σκανδιναβών μαζί με μικρή αύξηση από τους Έλληνες, ισορροπώντας την κατάσταση και όλα δείχνουν ότι θα είμαστε κοντά στα περσινά επίπεδα. Να μην ξεχνάμε ότι η Λέσβος όπως και τα περισσότερα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου έχουν δεχθεί πιέσεις από την προσφυγική κρίση, αλλά από το 2018 και μετά αρχίζουν να ανακάμπτουν μετά από πολύ μεγάλη προσπάθεια των επιχειρηματιών του τουρισμού.
Είναι όμως απαραίτητο να υπάρξει στήριξη και συλλογική προσπάθεια από την Πολιτεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους τουριστικούς φορείς. Το ζήτημα της φορολογίας συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη στην ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μέσα σε περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στην περιοχή της Μεσογείου αλλά και με την Τουρκία πολύ ευέλικτη δίπλα μας. Η τοπική κοινωνία έχει αντιληφθεί και αποδεχθεί τη σημασία του τουρισμού ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας. Πρέπει όμως να αποφασίσουμε τι τουρισμό θέλουμε. Αναγνωρίζεται από όλους η αναγκαιότητα αλλαγής του πλαισίου των στρατηγικών κατευθύνσεων της τουριστικής πολιτικής για την ενίσχυση της Λέσβου, του τρίτου μεγαλύτερου νησιού της Ελλάδας. Η ανάδειξη της ταυτότητας της Λέσβου που συντίθεται από τον πολιτισμό της, τις εκκλησίες και τα πασίγνωστα μοναστήρια της, την αξιοποίηση της μοναδικής κληρονομιάς αυτής του Απολιθωμένου Δάσους, το ούζο, την Λεσβιακή κουζίνα και την φυσική ομορφιά της με ένα τοπίο που εναλλάσσεται, με τα γνωστά μονοπάτια για περιπατητές και ποδηλάτες, καθώς και η ανανέωση της εικόνας της αποτελούν προτεραιότητα. Συνδυάζοντας αυτά με την βελτίωση των τουριστικών υποδομών – σύντομα ολοκληρώνεται το νέο αεροδρόμιο από την FRAPORT – αποδεικνύεται ότι η Λέσβος μπορεί να αποκτήσει ισχυρό brand name, να δημιουργήσει ανταγωνιστικό προϊόν, να πάρει τη θέση που της αρμόζει και να πρωταγωνιστήσει στη διεθνή τουριστική αγορά.