FEDHATTALOGO-main

FedHATTA: Όμηροι του ασφαλιστικού τους ταμείου τα τουριστικά γραφεία

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ

Έκκληση απευθύνει, για ακόμα μία φορά, η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, εκ μέρους των ιδιοκτητών των Ελληνικών τουριστικών γραφείων, στο υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να βρεθεί επιτέλους λύση στα προβλήματα λειτουργίας του ασφαλιστικού ταμείου των τουριστικών πρακτόρων (πρώην ΤΑΝΤΠ ΟΑΕΕ, νυν ΕΦΚΑ), ζήτημα το οποίο έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις.

Είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια είναι ουσιαστικά ανέφικτη η εξυπηρέτησή από το ασφαλιστικό Ταμείο, ειδικά για τους ασφαλισμένους.

Πρόκειται για ένα ταμείο υποστελεχομένο (με μόνο 4 υπαλλήλους), σε διαδικασία εκ νέου μεταστέγασης, το οποίο ουσιαστικά κρατά ομήρους τους ασφαλισμένους.

Λόγω της αποδιοργάνωσής του και της τεράστιας καθυστέρησης που υπάρχει στην καταχώριση του ασφαλιστικού ιστορικού των ασφαλισμένων, οι πολίτες αδυνατούν να επωφεληθούν από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει ο ΕΦΚΑ, με αποτέλεσμα το πιο απλό αίτημα να χρειάζεται μήνες για να διεκπεραιωθεί. Οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να πάρουν πληροφορίες για την πορεία των υποθέσεών τους, οι συνταξιοδοτήσεις παρουσιάζουν προβλήματα, δεν μπορούν να γίνουν μεταβιβάσεις διότι δεν μπορεί να δοθεί ασφαλιστική ενημερότητα κλπ.

Ακόμα και η απλή βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας είναι γολγοθάς και ακατόρθωτο εγχείρημα, εάν ο ασφαλισμένος έχει κάποια ρύθμιση παλαιών οφειλών, οι μηνιαίες πληρωμές των οποίων δεν «περνούν» αυτόματα στο ηλεκτρονικό σύστημα, αφού οι υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να ενημερώνουν το σύστημα.

ksd ταμείου
adv

Ούτε και οι νέοι ασφαλισμένοι μπορούν να εγγραφούν. Τουριστική πράκτορας που από τον Φεβρουάριο του 2020 που δημιούργησε την επιχείρηση/ τουριστικό γραφείο, προσπαθεί να ολοκληρώσει την εγγραφή της στο ταμείο και να ασφαλιστεί. Οι προσπάθειές της μέχρι στιγμής είναι άκαρπες, παρόλο που πλέον είναι μία ανασφάλιστη έγκυος (!!!). Ακόμα και σε αυτή την ευαίσθητη περίπτωση, το ασφαλιστικό ταμείο αδυνατεί να ανταποκριθεί, δηλώντας παντελή έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας και αδυναμία παροχής των υποχρεώσεων του Κράτους σε μία νέα μητέρα.

Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Δεν είναι δυνατό με όσα προβλήματα επιβίωσης έχουν οι επιχειρήσεις σήμερα να μην μπορεί ο συνεπής ασφαλισμένος να εκδώσει μία απλή ασφαλιστική ενημερότητα. Δεν είναι δυνατό να μην απαντάει κανείς σε τηλέφωνα ή email. Δεν είναι δυνατό ο ασφαλισμένος που θέλει να καταθέσει αίτημα για συνταξιοδότηση να μην μπορεί να ενημερωθεί.

Είναι κατεπείγον να υπάρξει άμεσα οριστική λύση για να μπορέσουν οι ασφαλισμένοι να εξυπηρετηθούν.

Η Ομοσπονδία ζητεί επίσης να θεσμοθετηθεί παράταση της προθεσμίας για ένταξη στον Ν. 4611/19 “ Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης …” έτσι ώστε οι ασφαλισμένοι να μπορέσουν να ρυθμίσουν παλιές (προ του 2016) οφειλές – για τις οποίες δεν είχαν ειδοποιηθεί ποτέ- και έτσι να εκδώσουν ασφαλιστική ενημερότητα.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *